Tags: rambursarea tva, codul fiscal, opanaf 3699/2015
In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va vorbi despre procedura privind rambursarea TVA. Care sunt pasii, ce acte sunt necesare? Solicitarea rambursarii depinde de un anumit timp sau se poate face oricand?
Specialistul raspunde
Rambursarea TVA se face conform procedurii de la art. 303 alin. (7) si (11) din Codul fiscal, prevederi, redate in continuare:
“7) Persoanele impozabile, inregistrate conform art. 316, pot solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de taxa din perioada fiscala de raportare, decontul fiind si cerere de rambursare sau pot reporta soldul sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare. Daca persoana impozabila solicita rambursarea soldului sumei negative, acesta nu se reporteaza in perioada fiscala urmatoare. Nu poate fi solicitata rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare, mai mic de 5.000 lei inclusiv, acesta fiind reportat obligatoriu in decontul perioadei fiscale urmatoare. Prin exceptie, soldul sumei negative de taxa pe valoarea adaugata inscris in decontul de taxa pe valoarea adaugata aferent perioadei fiscale anterioare datei deschiderii procedurii insolventei prevazute de legislatia in domeniu nu se preia in decontul de taxa aferent perioadei fiscale in care s-a deschis procedura, caz in care debitorul este obligat sa solicite rambursarea taxei prin corectarea decontului perioadei fiscale anterioare.
11) Rambursarea soldului sumei negative a taxei se efectueaza de organele fiscale, in conditiile si potrivit procedurilor stabilite prin normele in vigoare.”
De asemenea, conform procedurii de la pct. 18 din Anexa nr. 1 din O.P.A.N.A.F. nr. 3.699/2015 privind Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare se solutioneaza in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:
a) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA;
b) in cazul deconturilor de TVA depuse de alti contribuabili decat marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara;
c) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.
In mod normal, atunci cand solicitati rambursarea TVA prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de taxa din perioada fiscala de raportare trebuia sa sa asteptati solutionarea rambursarii de TVA.
In urma analizarii de catre organul fiscal a riscului fiscal, veti primi informatii cu privire la procedura de urmat.
Daca ati solicita rambursarea TVA in trimestrul 2 2019, suma solicitata la rambursare in valoare de 15.000 lei, nu o mai preluati in decontul de TVA (cod 300) urmator.
Acesta suma va fi inregistrata in contabilitate distinct:
4482 analitic distinct = 4424 cu suma solicitata la rambursare
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Cum se inregistreaza in evidenta contabila o factura primita de la o firma din Elvetia (EFIS) reprezentand "clearing fee"? In Declaratia 300 la ce rand trebuie sa apara aceasta factura?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea A din Austria livreaza produse si materiale pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania, Societatea C din Romania comanda produse finite la societatea A din Austria, iar aceasta le livreaza din stocul aflat in custodie la societatea B din Romania, conform schitei atasate. Intrebari: Produse si materiale trimise pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania ce raman in custodia societatii B se declara in CAP.III din declaratia 390 lit....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru o societate tva la incasare, tva-ul la o factura emisa si neincasata devine exigibil dupa 90 zile sau tva-ul este de plata numai la incasare /compensare factura emisa?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am atasat cateva documente pentru a intelege mai usor. Societate din Ro, neplatitoare de tva, platitoare de impozit pe profit desfasoara activitate online in cresterea copiilor. Speta 1. Primeste 2 facturi din GB, facturi emise in aceeasi zi. Pe prima factura este detaliat serviciul "Facebook Reviews" unde se colecteaza tva de 19%, pe cea de a doua este "Instagram Feed Basic" unde facturarea s-a facut cu zero tva si mentiune de taxare inversa. Cunosc ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firma noastra cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Franta (il voi denumi in continuare contractant principal) semneaza un contract de prestari servicii instalare echipamente pentru un client cu sediul in Germania, inregistrat in scopuri de TVA in Germania (neinregistrat in Franta). Eu, firma din RO, subcontractez lucrarea catre o societate cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in RO (neinregistrata in Franta)....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In luna martie sunt vandute produse farmaceutice compensate catre clienti. Produsele eliberate pe baza de reteta si compensate (diverse porcente) nu sunt facturate catre CASA DE SANATATE LA SFARSITUL LUNII, respectiv 31.03.2024, ci sunt facturate in luna urmatoare (AICI VORBIM DE VALOARE CE SE COMPENSEAZA). Monografia contabila este: 418 = 707.9 (pt fiecare tip de vanzare pe tip de tva si 418 = 4428.9 care se vor relua luna urmatoare cand se emit facturile.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<