Tags: solutionare cereri rambursare, rambursare tva, deconturi, cereri rambursare
ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.
Prin acest act normativ au fost modificate si condițiile in care se soluționeaza cererile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Astfel, persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care utilizeaza regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut la art. 314 din Codul fiscal, nu mai au obligatia desemnarii unui reprezentant in Romania in scopul rambursarii, potrivit pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice.
Menționam ca, Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere cele de mai sus, este necesara emiterea unui nou ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care sa fie actualizata procedura de soluționare a acestor cereri.
Proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii - publicat in data de 13.07.2017
ORDIN NR. pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa
se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
Avand in vedere art. 5 alin. (4), art. 302 alin. (1) lit. b) si art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 74 din titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 93 alin. (3) si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN
Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba modelul si continutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Uniunii Europene", cod MFP 14.13.03.02/13, precum si instructiunile de completare, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului de la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/13, prevazut in anexa nr. 4.
Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 9. - Prevederile prezentului ordin se aplica cererilor de rambursare depuse dupa data intrarii in vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin se solutioneaza potrivit ordinului in vigoare la data depunerii respectivelor cereri.
Emis la Bucuresti la data ..............................
PREsEDINTE,
BOGDAN - NICOLAE STAN
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea noastra are sediul social in sectorul 2 si un punct de lucru in judetul Ilfov. La sediul social lucreaza aproximativ 30 de angajati, iar la punctul de lucru aproximativ 10 angajati. Managementul societatii a decis modificarea domiciliului fiscal din sector 2 in Jud. Ilfov, fara a efectua formalitati si la Registrul Comertului de schimbare a sediului social, care se doreste sa ramana in sector 2. Am depus declaratia 700 prin care am solicitat modificarea sediului fiscal. Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea a emis un bon fiscal cu CF, cu valoare de 1066 lei pe 30.09.2024, catre un client, persoana juridica. Ulterior, clientul a venit pe 07.10.2024 sa solicite factura fiscala cu data de 30.09.2024, pentru bonul respectiv. Societatea este obilgata sa ii mai emita factura?
Societatea avea voie sa emita doar bon fiscal cu CF sau era obligata sa emita direct factura achitata cu BF, intrucat valoarea bonului era mai mare de 100 euro cu TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Incepand cu anul 2024, compania noastra are obligatia calcularii impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA). Va rugam sa ne ajutati sa determinam impozitul minim pe cifra de afaceri in situatia prezentata mai jos.
Datele disponibile sunt urmatoarele:
703-Venituri din vanzarea de produse reziduale: 16.700 lei
704-Venituri din lucrari executate, servicii prestate: 228.400 lei
707-Venituri din vanzarea de marfuri:...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un administrator de societate, avand contract de mandat echivalent cu salariul minim pe economie, poate beneficia de deducerea de 300 de lei conform oug 59?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea a trimis marfa in Germania, cand inca nu se completa codul UIT.
Acum ni se restituie ambalajele (rastele).
Daca generam e-transport, la ce tip incadram operatiunea, si cu ce valoare, daca rastelele sunt ale noastre si nu e achizitie intracomunitara (primim un aviz de expeditie de la client)?
Cum trebuie sa procedeze societatea?
Cum procedam corect pentru a nu denatura decontul de E-TVA precompletat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avand in vedere introducerea e-factura incepand cu anul 2024 pentru toate tranzactiile desfasurate in relatia B2B si precizarea ca doar facturile primite prin e-factura sunt documente justificative pentru inregistrarea in contabilitate incepand cu data de 01.07.2024, va rugam sa ne precizati care este acum regimul bonuri fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate cu valoare de pana la 100 EUR?
Pot fi considerate acestea documente justificative in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<