Tags: solutionare cereri rambursare, rambursare tva, deconturi, cereri rambursare
ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.
Prin acest act normativ au fost modificate si condițiile in care se soluționeaza cererile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Astfel, persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care utilizeaza regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut la art. 314 din Codul fiscal, nu mai au obligatia desemnarii unui reprezentant in Romania in scopul rambursarii, potrivit pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice.
Menționam ca, Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere cele de mai sus, este necesara emiterea unui nou ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care sa fie actualizata procedura de soluționare a acestor cereri.
Proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii - publicat in data de 13.07.2017
ORDIN NR. pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa
se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
Avand in vedere art. 5 alin. (4), art. 302 alin. (1) lit. b) si art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 74 din titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 93 alin. (3) si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN
Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba modelul si continutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Uniunii Europene", cod MFP 14.13.03.02/13, precum si instructiunile de completare, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului de la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/13, prevazut in anexa nr. 4.
Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 9. - Prevederile prezentului ordin se aplica cererilor de rambursare depuse dupa data intrarii in vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin se solutioneaza potrivit ordinului in vigoare la data depunerii respectivelor cereri.
Emis la Bucuresti la data ..............................
PREsEDINTE,
BOGDAN - NICOLAE STAN
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in urmatorea ordine: 1. stabilire valoare de piata imobil prin raport evaluator ANEVAR; 2. decizia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa imi spuneti care e termenul de depunere al declaratiei 101 pentru anul 2023, mentionez ca sunt platitor impozit pe profit din trim. 4 doar, si care este termenul de plata al impozitului pe profit pentru trim. 4 al anului 2023? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala, in urma unei inspectii fiscale are stabilit impozit pe profit si majorari si penalitati, inclusiv penalitati de nedeclarare. Controlul se desfasoara pe perioada 01.10.2022-30.06.2023. Procesul verbal se preda contribuabilului la data de 05.12.2023. Avizele de inspectie fiscala sunt cu data de 31.08.2023 si 21.11.2023. Organul de control constata erori de inregistrare contabila (o nota contabila eronata) in luna decembrie 2022 in ceea ce priveste veniturile societatii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: La verificarea soldului existent la un furnizor de telefonie mobila am constatat o diferenta de x lei, diferenta in favoarea societatii noastre. Diferenta provine dintr-un discout acordat de catre agentul de vanzari, dar nefacturat efectiv catre noi. Furnizorul de telefonie mobila a diminuat soldul, dar nu a emis catre noi niciun document fiscal, sustinand ca "nu se emite nicio factura, este un discount acordat de catre agentul de vanzari". In acest moment soldul nostru este...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: 1. Daca doresc sa depun declaratia 177, termenul este de 6 luni de la data depunerii declaratiei 100 sau 101 pentru trim. IV 2022 sau 6 luni de la data de 25.06.2023? 2. Daca doresc sa inchid o firma, dar are in stoc la contul 371 haine si produse alimentare, cum trebuie procedat cu stocul inainte de inchidere? Daca nu exista posibilatatea sa fie valorificate, datoreaza tva pentru stocul de marfa?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana juridica romana, inregistrata in scopuri de TVA, are obiect de activitate comert cu amanuntul online. La facturarea produselor se factureaza si costurile de transport (societatea are un cost unitar de 15 lei/colet TVA, urmand ca si ea sa primeasca factura de la firma de curierat dar nu neaparat pe 15 lei/colet. Pretul variaza in functie de greutatea coletului). Va rog sa imi spuneti care este monografia contabila pentru facturarea transportului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<