Tags: solutionare cereri rambursare, rambursare tva, deconturi, cereri rambursare
ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.
Prin acest act normativ au fost modificate si condițiile in care se soluționeaza cererile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Astfel, persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care utilizeaza regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut la art. 314 din Codul fiscal, nu mai au obligatia desemnarii unui reprezentant in Romania in scopul rambursarii, potrivit pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice.
Menționam ca, Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere cele de mai sus, este necesara emiterea unui nou ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care sa fie actualizata procedura de soluționare a acestor cereri.
Proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii - publicat in data de 13.07.2017
ORDIN NR. pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa
se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
Avand in vedere art. 5 alin. (4), art. 302 alin. (1) lit. b) si art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 74 din titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 93 alin. (3) si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
ORDIN
Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba modelul si continutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Uniunii Europene", cod MFP 14.13.03.02/13, precum si instructiunile de completare, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului de la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/13, prevazut in anexa nr. 4.
Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 9. - Prevederile prezentului ordin se aplica cererilor de rambursare depuse dupa data intrarii in vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin se solutioneaza potrivit ordinului in vigoare la data depunerii respectivelor cereri.
Emis la Bucuresti la data ..............................
PREsEDINTE,
BOGDAN - NICOLAE STAN
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<