Tags: fluidizarea traficului de marfuri, birouri vamale
In vederea sprijinirii mediului de afaceri si avand in vedere timpii ridicati inregistrati pentru indeplinirea formalitatilor vamale la trecerea frontierei, precum si pentru sprijinirea activitatii operatorilor economici in contextul dificultatilor economice generate la nivel mondial de criza COVID-19, conducerea ANAF a dispus un set de masuri care vor fi implementate la nivelul structurilor vamale teritoriale incepand cu luna august 2020, dupa cum urmeaza:
• Reducerea numarului de operatiuni de import de marfuri pentru care formalitatile vamale de punere in libera circulatie se efectueaza in birourile vamale de frontiera.
• Directionarea marfurilor prezentate la frontiera in vederea importului catre birourile vamale de interior in a caror arie de competenta se afla sediul operatorului economic importator. • Cresterea numarului operatorilor economici care utilizeaza procedura simplificata de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului.
• Intarirea compartimentelor operative de control vamal prin alocarea de resurse umane suplimentare in structurile vamale cu activitate sporita.
• Uniformizarea activitatii de control desfasurate de structurile vamale de la nivel central, regional si local.
• Fluidizarea traficului de marfuri prin birourile vamale de frontiera si intarirea controlului vamal pentru combaterea faptelor de contrabanda si frauda vamala la frontiera prin degrevarea de operatiunile comerciale care nu implica derularea formalitatilor vamale in frontiera.
• Efectuarea cu prioritate, in birourile vamale de frontiera, a formalitatilor vamale in cazul marfurilor pentru care particularitatile caracteristicilor fizice ale acestora (marfurile vrac) sau particularitatile operatiunii comerciale sau de transport (marfuri ce necesita gruparea inainte de incarcare in cazul transportului naval), respectiv vamale (marfuri ce fac obiectul cererilor pentru alocarea de cote tarifare) impun desfasurarea formalitatilor vamale de import in frontiera.
• Eficientizarea controalelor vamale prin dezvoltarea componentei de analiza de risc in cadrul structurilor vamale teritoriale.
Conform unui comunicat de presa ANAF, utilizarea procedurii simplificate de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului prezinta o serie de avantaje:
-reducerea cheltuielilor suportate de operatorii economici pentru indeplinirea formalitatilor vamale, prin reducerea frecventei si a numarului de declaratii vamale necesar a fi depuse;
-reducerea cheltuielilor de transport si manipulare, marfurile ajungand direct in depozitul operatorului economic fara a fi necesar a fi prezentate la biroul vamal;
-posibilitatea utilizarii marfurilor imediat dupa sosirea in depozitul operatorului economic fara a fi conditionat de depunerea unei declaratii vamale in prealabil;
-posibilitatea utilizarii de facilitati la plata taxelor la import – taxele vamale se pot plati cumulat pentru o perioada anterioara de pana la 30 de zile, iar TVA este amanata de la plata in vama;
-diminuarea, in conditiile amenintarii cu raspandirea virusului COVID-19, a interactiunii directe intre personalul vamal si operatorii economici.
Garantarea securitatii si sigurantei Uniunii Europene si a rezidentilor acesteia, precum si mentinerea unui echilibru adecvat intre controalele vamale si facilitarea comertului legitim reprezinta un obiectiv permanent al structurilor vamale din cadrul statelor membre ale Uniunii Europene.
Structurile vamale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt preocupate in permanenta de simplificarea sarcinii administrative a operatorilor economici in cadrul procedurii de declarare a marfurilor la import/export si, totodata, de intarire a capacitatii autoritatii vamale de combatere a faptelor de contrabanda si frauda vamala.
In prezent, in Romania, operatiunile vamale in care sunt utilizate procedurile simplificate de declarare a marfurilor detin o pondere redusa, respectiv de 10%, fata de 65,57% media la nivelul UE.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea a achizitionat in luna ian.2024 un autoturism marca Mercedes pentru care a dedus TVA in cota de 50% .
Pret achizitie 1.056.319 lei din care TVA 168.656 lei.
TVA dedus in luna ianuarie 2024 este de 84.328 lei.
In luna septembrie 2024 societatea vinde acest autoturism cu pret de vanzare de 900.000 lei din care TVA colectat 143.697 lei.
In luna septembrie 2024 se fac operatiuni de ajustare a TVA dedus? Daca da care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa imi transmiteti ce monografie contabila trebuie utilizata pentru o investitie in curs realizata de o societate pentru constructia unui garaj propriu? Cheltuielile pana in prezent sunt cele legate de materiale (cherestea, beton, teava), cum trebuie sa procedam la finalul unei luni pentru inregistarea investitiei in curs si care este monografia la receptia finala a garajului?
Multumesc anticipat!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am emis o factura in valuta pentru un client din Finlanda inregistrat in scopuri de tva, livrarea marfii s-a facut in ROMANIA, clientul nu a achitat factura.
Clientul vrea sa ridice marfa de la sediul AGEXIMCO si sa achite cu Card Bancar.
Inrebare: poate achita factura cu cardul bancar? Ageximco are POS.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Import - Importatorul detine certificat de amanare a platii TVA in vama.
Tax code 300601
Inregistrare TVA import
3xx = 401 90
3xx = 446 10(taxe accize)
4426 = 4427 19 TVA
Cum se transpune aceasta inregistrare in SAF-T?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatie non profit cu obiect de activitate invatamant privat acreditat doreste sa acorde o bursa sociala pentru copii unui angajat.
Va rog sa imi comunicati care ar putea fi implicatiile de natura fiscala.
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<