Tags: fluidizarea traficului de marfuri, birouri vamale
In vederea sprijinirii mediului de afaceri si avand in vedere timpii ridicati inregistrati pentru indeplinirea formalitatilor vamale la trecerea frontierei, precum si pentru sprijinirea activitatii operatorilor economici in contextul dificultatilor economice generate la nivel mondial de criza COVID-19, conducerea ANAF a dispus un set de masuri care vor fi implementate la nivelul structurilor vamale teritoriale incepand cu luna august 2020, dupa cum urmeaza:
• Reducerea numarului de operatiuni de import de marfuri pentru care formalitatile vamale de punere in libera circulatie se efectueaza in birourile vamale de frontiera.
• Directionarea marfurilor prezentate la frontiera in vederea importului catre birourile vamale de interior in a caror arie de competenta se afla sediul operatorului economic importator. • Cresterea numarului operatorilor economici care utilizeaza procedura simplificata de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului.
• Intarirea compartimentelor operative de control vamal prin alocarea de resurse umane suplimentare in structurile vamale cu activitate sporita.
• Uniformizarea activitatii de control desfasurate de structurile vamale de la nivel central, regional si local.
• Fluidizarea traficului de marfuri prin birourile vamale de frontiera si intarirea controlului vamal pentru combaterea faptelor de contrabanda si frauda vamala la frontiera prin degrevarea de operatiunile comerciale care nu implica derularea formalitatilor vamale in frontiera.
• Efectuarea cu prioritate, in birourile vamale de frontiera, a formalitatilor vamale in cazul marfurilor pentru care particularitatile caracteristicilor fizice ale acestora (marfurile vrac) sau particularitatile operatiunii comerciale sau de transport (marfuri ce necesita gruparea inainte de incarcare in cazul transportului naval), respectiv vamale (marfuri ce fac obiectul cererilor pentru alocarea de cote tarifare) impun desfasurarea formalitatilor vamale de import in frontiera.
• Eficientizarea controalelor vamale prin dezvoltarea componentei de analiza de risc in cadrul structurilor vamale teritoriale.
Conform unui comunicat de presa ANAF, utilizarea procedurii simplificate de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului prezinta o serie de avantaje:
-reducerea cheltuielilor suportate de operatorii economici pentru indeplinirea formalitatilor vamale, prin reducerea frecventei si a numarului de declaratii vamale necesar a fi depuse;
-reducerea cheltuielilor de transport si manipulare, marfurile ajungand direct in depozitul operatorului economic fara a fi necesar a fi prezentate la biroul vamal;
-posibilitatea utilizarii marfurilor imediat dupa sosirea in depozitul operatorului economic fara a fi conditionat de depunerea unei declaratii vamale in prealabil;
-posibilitatea utilizarii de facilitati la plata taxelor la import – taxele vamale se pot plati cumulat pentru o perioada anterioara de pana la 30 de zile, iar TVA este amanata de la plata in vama;
-diminuarea, in conditiile amenintarii cu raspandirea virusului COVID-19, a interactiunii directe intre personalul vamal si operatorii economici.
Garantarea securitatii si sigurantei Uniunii Europene si a rezidentilor acesteia, precum si mentinerea unui echilibru adecvat intre controalele vamale si facilitarea comertului legitim reprezinta un obiectiv permanent al structurilor vamale din cadrul statelor membre ale Uniunii Europene.
Structurile vamale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt preocupate in permanenta de simplificarea sarcinii administrative a operatorilor economici in cadrul procedurii de declarare a marfurilor la import/export si, totodata, de intarire a capacitatii autoritatii vamale de combatere a faptelor de contrabanda si frauda vamala.
In prezent, in Romania, operatiunile vamale in care sunt utilizate procedurile simplificate de declarare a marfurilor detin o pondere redusa, respectiv de 10%, fata de 65,57% media la nivelul UE.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii microintreprindere 2025
Intrebare:
Detin calitatea de asociat in doua societati.
SRL A - 90 % - infiintata in 2018, cod caen 6920, micro, 3 salariati, platitoare de tva
SRL B - 10 % - infiintata in 2025, cod caen 7020, micro, 1 salariat, neplatitoare de tva
Sunt considerate intreprinderi legate si se aduna cifra de afaceri a celor doua pentru stabilirea cifrei de afaceri pentru trecerea la impozit pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura emisa de Unicredit pentru tichete de masa
Intrebare:
Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cu privire la facturarea sa nu a tichetelor de masa, urmare a mesajului primit de la furnizor (Unicredit) si pe care-l redam mai jos:
Referitor la emiterea facturilor pentru valoarea nominala a tichetelor de masa, va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte:
- aceste tranzactii sunt scutite de TVA si prin urmare, conform art. 319 alin. (7) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, nu este obligatorie emiterea unei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorarea capitalului social
Intrebare:
Un SRL care in prezent are trei asociati persoane fizice, isi schimba actionariatul astfel: 1 persoana fizica ramane, si in locul a doua persoane fizice intra ca si actionar o persoana juridica romana. Persoana juridica a virat prin banca contravaloarea capitalului social (tranzactia se face la valoarea capitalului social). Care sunt notele contabile aferente acestei tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii microintreprindere
Intrebare:
Societatea A SRL, cod CAEN 6920, are o persoana fizica NP asociat unic (100%) si administrator, are 3 angajati cu contract individual de munca cu norma intreaga, a realizat venituri de 1050 lei, in anul 2024. Societatea B SRL, cod CAEN 6209, are asociat unic (100%) si administrator aceeasi persoana fizica NP, a avut un angajat in primele 3 trimestre, iar din ultimul trimestru nu mai are angajati, a realizat venituri de 125000 lei, in anul 2024. Care este regimul fiscal aplicabil...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere autoturism in Germania
Intrebare:
Un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit trimite angajati in deplasare in Germania.
Se inchirieaza acolo un autoturism in regim rent-a-car de la o societate din Germania care are cod de TVA valid VIES.
Furnizorul din Germania emite factura de servicii rent a car cu TVA 19 pp - cota din Germania.
In attach gasiti print screen de pe factura emisa de furnizorul din Germania.
Intrebare: Este corect sa factureze aceste servicii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<