Tags: fluidizarea traficului de marfuri, birouri vamale
In vederea sprijinirii mediului de afaceri si avand in vedere timpii ridicati inregistrati pentru indeplinirea formalitatilor vamale la trecerea frontierei, precum si pentru sprijinirea activitatii operatorilor economici in contextul dificultatilor economice generate la nivel mondial de criza COVID-19, conducerea ANAF a dispus un set de masuri care vor fi implementate la nivelul structurilor vamale teritoriale incepand cu luna august 2020, dupa cum urmeaza:
• Reducerea numarului de operatiuni de import de marfuri pentru care formalitatile vamale de punere in libera circulatie se efectueaza in birourile vamale de frontiera.
• Directionarea marfurilor prezentate la frontiera in vederea importului catre birourile vamale de interior in a caror arie de competenta se afla sediul operatorului economic importator. • Cresterea numarului operatorilor economici care utilizeaza procedura simplificata de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului.
• Intarirea compartimentelor operative de control vamal prin alocarea de resurse umane suplimentare in structurile vamale cu activitate sporita.
• Uniformizarea activitatii de control desfasurate de structurile vamale de la nivel central, regional si local.
• Fluidizarea traficului de marfuri prin birourile vamale de frontiera si intarirea controlului vamal pentru combaterea faptelor de contrabanda si frauda vamala la frontiera prin degrevarea de operatiunile comerciale care nu implica derularea formalitatilor vamale in frontiera.
• Efectuarea cu prioritate, in birourile vamale de frontiera, a formalitatilor vamale in cazul marfurilor pentru care particularitatile caracteristicilor fizice ale acestora (marfurile vrac) sau particularitatile operatiunii comerciale sau de transport (marfuri ce necesita gruparea inainte de incarcare in cazul transportului naval), respectiv vamale (marfuri ce fac obiectul cererilor pentru alocarea de cote tarifare) impun desfasurarea formalitatilor vamale de import in frontiera.
• Eficientizarea controalelor vamale prin dezvoltarea componentei de analiza de risc in cadrul structurilor vamale teritoriale.
Conform unui comunicat de presa ANAF, utilizarea procedurii simplificate de declarare a marfurilor prin inscrierea in evidentele declarantului prezinta o serie de avantaje:
-reducerea cheltuielilor suportate de operatorii economici pentru indeplinirea formalitatilor vamale, prin reducerea frecventei si a numarului de declaratii vamale necesar a fi depuse;
-reducerea cheltuielilor de transport si manipulare, marfurile ajungand direct in depozitul operatorului economic fara a fi necesar a fi prezentate la biroul vamal;
-posibilitatea utilizarii marfurilor imediat dupa sosirea in depozitul operatorului economic fara a fi conditionat de depunerea unei declaratii vamale in prealabil;
-posibilitatea utilizarii de facilitati la plata taxelor la import – taxele vamale se pot plati cumulat pentru o perioada anterioara de pana la 30 de zile, iar TVA este amanata de la plata in vama;
-diminuarea, in conditiile amenintarii cu raspandirea virusului COVID-19, a interactiunii directe intre personalul vamal si operatorii economici.
Garantarea securitatii si sigurantei Uniunii Europene si a rezidentilor acesteia, precum si mentinerea unui echilibru adecvat intre controalele vamale si facilitarea comertului legitim reprezinta un obiectiv permanent al structurilor vamale din cadrul statelor membre ale Uniunii Europene.
Structurile vamale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt preocupate in permanenta de simplificarea sarcinii administrative a operatorilor economici in cadrul procedurii de declarare a marfurilor la import/export si, totodata, de intarire a capacitatii autoritatii vamale de combatere a faptelor de contrabanda si frauda vamala.
In prezent, in Romania, operatiunile vamale in care sunt utilizate procedurile simplificate de declarare a marfurilor detin o pondere redusa, respectiv de 10%, fata de 65,57% media la nivelul UE.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<