Tags: controale itm, sanctiuni itm
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad atrage atentia asupra consecintelor negative pe care le pot resimti angajatorii si lucratorii in cazul muncii nedeclarate, printr-un comunicat de presa recent. Mai mult decat atat, vor urma in continuare controale cu privire la respectarea masurilor de securitate si sanatate in munca.
In perioada 02 – 06 iunie 2020, inspectorii de munca din cadrul ITM Arad au fost implicati intr-o ampla actiune de informare si control in cadrul Campaniei Nationale pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata, la angajatorii care isi desfasoara activitatea in domeniul fabricarii si comercializarii produselor textile, confectiilor, pielariei si incaltamintei.
Actiunea a vizat inclusiv modul in care sunt respectate masurile de securitate si sanatate in munca, menite sa inlature riscurile de accidentare si imbolnavire la locul de munca.
ATENTIE! Persoana care presteaza munca fara forme legale este lipsita de protectie sociala: nu beneficiaza de dreptul la pensie, de dreptul la indemnizatie de somaj sau concediu medical.
Totodata, lucratorul fara forme legale nu are siguranta platii muncii prestate, plata facandu-se in functie de bunavointa angajatorului, nu-i este recunoscut dreptul la concediu de odihna sau la repaus saptamanal, iar in lipsa unei negocieri contractuale, orele prestate suplimentar nu vor fi platite corespunzator.
In ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, lucratorii care nu au incheiat cu angajatorul contract individual de munca, isi desfasoara activitatea de cele mai multe ori in conditii de munca precare, expunandu-se zilnic riscurilor de accidentare si imbolnavire.
Avand in vedere toate aceste aspecte, inspectorii de munca au efectuat verificari la angajatorii care desfasoara activitati in domeniile susamintite, obiectivul principal fiind acela de identificare si combatere a muncii nedeclarate si nu in ultimul rand stabilirea de masuri destinate sa determine angajatorii sa respecte prevederile legale atat in domeniul relatiilor de munca cat si in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
S-a urmarit cresterea gradului de constientizare a celor implicati in procesul muncii, cu privire la drepturile si obligatiile pe care le au.
Astfel de actiuni sunt imperios necesare si vor continua, avand in vedere ca in decurs de o luna si jumatate, in special in domeniul constructiilor, inspectorii de munca au depistat peste 100 de persoane prestand munca nedeclarata, cuantumul amenzilor atingand suma de 640.000 lei.
ITM reaminteste celor angrenati in procesul muncii, ca amenzile contraventionale pentru prestarea muncii fara forme legale sunt foarte mari, fiind pasibili de amenda atat angajatorul cat si lucratorul, astfel ca primirea la munca a uneia sau a mai multor persoane fara incheierea unui contract individual de munca, se sanctioneaza cu amenda de 20.000 lei pentru fiecare persoana astfel identificata, lucratorul ce presteaza munca fara contract riscand amenda intre 500 lei si 1000 lei.
Sursa: ITM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am facut o achizitie de consumabile din Cehia de la o firma neplatitoare de tva. Factura este in limba romana, cu tva inclus, se specifica pe factura ca se respecta prevederile art. 64 din Legea 235/2004 Coll., privind tva. Dupa ce am facut plata facturii, suma aferenta tva ne-a fost returnata. Va rog sa ma ajutati cu o monografie in aceasta speta, mentionez ca folosesc Saga C. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, vanzarea imobilului ce va avea o valoare de vanzare de peste 300.000 lei (plafon scutire TVA) va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O microintreprindere (magazin de Optica), care isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica, spatiu utilizat 100% pentru activitatea economica, urmeaza sa efectueze cheltuieli de amenajare si recompartimentare a spatiului, astfel incat sa respecte prevederile ORDONANTA DE URGENTA nr. 83 din 19 iunie 2000 privind organizarea si functionarea cabinetelor de libera practica pentru servicii publice conexe actului medical. Conform anexei 1 din ORDINUL nr. 1.992 din 14...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala a trecut incepand cu anul 2023 la impozit pe profit, iar la finalul anului 2023 inregistreaza pierdere. In anii anteriori cand a fost platitoare de impozit pe venit a avut profit are inregistrat profit nerepartizat. Intrebarea este daca poate sa repartizeze dividende aferente profitului din anii anteriori cand era platitoare de impozit pe venit sau trebuie sa recupereze inainte pierderea aferenta anului 2023 cand a devenit platitoare de impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 depozit) 2) Cand trebuie modificate datele pe facturi si informati clientii? (nota: biroul are un nr...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<