Tags: ajutoare de urgenta, mmjs, ajutoare pentru familii
Peste doua milioane de lei este valoare fondurilor aprobate printr-o Hotarare a Guvernului, care vor fi folosite pentru acordarea de ajutoare de urgenta. 550 de familii si persoane singure aflate in situatii de necesitate ori deosebite vor beneficia de aceste ajutoare, a anuntat de curand Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS).
Mai exact, valoarea totala de 2.029.800 lei a ajutoarelor de urgenta va fi folosita pentru sprijinirea a 550 familii si persoane singure aflate in situatii de necesitate ori deosebite cauzate de incendii, inundatii, alunecari de teren, probleme grave de sanatate sau alte cauze ce pot conduce la riscul de excluziune sociala.
Banii vor fi impartiti dupa cum urmeaza:
- 540.500 lei pentru 87 familii si persoane singure din judetele Alba, Arges, Bacau, Bistrita-Nasaud, Botosani, Buzau, Giurgiu, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Salaj, Suceava, Teleorman, Vaslui, Valcea, Vrancea si municipiul Bucuresti, care se afla in situatii de necesitate cauzate de incendii;
- 61.800 lei pentru 31 familii din judetele Arad, Iasi, Mures, Neamt si Prahova, care se afla in situatii de necesitate cauzate de inundatii si alunecari de teren, altele decat cele care au facut obiectul Hotararii Guvernului nr. 480/2018;
- 1.427.500 lei pentru 432 familii si persoane singure din judetele Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras-Severin, Calarasi, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Salaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea, Vrancea si municipiul Bucuresti, care se confrunta cu situatii deosebite cauzate de probleme grave de sanatate ori alte cauze care pot conduce la riscul de excluziune sociala.
Potrivit comunicatului remis, marti, 5 martie 2019, de MMJS, ajutoarele de urgenta se stabilesc prin anchetele sociale ale agentiilor pentru plati si inspectie sociala judetene, centralizate la nivelul Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala. Fondurile vor fi suportate din
bugetul alocat Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare cu intarziere factura achizitie servicii intracomunitare
Intrebare:
Va rog sa ne precizati la ce rand din decontul de tva se va evidentia valoarea serviciilor intracomunitare facturate in iulie 2025, dar inregistrate in contabilitate in septembrie 2025. La inregistrare s-a folosit taxarea inversa cu cota de 19% in vigoare la data emiterii facturii. Se vor cumula in D300 cu valoarea serviciilor purtatoare de tva 21% in randurile 7 si 7.1 sau se vor inscrie la randul 8 de regularizari? Ex: valoare servicii intracomunitare cu taxare inversa 19%=10.000,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare profit. Impozit pe dividende
Intrebare:
Profitul unei societati comerciale realizat in trimestrul IV 2025 si repartizat integral la dividende cum se va impozita din punct de vedere al impozitului pe dividende cu 10% sau cu 16% ?
Dar profitul nerepartizat aflat in contul 1171 precum si cel realizat in primele 3 trimestre ale anului 2025 pentru care adunarea generala decide repartizarea la dividende doar in luna decembrie 2025, cum se va impozita din punct de vedere al impozitului pe dividende?
Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scutire TVA servicii fertilizare in vitro si diverse taxe
Intrebare:
Suntem unitate sanitara acreditata care prestam servicii de fertilizare in vitro si embriotransfer.
Daca, in considerarea prevederilor Codului Fiscal si normelor de aplicare a Codului Fiscal, serviciile enumerate sunt sau nu scutite de TVA, in special: serviciile de vitrificare si taxa anuala de crioprezervare (embrioni, sperma, ovocite).
Taxa anuala de crioprezervare sperma
Taxa crioprezervare 1 - 4 embrioni
Taxa crioprezervare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CIF punct de lucru
Intrebare:
Cum se procedeaza cu declararea unui punct de lucru existent care a avut sub 5 salariati, iar acum are 5 si trebuie declarat prin D60 in vederea obtinerii CIF punct de lucru? Care sunt documentele necesare, cum se transmite declaratia pe SPV?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura de stornare servicii intracomunitare
Intrebare:
In luna Martie 2025 am primit de la o firma din Franta inregistrata in scopuri de tva o factura de servicii intracomunitare in valoare de 5.000 eur. Am inregistrat-o in contabilitate pe cont de cheltuiala si am facut taxare inversa 4426 = 4427, am declarat-o in decontul de tva la Rd 7.1 si am trecut-o si in D390. In luna sept.2025 am primit in cont 1.000 euro cu specificatia 'retur suma pt. servicii neefectuate" si nimic altceva (factura cu minus...). Am inregistrat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim cheltuieli cu autoturismul. Sector constructii
Intrebare:
Angajatii unei societati cu activitate de proiectare in constructii utilizeaza autovehiculele din patrimoniul societatii pentru a se deplasa pe santiere sau la sediul clientilor, atat din localitatea unde are sediul societatea cat si in tara. Autovehiculele sunt autoturisme cu 5 locuri. Se intocmesc foi de parcurs pentru fiecare deplasare. Va rog sa-mi spuneti daca cheltuielile cu combustibililul si tva-ul aferent sunt deductibile. De asemenea, in caz contrar va rugam sa ne trimiteti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<