Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de ...
Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de infiintare de noi societati, sustine o analiza a Cabinetului de Avocatura Scarlatescu.
Conform analizei, modificarile propuse de Guvern pentru iesirea din criza impun conditii atat de severe pentru PFA-uri, incat vom asista, probabil, la desfiintarea majoritatii acestor forme de activitate economica. Ordonanta de urgenta a Guvernului 58/2010 a limitat drastic situatiile in care PFA-urile pot activa si profesa ca persoane independente.
Cu alte cuvinte, angajatorii care isi sfatuiau angajatii sa isi faca PFA pentru a nu le mai plati taxele salariale nu vor mai putea apela la acest mijloc de restrangere a taxelor catre stat pentru plata unui venit mai mare catre colaborator.
Activitatea colaboratorului va fi considerata dependenta de societate si, in consecinta, atat platitorul de venit (societatea comerciala) cat si persoana fizica beneficiara a venitului platit vor fi obligati la plata asigurarilor sociale pentru sumele platite.
'Acest lucru va creste dramatic costurile de functionare a PFA-urilor si nu vor mai justifica existenta lor pentru intreprinzatori. De aceea estimam ca si PFA-urile vor avea soarta celor cateva sute de mii de societati comerciale inchise sau suspendate de la introducerea impozitului forfetar', declara Mihaela Scarlatescu, partener la Cabinetul de avocatura Scarlatescu.
O alta consecinta negativa a modificarii Codului Fiscal va fi cresterea birocratiei la procedurile de infiintare de noi firme. Orice act de spatiu, inclusiv de comodat - obligatoriu pentru infiintarea firmelor - va trebui inregistrat la Administratia Financiara, care va elibera un certificat.
Acest lucru inseamna cresterea timpului si a costului de infiintare a unei firme. Noile masuri aduc si restrangerea posibilitatii de infiintare de sedii sociale in apartamentele aflate in blocuri, dupa cum s-a eliminat si posibilitatea deschiderii mai multor societati cu sediul in acelasi spatiu, chiar daca au acelasi asociat.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cresterea TVA nu constituie neaparat o problema pentru afacerile intreprinzatorilor, in sensul ca nu va fi nevoie sa se modifice contractele deja incheiate. Pot aparea probleme legate de politica de discounturi acordate de furnizori, lucru ce poate crea situatii conflictuale intre parteneri, in lipsa unor clauze de protejare. Mai mult, marindu-se preturile produselor si serviciilor vor suferi modificari si raporturile dintre parteneri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Furnizare de servicii catre un nerezident din UE. Tratament TVAExigibilitatea TVA in cazul subventiilor pentru ...SAF-T in 2022: Termen limita pentru transmiterea D406 de marii contribuabili cu an financiar si fiscal diferitProductie agricola persoana fizica neautorizata. Se datoreaza TVA?TVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Ultimele articole
E-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Articole similare
Viitorul PFA dupa noul Cod de procedura fiscala. Interviu drd. ec. Adrian BentaConventie civila incheiata cu un traducator in doua luni diferite in anul 2011Incadrarea corecta a rambursarii TVA. Se considera venit?Contestarea actelor administrativ-fiscale. Spete si raspunsuri oficiale ANAFPFA presteaza servicii intracomunitare catre clienti din Irlanda. Cum emitem facturile?Ultimele articole
Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Sistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVAProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"