Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de ...
Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de infiintare de noi societati, sustine o analiza a Cabinetului de Avocatura Scarlatescu.
Conform analizei, modificarile propuse de Guvern pentru iesirea din criza impun conditii atat de severe pentru PFA-uri, incat vom asista, probabil, la desfiintarea majoritatii acestor forme de activitate economica. Ordonanta de urgenta a Guvernului 58/2010 a limitat drastic situatiile in care PFA-urile pot activa si profesa ca persoane independente.
Cu alte cuvinte, angajatorii care isi sfatuiau angajatii sa isi faca PFA pentru a nu le mai plati taxele salariale nu vor mai putea apela la acest mijloc de restrangere a taxelor catre stat pentru plata unui venit mai mare catre colaborator.
Activitatea colaboratorului va fi considerata dependenta de societate si, in consecinta, atat platitorul de venit (societatea comerciala) cat si persoana fizica beneficiara a venitului platit vor fi obligati la plata asigurarilor sociale pentru sumele platite.
'Acest lucru va creste dramatic costurile de functionare a PFA-urilor si nu vor mai justifica existenta lor pentru intreprinzatori. De aceea estimam ca si PFA-urile vor avea soarta celor cateva sute de mii de societati comerciale inchise sau suspendate de la introducerea impozitului forfetar', declara Mihaela Scarlatescu, partener la Cabinetul de avocatura Scarlatescu.
O alta consecinta negativa a modificarii Codului Fiscal va fi cresterea birocratiei la procedurile de infiintare de noi firme. Orice act de spatiu, inclusiv de comodat - obligatoriu pentru infiintarea firmelor - va trebui inregistrat la Administratia Financiara, care va elibera un certificat.
Acest lucru inseamna cresterea timpului si a costului de infiintare a unei firme. Noile masuri aduc si restrangerea posibilitatii de infiintare de sedii sociale in apartamentele aflate in blocuri, dupa cum s-a eliminat si posibilitatea deschiderii mai multor societati cu sediul in acelasi spatiu, chiar daca au acelasi asociat.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cresterea TVA nu constituie neaparat o problema pentru afacerile intreprinzatorilor, in sensul ca nu va fi nevoie sa se modifice contractele deja incheiate. Pot aparea probleme legate de politica de discounturi acordate de furnizori, lucru ce poate crea situatii conflictuale intre parteneri, in lipsa unor clauze de protejare. Mai mult, marindu-se preturile produselor si serviciilor vor suferi modificari si raporturile dintre parteneri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiCine depune formularul 204 pentru anul 2013?Taxa pe valoarea adaugata. Aspecte aplicabile in 2013Documente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Sistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Studiu de caz: Procedura de recuperare TVA in cazul unui PFASesiune online ANAF cu tema: Depunerea declaratiei privind veniturile realizate din Romania in anul 2015PFA: Deductibilitatea cheltuielilor cu autoturismulCare sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Inregistrarea in scop de TVA cu intarziere. Cum se corecteaza situatia?Ultimele articole
Drepturile de autor si PFA in 2025. Trebuie sau nu sa emiti facturaDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Comert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



