Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 08 Iul. 2010Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de ...
Masurile prevazute in Ordonantele de modificare a Codului Fiscal ar putea avea ca efect inchiderea PFA-urilor (persoane fizice autorizate) si blocarea initiativei micilor intreprinzatori de infiintare de noi societati, sustine o analiza a Cabinetului de Avocatura Scarlatescu.
Conform analizei, modificarile propuse de Guvern pentru iesirea din criza impun conditii atat de severe pentru PFA-uri, incat vom asista, probabil, la desfiintarea majoritatii acestor forme de activitate economica. Ordonanta de urgenta a Guvernului 58/2010 a limitat drastic situatiile in care PFA-urile pot activa si profesa ca persoane independente.
Cu alte cuvinte, angajatorii care isi sfatuiau angajatii sa isi faca PFA pentru a nu le mai plati taxele salariale nu vor mai putea apela la acest mijloc de restrangere a taxelor catre stat pentru plata unui venit mai mare catre colaborator.
Activitatea colaboratorului va fi considerata dependenta de societate si, in consecinta, atat platitorul de venit (societatea comerciala) cat si persoana fizica beneficiara a venitului platit vor fi obligati la plata asigurarilor sociale pentru sumele platite.
'Acest lucru va creste dramatic costurile de functionare a PFA-urilor si nu vor mai justifica existenta lor pentru intreprinzatori. De aceea estimam ca si PFA-urile vor avea soarta celor cateva sute de mii de societati comerciale inchise sau suspendate de la introducerea impozitului forfetar', declara Mihaela Scarlatescu, partener la Cabinetul de avocatura Scarlatescu.
O alta consecinta negativa a modificarii Codului Fiscal va fi cresterea birocratiei la procedurile de infiintare de noi firme. Orice act de spatiu, inclusiv de comodat - obligatoriu pentru infiintarea firmelor - va trebui inregistrat la Administratia Financiara, care va elibera un certificat.
Acest lucru inseamna cresterea timpului si a costului de infiintare a unei firme. Noile masuri aduc si restrangerea posibilitatii de infiintare de sedii sociale in apartamentele aflate in blocuri, dupa cum s-a eliminat si posibilitatea deschiderii mai multor societati cu sediul in acelasi spatiu, chiar daca au acelasi asociat.
Cresterea TVA nu constituie neaparat o problema pentru afacerile intreprinzatorilor, in sensul ca nu va fi nevoie sa se modifice contractele deja incheiate. Pot aparea probleme legate de politica de discounturi acordate de furnizori, lucru ce poate crea situatii conflictuale intre parteneri, in lipsa unor clauze de protejare. Mai mult, marindu-se preturile produselor si serviciilor vor suferi modificari si raporturile dintre parteneri.
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Facturi emise ori primite inainte de inregistrare. Cum procedam pentru efectuarea regularizarilor?Factura. Ce obligatii apar pentru justificarea deducerii?Inregistrare in scopuri de TVA. Activitati scutite fara drept de deducereObligatii contabile si fiscale pentru persoanele juridice care se dizolva cu sau fara lichidareMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareUltimele articole
Cum se completeaza formularul D101 in cazul unor bonificatii. Determinarea rezultatului fiscalSpeta zilei cu Ionut Jinga! Aspecte fiscale privind impozitul pe venituri din dividendeOUG 26/2021 modifica OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorKurzarbeit- Reducerea timpului de lucru. Se poate deconta transportul la si de la locul de munca pe perioada aplicarii masurii?MFP modifica Codului Fiscal, incepand cu 1 iulie 2021. Sunt vizate anumite obligatii TVA pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distantaArticole similare
TVA pentru servicii intracomunitareCheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2019?Studii de caz: Fundatie, activitati de formare profesionala, scutire de TVAProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Contract de arenda cu PFA nerezident. Care sunt obligatiile declarative?Ultimele articole
Tot ce trebuie sa stii despre PFA in 2021. Precizari oficiale de la Inspectia MunciiUnde verde la CONTABILITATE fara erori si fara amenziIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Venituri din investitii in anul 2020. Impozit pe venit. Contributii socialeContributii la minim pentru PFA/II/IF. Ce presupune in 2021?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"