keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Obligativitatea purtarii mastii de protectie pentru angajati. Exceptii si conditii.( Ordin Comun MS-MAI)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 22 Mai. 2020 Exclusiv
Tags: stare de alerta, masuri de preventie, ordin comun

Ministerul Sanatatii a publicat recent un comunicat de presa cu privire la obligativitatea purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS CoV-2 pe durata starii de alerta.

Nelu Tataru, ministrul Sanatatii a aprobat Ordinul Comun MS-MAI privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS CoV-2 pe durata starii de alerta

Conform documentului, pe perioada starii de alerta, masca de protectie trebuie purtata in orice spatiu public inchis, spatii comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca, pe toata durata prezentei in oricare din spatiile inchise ale incintei,

In functie de evaluarea riscului efectuat de medicul de medicina muncii al unitatii sau a medicului de medicina scolara, dupa caz, pot exista unele exceptii, astfel:
 
a) ) angajatul este singur in birou sau se afla minim 2 m intre persoanele din acel birou, cu conditia aerisirii camerei, cel putin la doua ore si se asigura dezinfectia suprafetelor;

b) persoana sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare;

c) persoana desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta, etc.);

d) prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane;

e) vorbitorii in public cu conditia respectarii distantei de 3 metri

f) elevii/studentii doar in timpul orelor de curs, daca se respecta distantarea corespunzatoare

g) copiii cu varsta mai mica de 5 ani.
 

Angajatorul sau conducatorul institutiei are obligatia de a elabora propriile proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei.

Medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, iar responsabilul SSM va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca.

Mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun.
Mai exact, inainte de a utiliza masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca de protectie trebuie sa acopere atat gura cat si nasul si sa fie schimbata o data la 4 ore sau ori de cate ori aceasta s-a umezit sau s-a deteriorat;
Masca nu se atinge in timpul purtarii, iar in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun.

Dupa utilizare, masca se arunca de indata intr-un spatiu special amenajat, preferabil cu capac, operatiune urmata de igienizarea mainilor.

NU se recomanda reutilizarea mastilor medicale.
 
Mastile nemedicale se spala zilnic la o temperatura de 60- 90 C si se calca cu fier de calcat prevazut cu abur, la temperatura maxima.

Pentru copiii cu varsta de 5 ani sau mai mare este recomandata purtarea mastilor nemedicale (din material textil);

In cazul aparitiei febrei/tusei/stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (ex: in spatiile deschise, la domiciliu).

Documentul elaborat de catre specialistii in sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii si Institutului National de Sanatate Publica prevede si reguli privind triajul persoanelor pentru accesul intr-o incinta.

Astfel, pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.

In acest context, pentru personalul angajat, la accesul in sediul unitatii/institutiei, este obligatoriu triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.Triajul nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal.

Triajul epidemiologic consta in:

a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3 C);
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
c) daca temperatura inregistrata depaseste 37,3 C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi mai mare de 37,3 C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este indrumata catre mediul de familie in vederea efectuarii unui consult medical:

– daca se incadreaza in definitia de caz suspect COVID 19, medicul de familie ii va recomanda testarea pentru diagnosticarea infectiei cu virusul SARS-CoV-2;

– daca nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID 19, medicul de familie va stabili diagnosticul.

Medicul de medicina muncii va avea obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor, va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (Securitatea si Sanatatea in Munca), dar si evaluarea riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca.
Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a efectua triajul observational al angajatilor din subordinea directa.

Pentru alte persoane decat personalul angajat:
 
(1) Este permis accesul intr-o incinta doar pentru persoanele care au motive justificate.
(2) In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete, etc, aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de prevenire a contaminarii cu virusul SARS-CoV-2
(3) Daca este necesar accesul in incinta, este obligatoriu triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal.
(4) Triajul epidemiologic consta in:
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3 C);
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
c) daca temperatura inregistrata depaseste 37,3 C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3 C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta;
e) daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3 C si nu prezinta alte simptome respiratorii, se permite accesul in incinta, prin preluarea acestuia de la intrare de catre un angajat, cu inregistrarea biroului/camerei/ departamentului unde va merge.

ATENTIE! Masurile vor fi aplicate imediat dupa publicarea Ordinului de ministru in Monitorul Oficial.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016