Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

ORDIN Nr. 3.418 din 2009 al ministrului finantelor publice

de Infotva.ro la 07 Ian. 2010
Tags: codul fiscal, norme de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata

Privind modificarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul ...

Privind modificarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.218/2006

Firme interesate
Societatile comerciale care desfasoara activitati comerciale

Index
Plasarea bunurilor in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si livrarea acestora cat timp se afla sub regimul respectiv se supun conditiilor impuse de legislatia vamala.

Prestarile de servicii mentionate la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal asupra bunurilor aflate inca in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal sunt scutite in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.

Scutirea de taxa in ceea ce priveste livrarea de bunuri plasate in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal va fi justificata cu:

a) contractul incheiat cu titularul regimului sau cu beneficiarul;
b) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
c) documentele din care sa reiasa ca bunurile in cauza se aflau in unul dintre regimurile mai sus mentionate la momentul livrarii sau prestarii.

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport de bunuri, se justifica de persoana impozabila care factureaza transportul, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal si daca aceasta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:

a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau este efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport in functie de tipul transportului sau copii de pe aceste documente, dupa caz.

Colectia Completa de Formulare si Declaratii Fiscale munceste pentru tine

Daca locul serviciului de transport de bunuri este in Romania si beneficiarul ar fi persoana obligata la plata taxei conform art. 150 din Codul fiscal, daca operatiunea nu ar fi scutita, acesta justifica scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport, cu:

a) factura emisa de prestator sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu prestatorul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori este efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport in functie de tipul transportului sau copii de pe aceste documente, dupa caz.

Daca beneficiarul nu poate justifica scutirea de taxa, operatiunile vor fi considerate taxabile. In cazul in care sunt achizitii intracomunitare de servicii, vor fi aplicate prevederile specifice de declarare a acestor operatiuni.

Scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile accesorii transportului aferent livrarilor prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, se justifica de catre prestatorul serviciilor, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, si daca acesta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa.

Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:

a) contractul incheiat cu beneficiarul;
b) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
c) documentele din care sa rezulte ca sunt servicii accesorii unui transport aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Daca locul altor servicii aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit.

a) din Codul fiscal, este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal se justifica de beneficiarul serviciilor, daca acesta ar fi persoana obligata la plata taxei conform art. 150 din Codul fiscal, in situatia in care operatiunea nu ar fi scutita, pe baza urmatoarelor documente:

a) contractul incheiat cu prestatorul serviciilor;
b) factura emisa de prestator;
c) documentele din care sa rezulte ca prestarile de servicii sunt aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau sunt efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Daca beneficiarul nu poate justifica scutirea de taxa, operatiunile vor fi considerate taxabile. In cazul in care sunt achizitii intracomunitare de servicii, vor fi aplicate prevederile specifice de declarare a acestor operatiuni.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "ORDIN Nr. 3.418 din 2009 al ministrului finantelor publice ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016