Tags: registru electronic, evidenta zilierilor
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ,,Inspectia Muncii", devine obligatorie din 25 iulie 2020.
Astfel, persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar vor fi obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic.
Ordinul semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor a fost publicat in Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara, aplicatia mobila denumita „Inspectia Muncii”.
”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, inca de la inceputul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De maine devine functionala, dupa ce am pus la punct ultimele detalii, aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidenta a zilierilor. A trebuit sa ajungem pana in anul 2020 ca sa renuntam, in sfarsit, la caietele de hartie in care angajatorii notau activitatea lucratorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sa le fotocopieze si sa le duca la inspectoratele teritoriale de munca. De maine trecem intr-o noua etapa: persoanele care lucreaza cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesata de pe telefon mobil sau tableta, iar datele introduse se vor transmite tot in format digital catre inspectoratele teritoriale de munca.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.
Aplicatia „Inspectia Muncii” este pusa la dispozitie gratuit si este disponibila, in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicatiilor PlayStore sau AppStore.
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
„Inspectia Muncii” este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si reprezinta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii.
Pentru infiintarea Registrului, beneficiarii de lucrari care apeleaza la zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<