Tags: registru electronic, evidenta zilierilor
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ,,Inspectia Muncii", devine obligatorie din 25 iulie 2020.
Astfel, persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar vor fi obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic.
Ordinul semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor a fost publicat in Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara, aplicatia mobila denumita „Inspectia Muncii”.
”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, inca de la inceputul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De maine devine functionala, dupa ce am pus la punct ultimele detalii, aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidenta a zilierilor. A trebuit sa ajungem pana in anul 2020 ca sa renuntam, in sfarsit, la caietele de hartie in care angajatorii notau activitatea lucratorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sa le fotocopieze si sa le duca la inspectoratele teritoriale de munca. De maine trecem intr-o noua etapa: persoanele care lucreaza cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesata de pe telefon mobil sau tableta, iar datele introduse se vor transmite tot in format digital catre inspectoratele teritoriale de munca.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.
Aplicatia „Inspectia Muncii” este pusa la dispozitie gratuit si este disponibila, in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicatiilor PlayStore sau AppStore.
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
„Inspectia Muncii” este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si reprezinta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii.
Pentru infiintarea Registrului, beneficiarii de lucrari care apeleaza la zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<