Tags: controale inspectia muncii, amenzi pentru angajatori
Pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca, al securitatii si sanatatii in munca si ale Legii nr. 55/2020 privind prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au fost sanctionati 1272 de angajatori, conform unui comunicat de presa al Inspectiei Muncii.
Institutia, prin inspectoratele teritoriale de munca, a desfasurat, in saptamana 31 august – 5 septembrie 2020, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 3.280.900 de lei, din care 3.117.400 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca.
Au fost depistate 140 de persoane care desfasurau munca nedeclarata, au fost aplicate 1.220 de avertismente si au fost dispuse 2.527 de masuri de remediere a neconformitatilor constatate.
Rezultatele detaliate ale actiunilor de control sunt disponibile pe site-ul Inspectiei Muncii: https://www.inspectiamuncii.ro/documents/66402/29517464/RAPORTARE+RM+si+SSM+ 31+aug+-+05+sept.2020.pdf/db8385ea-3ff5-49bc-b667-18b679b57cdc
Actiunile de control efectuate de inspectorii de munca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2020, in scopul prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, centralizate pentru perioada 31 august – 5 septembrie 2020, au avut ca rezultat aplicarea a 565 de sanctiuni contraventionale, din care amenzi in valoare totala de 163.500 lei.
Din 967 de angajatori controlati, au fost sanctionati 414 si s-au dispus 729 de masuri de remediere a neconformitatilor.
Rezultatele detaliate ale actiunilor de control privind respectarea prevederilor Legii nr. 55/2020 sunt disponibile pe site-ul Inspectiei Muncii: https://www.inspectiamuncii.ro/documents/66402/29517464/Raportare+Legea+55- Sapt.31.08-5.09.2020.pdf/e993a88a-9276-4f6b-bd7b-da80b028e881
Sursa: Inspectia Muncii
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate din Spania, inregistrata in VIES organizeaza in Romania spectacole de muzica.
Aceasta societate este obligata sa plateasca drepurile de autor pentru muzica utilizata in spectacole catre organizatia noastra care este organism de gestiune colectiva a drepturilor de autor (inregistrat deasemnea in VIES).
Factura emisa de care organizatia noastra va fi cu TVA sau este considerata prestare intracomunitara de servicii?
Ce obligatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a luat o masina in leasing la o valoare de 337.064,30 lei (conform contract leasing), dupa 1 an am valoare ramasa neamortizata = 224709,42, valoare amortizata = 112.354,88 lei, valoare contract leasing neachitat = 148.055,59 lei, dobanda contract neachitata 3612.39 lei. Se hotaraste cesiune leasing catre o persoana juridica si se factureaza venituri din cedarea activelor in valoare de 98.419,87 lei.
Care sunt monografiile contabile pentru aceasta cesiune si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In baza conform art. 291, alin.(2) lit.e) Cod fiscal si pct. 37 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Titlului VII din Codul fiscal, avem o serie de produse (gaze alimentare) pe care le facturam catre clienti aplicand cota de TVA 9%.
Unul dintre aceste produse, Protoxid lichid alimentar, cod CAEN 28112930, a fost vandut catre clientul X, in perioada august 2022-septembrie 2024, cu aplicarea cotei de 9%. Facturarea cu cota de TVA redusa a avut la baza si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana fizica inchiriaza integral un apartament ca locuinta de serviciu (locuiesc angajatii firmei care nu sunt din tara) catre o persoana juridica, SRL, platitoare de impozit pe profit si TVA. Prin contract se stipuleaza ca utilitatile cad in sarcina chiriasului. Contractul a fost inregistrat la ANAF pe D168. Facturile de utilitati si intretinerea sunt emise pe numele persoanei fizice. Intrebari: 1) utilitatile lunare se includ in venitul lunar din chirie in vederea impozitarii?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem o situatie cu o firma care a trecut la regimul de impozitare de la micro la profit si este cu mult in dezavantajul societatii. Mentionez ca societatea obtine venituri din inchiriere avand in patrimoniu o cladire la o valoare neta contabila mult mai mica decat o valoare de piata (pe baza unui raport de evaluare).
Avem doua posibilitati:
1 in situatia radierii societatii cladirea trece in patrimoniul personal al actionarului si acesta plateste un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru scutirea de impozit pe venit pentru software, societatea este obligata sa aiba cod CAEN principal unul din cele aferente activitatii de IT? Ce conditii mai trebuie indeplinite referitor la codurile CAEN?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<