Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor modificarile aduse Codului fiscal prin Legea 370/2022 :
Impozit pe Veniturile Microintreprinderilor:
Pot aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care realizeaza venituri din consultanta fiscala, corespunzatoare codului CAEN 6920 ”Activitati de contabiliconsultanta in domeniul fiscal”.
Incepand cu data de 01.01.2023, in situatia in care persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" obtin in cursul anului venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare acestor coduri CAEN, pentru veniturile din alte activitati aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de titlul II "Impozitul pe profit", daca indeplinesc oricare dintre urmatoarele conditii:
a) realizeaza venituri din consultanta si/sau management in proportie de peste 20% inclusiv din veniturile totale;
b) desfasoara activitatile de la art. 47 alin. (3) lit. f)-i);
c) veniturile din alte activitati au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar precedent celui in care s-au inregistrat veniturile. Acestea datoreaza impozit pe profit pentru veniturile din alte activitati incepand cu trimestrul in care s-a indeplinit oricare dintre aceste conditii, pentru intreaga perioada in care exista contribuabilul.
Limitele fiscale mentionate se verifica pe baza veniturilor inregistrate cumulat de la inceputul anului fiscal, iar calculul si plata impozitului pe profit de c?tre persoanele juridice romane care se incadreaza în prevederile alin. (5) lit. a)-c) se efectueaza luand în considerare veniturile si cheltuielile realizate începand cu trimestrul în care s-a îndeplinit oricare dintre aceste conditii.
Impozit venit persoane fizice:
Pentru determinarea ponderii cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii in cifra de afaceri totala, indicatorul cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii cuprinde numai veniturile din activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei, iar indicatorul cifra de afaceri totala cuprinde veniturile din intreaga activitate desfasurata pe teritoriul Romaniei (nu si veniturile din activitatea desfasurata in afara Romaniei, cum era pana acum).
Impozitul anual datorat de contribuabilii care realizeaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor, altele decat cele pentru care venitul net anual se determina in sistem real, arenda si din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala, precum si de cei care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pentru care determinarea venitului net anual se efectueaza potrivit prevederilor art. 721 din Codul fiscal, se stabileste prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului impozabil/venitului net anual impozabil, dupa caz.
Impozit dividende
In cazul dividendelor distribuite in baza situatiilor financiare interimare intocmite in cursul anului 2022, cota de impozit pe dividende este de 5%, fara recalcularea impozitului pe dividendele respective, dupa regularizarea acestora pe baza situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2022, aprobate potrivit legii.
Modificari ale OUG 193/2002:
Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei ( in loc de: ”care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalent lei”), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice. Prin activitatea de prestari de servicii, in sensul prezentului alineat, se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Obligatia de acceptare de catre persoanele juridice prevazute mai sus a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile in numerar din cursul anului respectiv au depasit pragul de 50.000 lei (in loc de :”incasarile din cursul anului respectiv au depasit pragul de 10.000 euro”).
In cazul in care, timp de 2 ani consecutivi, pragul mentionat mai sus nu a fost depasit, entitatile desemnate la alin. (3) al art. 1 din OUG 193/2002 nu mai au obligatia de acceptare a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, dar pot opta pentru continuarea acceptarii acestor instrumente de plata.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea sanctiunilor contraventionale se fac de catre persoanele desemnate din cadrul structurilor cu atributii de control ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. (in loc de: ”de catre organele de control ale Ministerului Finantelor Publice si unitatilor sale teritoriale”).
Baza legala: Legea 370/2022 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar fiscale publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1228/20.12.2022.
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul Fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de OUG 85/2022Codul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAImpozitul pe venit si Contributiile sociale obligatorii au fost modificate prin OUG 130/2021Ultimele articole
Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVACodul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"