keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din Revisal (Proiect)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 06 Iul. 2022
Procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din Revisal (Proiect)
Tags: revisal, procedura de acces online in revisal

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Hotarare de Guvern privind Procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, modalitatea de generare si descarcare a extrasului, precum si conditiile in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate, potrivit dispozitiilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii.

Prin actul normativ este aprobata procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, modalitatea de generare si descarcare a extrasului, precum si conditiile in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate.

Procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din Revisal

Art. 1 - Prezenta Procedura reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, astfel cum au fost modificate si completate conform Legii nr. 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.

Art. 2 – (1) in vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat, la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, referitoare la activitatea desfasurata in baza unui contract individual de munca, salariatul sau fostul salariat se poate prezenta personal la sediul inspectoratului teritorial de munca sau prin imputernicit, in vederea obtinerii numelui de utilizator si a parolei, dupa cum urmeaza:

a) la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul;
b) la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara/si-au desfasurat activitatea salariatii unitatilor fara personalitate juridica care au primit delegare de competenta pentru infiintarea, completarea si transmiterea registrului;
c) inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala salariatul/fostul salariat are domiciliul, in cazul in care sediul angajatorului a fost/se afla in alta localitate decat localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.

(2) Salariatii/fostii salariati care detin semnatura electronica, semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata, in vederea obtinerii numelui de utilizator si a parolei se pot adresa prin email, utilizand aceasta semnatura, inspectoratului teritorial de munca in conditiile prevazute la alin. (1).

Art. 3 – Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:

a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului din anexa;
b) cartea de identitate, in original sau scanata, pentru situatia prevazuta la art. 2 alin. (2);
c) procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original, sau duplicat de pe actul original.

Art. 4 – Limitele accesului la informatiile din registru se stabilesc cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter
personal.

Art. 5 – Vechimea in munca sau in specialitate poate fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.

Art. 6 - (1) Pana la data achizitionarii noului sistem informatic care va permite salariatilor/fostilor salariati accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a acestora, un extras din registru in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii solicitarii. 

(2) Inspectoratele teritoriale de munca vor percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.

Art. 7 – Prezenta Procedura intra in vigoare odata cu intrarea in exploatare a sistemului informatic aferent Registrului general de evidenta a salariatilor, a carui implementare se deruleaza conform Planului National de Redresare si Rezilienta.

MODEL SOLICITARE

Catre,

Inspectoratul teritorial de munca ...............................

Subsemnatul(a) .................................., legitimat(a) cu C.I. seria ............. nr................, CNP ........................., domiciliat(a) in judetul ................., localitatea ..................... str. .................. nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., avand calitatea de salariat/fost salariat la societatea…., cu sediul in ……………., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, solicit numele de utilizator si parola/schimbarea numelui de utilizator si a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor.

Numele si prenumele .................................
Semnatura .................................
Data .........................


Sursa: MMPS
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016