Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Guvernul a aprobat recent o procedura noua de repartizare a numarului de locuri in plenul Consiliului Economic si Social (CES), prin care se deblocheaza constituirea unui nou plen al CES in cazul in care organizatiile nu reusesc sa ajunga la un consens.
Potrivit noii proceduri, fiecare confederatie sindicala si patronala reprezentativa la nivel national are dreptul la cate un loc in plenul Consiliului Economic si Social. Restul de locuri disponibile, pana la 15, se face prin consens. In caz contrar, repartizarea se face prin vot, in cadrul fiecarei parti, cu majoritate de ¾ din numarul total al organizatiilor ce constituie respectiva parte.In acest sens, Guvernul a aprobat, prin ordonanta de urgenta, modificarea si completarea Legii nr. 246/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social.
In cazul nerealizarii consensului si nici a majoritatii de vot prevazute cu cel putin 15 zile inainte de incetarea mandatului plenului in functiune, in cadrul fiecarei parti, fiecare confederatie sindicala si patronala reprezentativa la nivel national primeste de drept cate un al doilea loc in plenul CES. Repartizarea celorlalte locuri disponibile, pana la concurenta numarului de 15 locuri, se face prin consens.
Noua procedura reglementeaza si incetarea mandatului membrilor plenului CES in functiune si stabilirea unui termen pentru constituirea unui nou plen
De asemenea, noua procedura reglementeaza incetarea mandatului membrilor plenului CES in functiune si stabilirea unui termen pentru constituirea noului plen, permitand astfel deblocarea procesului de validare a reprezentantilor organizatiilor desemnate in noul plen al CES, aflat in curs. in acest sens, actele administrative pentru constituirea noului plen, adoptate in cadrul etapelor premergatoare raman valabile. Mandatul membrilor CES in functiune inceteaza de drept la 30 zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta. Organizatiile care nu au nominalizat persoanele care urmeaza sa le reprezinte in plenul CES pana la data intrarii in vigoare a actului normativ vor face acest lucru pana la data incetarii mandatului plenului CES in functiune.
Decizia privind schimbarea procedurii de repartizare a numarului de locuri in plenul CES a fost luata prin ordonanta de urgenta avand in vedere situatia de nefunctionalitate in care se afla Consiliul Economic si Social si necesitatea solutionarii problemelor semnalate atat de confederatiile sindicale si patronale reprezentative la nivel national, cat si de reprezentantii celorlalte organizatii ale societatii civile.
Informatii de background
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Anul acesta, in cursul lunii mai, Guvernul si-a retras reprezentantii din cadrul CES pentru a fi inlocuiti cu 15 membri din randul structurilor asociative ale societatii civile. In acest scop, Executivul a abrogat Hotararea nr. 175/2009 privind numirea reprezentantilor Guvernului in CES, decizie care este in concordanta cu reglementarile Legii 248/2013 privind organizarea si functionarea CES.
Potrivit Legii 248/2013, CES este o institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului tripartit la nivel national dintre organizatiile patronale, organizatiile sindicale si reprezentanti ai asociatiilor si fundatiilor neguvernamentale ai societatii civile. Ulterior, aceasta lege a fost modificata prin Legea nr. 222/2015, una dintre reglementari stipuland ca din plenul CES fac parte 45 de membri: 15 reprezentanti ai structurilor patronale, 15 - structurile sindicale si 15 - structurile asociative.
In septembrie 2015, printr-o procedura de selectie publica si, ulterior, prin decizie a premierului, au fost confirmati cei 15 membri ai structurilor asociative.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialLegea 248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social a fost republicataSe modifica sau nu Codul muncii?Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"