Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan-Nicolae Stan, atrage atentia asupra lipsei investitiilor, atat in sistemul informatic al institutiei, cat si in serviciile de intretinere, in ciuda cresterii continue a solicitarilor pentru noi aplicatii si a volumului de munca al Directiei de Tehnologie a Informatiei din cadrul ANAF.
Conducerea ANAF a constatat ca din anii 2012 - 2013 au incetat investitiile importante in infrastructura (hardware, software, infrastructura fizica suport), in pofida recomandarilor ferme din Acordul de imprumut dintre Romania si BIRD (Legea 212/2013) destinat Proiectului deModernizare a Administratiei Fiscale. Potrivit acestui Proiect, Romania s-a angajat la momentul imprumutului ca va asigura continuitatea functionarii in bune conditii a sistemului informatic existent, pana la achizitionarea unui nou sistem informatic de administrare a veniturilor (RMS Cots). Precizam ca, in acest moment, nu exista la nivelul ANAF niciun contract in derulare pentru intretinerea infrastructurii hardware, software si de comunicatii.
Consecintele acestei stari de fapt sunt deosebit de grave, mai ales in perioadele de varf de activitate (cele din jurul datelor de depunere a declaratiilor fiscale si de plati a impozitelor), deoarece provoaca sincope in functionarea sistemului informatic. Aceste sincope pot genera
oprirea partiala sau totala a unor activitati fundamentale ale ANAF, sau chiar pierderi de date din sistem. De asemenea, defectarea serverelor sau a componentelor de comunicatii din teritoriu, implica alte riscuri de blocare a activitatii. Presedintele ANAF constata ca in ultimii ani, banii alocati institutiei in scopul investitiilor IT nu au fost utilizati decat intr-o proportie inadmisibil de scazuta. Consecinta neutilizarii sistematice a bugetului este, din pacate, o alocare sub necesitatile mentinerii in functiune a sistemului informatic in acest an, lucru pe care
presedintele ANAF l-a adus la cunostinta ministrului Finantelor Publice.
Sistemul informatic al ANAF functioneaza in prezent la o capacitate de 99%, cu mult peste recomandarile tehnice de maximum 70%, ceea ce poate conduce la blocarea intregii activitati a institutiei, pe o perioada nedeterminata.
In baza Memorandumului semnat cu Banca Mondiala, semnat in 2013, pentru modernizarea sistemului informatic, Agentia s-a angajat totodata sa puna bazele unui Centru de Date echipat corespunzator, demersul fiind inca nefinalizat.
O alta problema cu care se confrunta ANAF este intarzierea achizitionarii de servicii de mentenanta, intretinere si reparatii pentru Unitatea de Imprimerie Rapida a Agentiei Fiscale, fapt ce a generat ingreunarea organelor fiscale teritoriale cu activitati de printare, implicuire si

Cartea Verde a Contabilitatii

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manual de politici contabile - Stick USB
expediere a tuturor actelor administrative si de executare, ceea ce poate afecta incasarile bugetare.
Tinand cont de situatia critica constatata in functionarea sistemului informatic central al ANAF, presedintele Bogdan - Nicolae Stan i-a adresat o informare domnului Sorin Grindeanu, prim-ministru al Romaniei.
Sursa: ANAF

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Anunt ANAF privind Declaratia 101. Sfaturi pentru a completa CORECT formularul pana la 27 martie!Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiSplit TVA. Conturile IBAN de TVA pot fi consultate pe site-ul ANAFUltima zi de depunere a Declaratiei 200In atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraUltimele articole
Declaratia 406. Cum si pana cand trebuie corectata D406 pentru a evita amenzile de 1.500 leiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Articole similare
Din categoria intrebarilor frecventeOrdinul ANAF nr. 614/2015 - aprobarea Instructiunilor de utilizare a formularelor declaratiei vamale de import/export in cazul aplicarii procedurii alternativeNeindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?Atentionare ANAF: SISTEMUL INFORMATIC din vami, indisponibil pana luni – 17.02.2020Export bunuri. Ce tratament fiscal se aplica la facturare? Cum raportam prin decontul 300?Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVASeminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVACum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportArticole similare
De ce trebuie ratificat ACORDUL DE IMPRUMUT intre Uniunea Europeana si BNRNoutati Legislatie Fiscala 27-30 aprilie 2009 - Monitorul OficialMinisterul de Justitie: Au inceput lucrarile privind elaborarea Codului InsolventeiGuvernul ar putea rata obiectivele fiscaleNoutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul Oficial
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"