Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan-Nicolae Stan, atrage atentia asupra lipsei investitiilor, atat in sistemul informatic al institutiei, cat si in serviciile de intretinere, in ciuda cresterii continue a solicitarilor pentru noi aplicatii si a volumului de munca al Directiei de Tehnologie a Informatiei din cadrul ANAF.
Conducerea ANAF a constatat ca din anii 2012 - 2013 au incetat investitiile importante in infrastructura (hardware, software, infrastructura fizica suport), in pofida recomandarilor ferme din Acordul de imprumut dintre Romania si BIRD (Legea 212/2013) destinat Proiectului deModernizare a Administratiei Fiscale. Potrivit acestui Proiect, Romania s-a angajat la momentul imprumutului ca va asigura continuitatea functionarii in bune conditii a sistemului informatic existent, pana la achizitionarea unui nou sistem informatic de administrare a veniturilor (RMS Cots). Precizam ca, in acest moment, nu exista la nivelul ANAF niciun contract in derulare pentru intretinerea infrastructurii hardware, software si de comunicatii.
Consecintele acestei stari de fapt sunt deosebit de grave, mai ales in perioadele de varf de activitate (cele din jurul datelor de depunere a declaratiilor fiscale si de plati a impozitelor), deoarece provoaca sincope in functionarea sistemului informatic. Aceste sincope pot genera
oprirea partiala sau totala a unor activitati fundamentale ale ANAF, sau chiar pierderi de date din sistem. De asemenea, defectarea serverelor sau a componentelor de comunicatii din teritoriu, implica alte riscuri de blocare a activitatii. Presedintele ANAF constata ca in ultimii ani, banii alocati institutiei in scopul investitiilor IT nu au fost utilizati decat intr-o proportie inadmisibil de scazuta. Consecinta neutilizarii sistematice a bugetului este, din pacate, o alocare sub necesitatile mentinerii in functiune a sistemului informatic in acest an, lucru pe care
presedintele ANAF l-a adus la cunostinta ministrului Finantelor Publice.
Sistemul informatic al ANAF functioneaza in prezent la o capacitate de 99%, cu mult peste recomandarile tehnice de maximum 70%, ceea ce poate conduce la blocarea intregii activitati a institutiei, pe o perioada nedeterminata.
In baza Memorandumului semnat cu Banca Mondiala, semnat in 2013, pentru modernizarea sistemului informatic, Agentia s-a angajat totodata sa puna bazele unui Centru de Date echipat corespunzator, demersul fiind inca nefinalizat.
O alta problema cu care se confrunta ANAF este intarzierea achizitionarii de servicii de mentenanta, intretinere si reparatii pentru Unitatea de Imprimerie Rapida a Agentiei Fiscale, fapt ce a generat ingreunarea organelor fiscale teritoriale cu activitati de printare, implicuire si

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
expediere a tuturor actelor administrative si de executare, ceea ce poate afecta incasarile bugetare.
Tinand cont de situatia critica constatata in functionarea sistemului informatic central al ANAF, presedintele Bogdan - Nicolae Stan i-a adresat o informare domnului Sorin Grindeanu, prim-ministru al Romaniei.
Sursa: ANAF

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aplicarea bonificatiei pentru cresterea capitalurilor, conform OUG 153/2020Suspendarea inspectiei fiscale. Vezi noul ordin emis de ANAF!Formularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorVerificarea existentei sediului social. Care e organul competent?Documentar fiscal: Declaratia 104 pentru trimestrului II 2012Ultimele articole
Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulArticole similare
MFP revine asupra modului de impozitare a dobanzilor, sunt taxate doar castigurile de dupa 1 iulieDe la 1 martie 2022 institutiile publice au obligatia sa se inroleze in SISTEMUL INFORMATIC PatrimVenANAF va suplimenta numarul de ghisee cu peste 1.000 de unitati pentru depunerea declaratiei 112Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de zilieriUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVASeminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVACum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialMinisterul de Justitie: Au inceput lucrarile privind elaborarea Codului InsolventeiNoutati Legislatie Fiscala 27-30 aprilie 2009 - Monitorul OficialDe ce trebuie ratificat ACORDUL DE IMPRUMUT intre Uniunea Europeana si BNRGuvernul ar putea rata obiectivele fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"