Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan-Nicolae Stan, atrage atentia asupra lipsei investitiilor, atat in sistemul informatic al institutiei, cat si in serviciile de intretinere, in ciuda cresterii continue a solicitarilor pentru noi aplicatii si a volumului de munca al Directiei de Tehnologie a Informatiei din cadrul ANAF.
Conducerea ANAF a constatat ca din anii 2012 - 2013 au incetat investitiile importante in infrastructura (hardware, software, infrastructura fizica suport), in pofida recomandarilor ferme din Acordul de imprumut dintre Romania si BIRD (Legea 212/2013) destinat Proiectului deModernizare a Administratiei Fiscale. Potrivit acestui Proiect, Romania s-a angajat la momentul imprumutului ca va asigura continuitatea functionarii in bune conditii a sistemului informatic existent, pana la achizitionarea unui nou sistem informatic de administrare a veniturilor (RMS Cots). Precizam ca, in acest moment, nu exista la nivelul ANAF niciun contract in derulare pentru intretinerea infrastructurii hardware, software si de comunicatii.
Consecintele acestei stari de fapt sunt deosebit de grave, mai ales in perioadele de varf de activitate (cele din jurul datelor de depunere a declaratiilor fiscale si de plati a impozitelor), deoarece provoaca sincope in functionarea sistemului informatic. Aceste sincope pot genera
oprirea partiala sau totala a unor activitati fundamentale ale ANAF, sau chiar pierderi de date din sistem. De asemenea, defectarea serverelor sau a componentelor de comunicatii din teritoriu, implica alte riscuri de blocare a activitatii. Presedintele ANAF constata ca in ultimii ani, banii alocati institutiei in scopul investitiilor IT nu au fost utilizati decat intr-o proportie inadmisibil de scazuta. Consecinta neutilizarii sistematice a bugetului este, din pacate, o alocare sub necesitatile mentinerii in functiune a sistemului informatic in acest an, lucru pe care
presedintele ANAF l-a adus la cunostinta ministrului Finantelor Publice.
Sistemul informatic al ANAF functioneaza in prezent la o capacitate de 99%, cu mult peste recomandarile tehnice de maximum 70%, ceea ce poate conduce la blocarea intregii activitati a institutiei, pe o perioada nedeterminata.
In baza Memorandumului semnat cu Banca Mondiala, semnat in 2013, pentru modernizarea sistemului informatic, Agentia s-a angajat totodata sa puna bazele unui Centru de Date echipat corespunzator, demersul fiind inca nefinalizat.
O alta problema cu care se confrunta ANAF este intarzierea achizitionarii de servicii de mentenanta, intretinere si reparatii pentru Unitatea de Imprimerie Rapida a Agentiei Fiscale, fapt ce a generat ingreunarea organelor fiscale teritoriale cu activitati de printare, implicuire si

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
expediere a tuturor actelor administrative si de executare, ceea ce poate afecta incasarile bugetare.
Tinand cont de situatia critica constatata in functionarea sistemului informatic central al ANAF, presedintele Bogdan - Nicolae Stan i-a adresat o informare domnului Sorin Grindeanu, prim-ministru al Romaniei.
Sursa: ANAF

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii declarative in cazul contribuabililor care nu desfasoara activitateStudiu de caz: Livrarea unor produse agricole catre o tara din UEANAF supune dezbaterii publice fomularul Raportul pentru fiecare tara in parteCompletare decont TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Ordinul ANAF nr. 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor,Ultimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
Declaratiile privind achizitiile si livrarile de produse accizabile se depun electronicNoutati privind obligatia institutiilor de credit de a furniza informatiiNotificare de conformare e-TVA. Cum se formuleaza raspunsul si pana cand se trimiteDepasire plafon scutire TVA. Care sunt coonsecintele care apar la neinregistrarea in scopuri de TVA?Accesul la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVASeminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVACum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialGuvernul ar putea rata obiectivele fiscaleDe ce trebuie ratificat ACORDUL DE IMPRUMUT intre Uniunea Europeana si BNRNoutati Legislatie Fiscala 27-30 aprilie 2009 - Monitorul OficialMinisterul de Justitie: Au inceput lucrarile privind elaborarea Codului Insolventei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"