Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ORDONANTA DE URGENTA nr. 38 din 22 aprilie 2009 pentru modificarea art. 39 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre ...
ORDONANTA DE URGENTA nr. 38 din 22 aprilie 2009
pentru modificarea art. 39 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 24 aprilie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care desfasoara activitati economice sub forma de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale.
Important!
Persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate si inregistrate in registrul comertului in temeiul unor acte normative anterioare prezentei ordonante de urgenta pot functiona in baza certificatului de inregistrare, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, o perioada de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Pana la implinirea termenului de 2 ani, persoanele prevazute la alin. (2) vor opta pentru desfasurarea activitatii in una dintre formele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta. Dispozitiile cap. II se aplica in mod corespunzator.
=============================
HOTARARE nr. 437 din 8 aprilie 2009
pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.211/2001 privind infiintarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 24 aprilie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. – IFN care emite garantii pentru credite si a alte instrumente de finantare ce pot fi obtinute de intreprinderile mici si mijlocii.
Important!
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. - IFN are ca activitate principala emiterea de garantii si asumarea de angajamente pentru garantarea creditelor si a altor instrumente de finantare care pot fi obtinute de intreprinderile mici si mijlocii, definite potrivit legii, de la banci sau din alte surse, clasa CAEN 6492.
Activitatile secundare care pot fi desfasurate de Fond sunt:
a) finantarea tranzactiilor comerciale incheiate de intreprinderile mici si mijlocii pentru realizarea obiectului lor de activitate, CAEN 6492;
b) servicii de informare si consultanta pentru intreprinderile mici si mijlocii, legate de realizarea activitatilor de garantare si finantare, CAEN 7022;
c) activitati auxiliare intermedierilor financiare care nu au fost clasificate in alte clase - administrarea programelor de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, CAEN 6619.
Fondul poate presta servicii conexe si de consultanta legate de realizarea activitatilor prevazute la alin. (1) si la alin. (2) lit. a).
Activitatile secundare prevazute la alin. (2) lit. b) si c) vor fi efectuate numai in masura in care sunt legate de activitatile de garantare si finantare.
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. - IFN este administrat de un consiliu de administratie format din 9 administratori, cu un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit. Unul dintre membri este desemnat din partea autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul finantelor publice. Majoritatea membrilor consiliului de administratie va fi formata din administratori neexecutivi.
=============================
HOTARARE nr. 468 din 22 aprilie 2009
pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 24 aprilie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Finantelor Publice care contracteaza, cu aprobarea Guvernului si Presedintelui Romaniei, imprumuturi de la Uniunea Europeana.
Important!
1. Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului si Presedintelui Romaniei, dupa caz, un memorandum privind acordul de principiu pentru contractarea de asistenta financiara de la Uniunea Europeana in baza Regulamentului Consiliului Uniunii Europene nr. 332/2002 si imputernicirea ministrului finantelor publice pentru semnarea scrisorii de intentie, prin care se solicita Comisiei Europene acordarea de asistenta financiara pentru sustinerea unui set de masuri de politica economica.
2. Semnarea si transmiterea scrisorii de intentie, prin care se solicita Comisiei Europene acordarea de asistenta financiara pentru sustinerea unui set de masuri de politica economica, care va cuprinde si descrierea conditionalitatilor negociate cu Comisia Europeana.
3. Dupa adoptarea Deciziei Consiliului Uniunii Europene (ECOFIN) privind acordarea asistentei financiare, Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului un memorandum cu tema: Aprobarea notei-mandat de negociere a conditiilor de acordare a imprumutului si a conditionalitatilor atasate transei/transelor aferente asistentei financiare. Documentul va contine principalele elemente tehnice si financiare propuse de finantator, precum si propunerile de negociere; negocierea imprumutului se va face in limitele mandatului aprobat.
4. Dupa negocierea documentelor juridice ce vor guverna imprumutul, Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului si Presedintelui Romaniei, dupa caz, Memorandumul cu tema: Aprobarea rezultatului negocierilor si acordarea deplinelor puteri in vederea semnarii documentelor juridice ce guverneaza imprumutul: Memorandumul de intelegere si Acordul de imprumut.
5. In baza aprobarii memorandumului de la paragraful 4, daca finantatorul solicita in mod expres, Ministerul Afacerilor Externe emite deplinele puteri in vederea semnarii documentelor juridice ce guverneaza imprumutul de catre reprezentantul autorizat al Romaniei.
=============================
ORDIN nr. 230 din 16 aprilie 2009
privind modificarea si completarea anexei "Modul de implementare, conditiile specifice si criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu
Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR ŞI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 28 aprilie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii agricoli din sectorul zootehnic care primesc finantare din partea statului in cadrul schemelor de plati.
Important!
Pentru anul 2009, prima pe exploatatie se acorda producatorilor agricoli mentionati la art. 1 o singura data pe an, in functie de efectivul de bovine inregistrat in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2008, care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) exploatatia sa fie de minimum 3 capete de bovine;
b) varsta bovinelor sa fie de minimum 6 luni;
c) exploatatia sa fie inregistrata in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei;
d) sa nu aiba datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.
Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), solicitantii trebuie sa depuna o cerere la centrul local/judetean al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, dupa caz, in perioada 25 aprilie-31 mai 2009, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate/codul unic de inregistrare/certificatul de inregistrare;
b) declaratie pe propria raspundere ca nu au datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.
Pentru anul 2009, prima pe exploatatia de bovine se acorda si producatorilor agricoli, asa cum sunt mentionati la art. 1, o singura data pe an, pentru exploatatiile infiintate in perioada 1 februarie 2008-31 ianuarie 2009, in functie de efectivul de bovine inregistrat in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2009, care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) exploatatia sa fie de minimum 3 capete de bovine la data de 31 ianuarie 2009;
b) varsta bovinelor sa fie de minimum 6 luni la data de 31 ianuarie 2009;
c) exploatatia sa fie inregistrata in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei;
d) sa nu aiba datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.
Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), producatorii agricoli trebuie sa detina un efectiv de animale pentru care nu s-a solicitat prima in anul 2008.
Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), solicitantii trebuie sa depuna o cerere la centrul local/judetean al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, dupa caz, in perioada 25 aprilie-31 mai 2009, cerere al carei model este prevazut in anexa nr. 1, insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate/codul unic de inregistrare/certificatul de inregistrare;
b) copie de pe documente care atesta provenienta animalelor;
c) declaratie pe propria raspundere ca animalele pentru care se solicita prima nu au fost eligibile la plata pentru prima in anul 2008;
d) declaratie pe propria raspundere ca nu au datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.
Pentru efectuarea verificarii administrative a cererilor depuse pentru prima pe exploatatia de bovine, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor permite accesul Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura la baza nationala de date in vederea verificarii efectivelor de bovine inregistrate in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2008 pentru situatia prevazuta la art. 2^3 alin. (1), respectiv la data de 31 ianuarie 2009 pentru situatia prevazuta la art. 2^4 alin. (1), precum si in vederea verificarii inregistrarii exploatatiilor de bovine in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei.
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura verifica in baza nationala de date, pentru prima pe exploatatia de bovine cu minimum 3 capete de bovine si varsta de minimum 6 luni, urmatoarele date:
a) denumirea exploatatiei;
b) CUI/CNP;
c) codul exploatatiei;
d) numarul de identificare al bovinei;
e) rasa;
f) data nasterii bovinei.
Dupa finalizarea verificarii in baza de date a existentei exploatatiilor de bovine in anul 2009, conform procedurii elaborate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, va fi intocmit un proces-verbal de control administrativ care va fi atasat la dosar.
=============================
ORDIN nr. 714 din 22 aprilie 2009
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2009
Emitent: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 29 aprilie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care achizitioneaza certificate de trezorerie si obligatiuni de stat de tip benchmark.
Important!
Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.
Dobanda (cuponul) se plateste anual la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii ianuarie 2009 pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 5 ani, si la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2009 pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani, fiind determinata conform formulei:
*T*
D = VN* r/frecventa anuala a cuponului (1),
in care:
D= dobanda (cupon);
VN= valoarea nominala;
r = rata cuponului.
*ST*
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari aduse de OPANAF 1437/2016 privind executarea silita cazuri speciale si OPANAF 1486/2016 privind statutul de operator economic autorizatComunicat MFP privind proiectul noului Cod fiscal si al Codului de procedura fiscalaTaxe si Impozite: CE este nou si MODUL in care afecteaza companiile din RomaniaNoutati LEGISLATIE FISCALA 22-26 septembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETANoutati fiscale! Au fost reglementate anumite aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor juridice straineMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileArticole similare
NOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 5-11 decembrie 2016Noutati legislatie fiscala 15-19 iunie - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 23-28 iunie 2008 - Monitorul OficialNOUTATI LEGISLATIVE din perioada 12 - 18 iunie 2015. Schimbari in domeniul fiscalBuletin informativ: NOUTATI LEGISLATIVE 30.12.2014 -08.01.2015Ultimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiArticole similare
Codul Fiscal comentat si actualizat in peste 750 de pagini!OUG nr. 25: Modificari cu privire la rambursarea TVAANAF transmite mesaje care contrazic prevederile OUG 35/2019 privind depunerea Declaratie Unice si pe format hartie4 modificari aduse Declaratiei Unice in 2021. Ce se intampla in cazul contribuabililor care incep o activitate in cursul anului fiscal?Cine plateste TVA in cazul importului de servicii de consultanta?Ultimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Reminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAArticole similare
Legislatie: Modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunareLegea 52/2023 a modificat Codul Muncii. Angajatii vor beneficia de doua zile libere noiCriterii de risc pentru acordarea codului de TVA – proiect de modificare a normelor Codului FiscalAplicarea sistemului TVA la incasare, modificata de ANAF. Schimbari privind completarea formularului 700 (Proiect de Ordin)Proiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileArticole similare
Inregistrare in scopuri de TVA si firma nou-infiintata. Cum e mai avantajos pentru societate?Deducere TVA la cheltuieli de protocol. Ce documente sunt obligatorii?Utilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemPolitica, fiscalitate, politica fiscala: Ce planuri au prezidentiabilii cu privire la taxe si impozite?Din septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii trebuie sa detina un certificat digital calificatUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"