Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 22 Sep. 2009HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaEMITENT: GUVERNUL ...
HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat si din venituri proprii.
Important!
Activitate interna:
a) exercita functia de audit public intern in conditiile legii;
b) efectueaza inspectii privind respectarea legalitatii, atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul unitatilor subordonate, in domeniul sau de activitate, in scopul constatarii unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru repararea prejudiciului produs, dupa caz;
c) exercita controlul financiar de gestiune si controlul financiar preventiv propriu, in scopul constituirii si utilizarii legale si eficiente a fondurilor publice;
d) elaboreaza, fundamenteaza si avizeaza, dupa caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agentiei, pentru aparatul propriu, Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si programul de investitii si achizitii publice, pe care le transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea cuprinderii in bugetul centralizat al acestuia;
e) deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecarui ordonator tertiar de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar.
Structura organizatorica a directiilor, inclusiv serviciile, birourile si alte compartimente functionale, organizate in directa subordine a vicepresedintelui, si numarul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si structura organizatorica a directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, a directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale, a birourilor vamale de frontiera si de interior si a punctelor vamale, unitati subordonate Autoritatii Nationale a Vamilor, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
Statul de functii pentru aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si statele de functii pentru directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, pentru directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale, pentru birourile vamale de frontiera si de interior se aproba de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.
Directorii coordonatori si directorii coordonatori adjuncti ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie prin ordin al ministrului finantelor publice, in conditiile legii.
Şefii de administratie si sefii de administratie adjuncti ai administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum si sefii de administratie si sefii de administratie adjuncti, cu exceptia sefilor de administratie adjuncti - trezorerie si contabilitate publica -, din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
*******************************************
ORDIN nr. 2.548 din 25 august 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 15 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza autoritatile de management care au responsabilitatea managementului financiar al fondurilor aferente unui program operational care utilizeaza mecanismul platii indirecte, precum si responsabilitatea efectuarii platilor catre contractori in cadrul proiectelor de asistenta tehnica.
Important!
Sumele necesare finantarii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind in bugetele beneficiarilor prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, repartizate pe ani, dupa caz, pe toata perioada de implementare a proiectelor si se aproba pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobarii anuale a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat sau cu ocazia rectificarilor bugetare.
In vederea cuprinderii in buget a sumelor mentionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 au obligatia sa completeze fisa de fundamentare a proiectului propus la finantare/finantat in cadrul unui program operational, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
Fisa de fundamentare a proiectului este elaborata de departamentul/structura responsabil/responsabila cu propunerea la finantare/implementarea proiectului si va fi semnata de conducatorul acestuia/acesteia.
Autoritatile de management au obligatia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finantare a termenilor si conditiilor privind derularea operatiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
a) procentului si a conditiilor de acordare a prefinantarii;
b) termenului maxim de efectuare a platilor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
c) documentelor justificative aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
d) obligatiei ca fiecare cerere de rambursare transmisa de beneficiar sa reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;
e) regulilor conform carora beneficiarii care efectueaza plati in valuta in cadrul proiectului solicita la rambursare contravaloarea in lei a acestora la cursul Bancii Nationale a Romaniei din data intocmirii documentelor de plata in valuta;
f) sanctiunilor aplicabile in cazul nerespectarii termenelor si conditiilor stabilite prin prezentele norme metodologice si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
Transferul sumelor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata din conturile autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata in conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectueaza in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare si plata autorizeaza/certifica plata.
In cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar intreaga faza de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) Autoritatea de management comunica organismului intermediar limita creditelor de angajament in cadrul careia acesta poate semna angajamente legale, avand in vedere limita creditelor de angajament reflectate in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);
b) organismul intermediar intocmeste lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 si completeaza Formularul 3 cu suma propusa a fi angajata in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate in limita mentionata la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre conducatorul organismului intermediar impreuna cu Formularul 4;
c) organismul intermediar semneaza contractele/deciziile/ ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;
d) organismul intermediar transmite Autoritatii de management o copie a Formularului 3 si a Formularului 5, in vederea inregistrarii in contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
e) in cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligatia verificarii incadrarii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finantare semnate cu beneficiarii in limita creditelor de angajament prevazute la lit. a).
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 23 septembrie 2009
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Controlul financiar: noi reglementariModificari aduse de OPANAF 614/2020 Formularului 230 (informare OFICIALA)Noutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - MONITORUL OFICIALIn atentia firmelor: Cum s-au modificat principiile de organizare a sistemului de control internANAF aproba un nou formular pentru declararea livrarilor si a achizitiilorUltimele articole
Ministrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”OUG 9/2021. Modificari privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salarialeOUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru eleviTermene limita pentru depunerea situatiilor financiare in 2021. In ce caz se depune doar o declaratie pe propria raspundere?Acordarea sumei de 1.500 lei pentru cresa sau gradinita. Care este termenul de aplicare pentru Legea nr.239/2020?Articole similare
MFP deschide un cont tranzitoriu pentru plata impozituluiServicii IT catre clienti externi. Societate neplatitoare de TVA. Obligatii TVAANAF: Un nou formular pentru institutiile publice care au personal platit din fonduri publice: M500Prime reprezentand participarea salariatilor la profit. Tratament fiscalPFA 2020: Taxe, impozite, deduceri. Ce trebuie sa faci pentru a castiga mai multUltimele articole
OUG 9/2021. Modificari privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salarialeAsociatiile de proprietari in 2021. Declararea si plata impozitelor si contributiilor aferente veniturilor din CONTRACTele de mandatReguli noi de impozitare a unor venituri din inchirieri, obtinute de persoanele fizice, introduse prin Legea 296/2020Telemunca si suma de 400 lei din partea angajatorului. Banii trebuie acordati tuturor angajatilor?Relatii de afiliere intre doi asociati.Cum se bifeaza in Declaratia 394?Articole similare
In atentia firmelor: 5.500 de cetateni straini nou-admisi pe piata fortei de muncaDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereCare e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Deductibilitate TVA 100% pentru autoturisme. Justificare cu foi de parcursExecutia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 31.03.2016Ultimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaAjustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalContributii la minim pentru PFA/II/IF. Ce presupune in 2021?Prescriere creante in cazul sistemului TVA la incasare. Inchidere cont 4428. Analiza cu Ionut JingaRevista de TAXE si Impozite vine cu ACCES la stagiul CECCAR 2021Articole similare
Modificari pe capitole in Noul Cod fiscal 2016Noul Cod fiscal si Normele de Aplicare 2016: Format tiparit, actualizat la ziNoutati fiscale in Monitor: Sunt legalizate cluburile de poker si se modifica plata unor taxeActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)De ce nu se sustine cresterea cotei uniceUltimele articole
Contributii la minim pentru PFA/II/IF. Ce presupune in 2021?Asociatiile de proprietari in 2021. Declararea si plata IMPOZITElor si contributiilor aferente veniturilor din contractele de mandatRevista de Taxe si IMPOZITE vine cu ACCES la stagiul CECCAR 2021Neconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din profesii liberaleArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - MONITORUL OFICIALLegea nr.117/2015: Aprobarea OG 12/2014 pentru modificarea Legii 11/1991 privind combaterea concurentei neloialeANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de zilieriLegea nr. 325/2015 pentru modificarea Legii nr. 263/2010: sistemul unitar de pensii publiceProiect ANAF: Noi modificari privind inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Ministrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”OUG 9/2021. Modificari privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salarialeOUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru eleviTermene limita pentru depunerea situatiilor financiare in 2021. In ce caz se depune doar o declaratie pe propria raspundere?Acordarea sumei de 1.500 lei pentru cresa sau gradinita. Care este termenul de aplicare pentru Legea nr.239/2020?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"