Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaEMITENT: GUVERNUL ...
HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat si din venituri proprii.
Important!
Activitate interna:
a) exercita functia de audit public intern in conditiile legii;
b) efectueaza inspectii privind respectarea legalitatii, atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul unitatilor subordonate, in domeniul sau de activitate, in scopul constatarii unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru repararea prejudiciului produs, dupa caz;
c) exercita controlul financiar de gestiune si controlul financiar preventiv propriu, in scopul constituirii si utilizarii legale si eficiente a fondurilor publice;

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
d) elaboreaza, fundamenteaza si avizeaza, dupa caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agentiei, pentru aparatul propriu, Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si programul de investitii si achizitii publice, pe care le transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea cuprinderii in bugetul centralizat al acestuia;
e) deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecarui ordonator tertiar de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar.
Structura organizatorica a directiilor, inclusiv serviciile, birourile si alte compartimente functionale, organizate in directa subordine a vicepresedintelui, si numarul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si structura organizatorica a directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, a directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale, a birourilor vamale de frontiera si de interior si a punctelor vamale, unitati subordonate Autoritatii Nationale a Vamilor, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
Statul de functii pentru aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si statele de functii pentru directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, pentru directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale, pentru birourile vamale de frontiera si de interior se aproba de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.
Directorii coordonatori si directorii coordonatori adjuncti ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie prin ordin al ministrului finantelor publice, in conditiile legii.
Şefii de administratie si sefii de administratie adjuncti ai administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum si sefii de administratie si sefii de administratie adjuncti, cu exceptia sefilor de administratie adjuncti - trezorerie si contabilitate publica -, din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
*******************************************
ORDIN nr. 2.548 din 25 august 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 15 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza autoritatile de management care au responsabilitatea managementului financiar al fondurilor aferente unui program operational care utilizeaza mecanismul platii indirecte, precum si responsabilitatea efectuarii platilor catre contractori in cadrul proiectelor de asistenta tehnica.
Important!
Sumele necesare finantarii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind in bugetele beneficiarilor prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, repartizate pe ani, dupa caz, pe toata perioada de implementare a proiectelor si se aproba pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobarii anuale a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat sau cu ocazia rectificarilor bugetare.
In vederea cuprinderii in buget a sumelor mentionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 au obligatia sa completeze fisa de fundamentare a proiectului propus la finantare/finantat in cadrul unui program operational, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
Fisa de fundamentare a proiectului este elaborata de departamentul/structura responsabil/responsabila cu propunerea la finantare/implementarea proiectului si va fi semnata de conducatorul acestuia/acesteia.
Autoritatile de management au obligatia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finantare a termenilor si conditiilor privind derularea operatiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
a) procentului si a conditiilor de acordare a prefinantarii;
b) termenului maxim de efectuare a platilor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
c) documentelor justificative aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
d) obligatiei ca fiecare cerere de rambursare transmisa de beneficiar sa reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;
e) regulilor conform carora beneficiarii care efectueaza plati in valuta in cadrul proiectului solicita la rambursare contravaloarea in lei a acestora la cursul Bancii Nationale a Romaniei din data intocmirii documentelor de plata in valuta;
f) sanctiunilor aplicabile in cazul nerespectarii termenelor si conditiilor stabilite prin prezentele norme metodologice si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
Transferul sumelor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata din conturile autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata in conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectueaza in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare si plata autorizeaza/certifica plata.
In cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar intreaga faza de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) Autoritatea de management comunica organismului intermediar limita creditelor de angajament in cadrul careia acesta poate semna angajamente legale, avand in vedere limita creditelor de angajament reflectate in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);
b) organismul intermediar intocmeste lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 si completeaza Formularul 3 cu suma propusa a fi angajata in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate in limita mentionata la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre conducatorul organismului intermediar impreuna cu Formularul 4;
c) organismul intermediar semneaza contractele/deciziile/ ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;
d) organismul intermediar transmite Autoritatii de management o copie a Formularului 3 si a Formularului 5, in vederea inregistrarii in contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
e) in cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligatia verificarii incadrarii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finantare semnate cu beneficiarii in limita creditelor de angajament prevazute la lit. a).
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 23 septembrie 2009

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificarea si completarea OG 65/1994: expertiza contabila si contabilii autorizatiLegislatie: Modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunareANAF propune noi modele de formulare pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVAPuteti opta pentru o alta perioada fiscala. Formular 306A fost ridicata limita de varsta pentru finantarea intreprinzatorilor debutantiUltimele articole
Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024SAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Articole similare
Din 1 ianuarie 2024 firmele au obligatia de a majora salariile angajatilor platiti cu salariul minim mai mult de 24 de luniSalariati cu CIM partial in domeniul constructiilor. Cum se calculeaza CAS si CASS la salariul minimIn primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Documentar fiscal: Retinerea la sursa a impozitului pe venitDeductibilitate cheltuieli cu combustibilul si reparatii autoUltimele articole
CONTRACTul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fizicePFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UETVA locuinte. Ce cota TVA se aplica pentru locuintele LIVRATE in 2025Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Cheltuieli transport la si de la locul de munca pentru salariati. Regim fiscalCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Atentie la noile reguli privind atestarea rezidentei fiscale si atestarea impozitului platit in RomaniaReducerea TAXEi pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?In august se da startul pentru cererile de ajutoare de minimisUltimele articole
5 operatiuni care NU intra in sfera TVACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorTAXE SRL. Ce TAXE plateste un SRL in 2025Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE si Impozite implineste 30 de ani!Articole similare
Firmele scapa de datorii! Vezi Ordinul 1520 publicat de MFP!Codul special pentru operatiuni intracomunitare. Cum se atribuie NIF asociatului unic strain?Reformele fiscale unite, IMPOZITE pe venit si pe proprietate si masuri noi in ce priveste colectarea taxelor. Sfaturile lui Lagarde, directorul FMICe taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAScutiri de la plata impozitului pe venit pentru pentru angajatii din sectorul agricol si din industria alimentara, conform Legii 135/2022Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si IMPOZITE implineste 30 de ani!Calcul IMPOZITE. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe constructiiSalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IIIAdministrarea contribuabililor mijlocii. Ce prevederi se aplica de la 1 ianuarie 2014?Au fost majorate standardele de cost pentru serviciile sociale destinate categoriilor vulnerabile ( Hotarare de Guvern)Incadrare categoria contribuabil mijlociuCodul Fiscal 2010 TITLUL VII - Capitolul I^1*) - Regimul accizelor armonizateUltimele articole
Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024SAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"