Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaEMITENT: GUVERNUL ...
HOTARARE nr. 968 din 26 august 2009
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 617 din 14 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat si din venituri proprii.
Important!
Activitate interna:
a) exercita functia de audit public intern in conditiile legii;
b) efectueaza inspectii privind respectarea legalitatii, atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul unitatilor subordonate, in domeniul sau de activitate, in scopul constatarii unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru repararea prejudiciului produs, dupa caz;
c) exercita controlul financiar de gestiune si controlul financiar preventiv propriu, in scopul constituirii si utilizarii legale si eficiente a fondurilor publice;

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Manual de politici contabile - Stick USB
d) elaboreaza, fundamenteaza si avizeaza, dupa caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agentiei, pentru aparatul propriu, Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si programul de investitii si achizitii publice, pe care le transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea cuprinderii in bugetul centralizat al acestuia;
e) deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecarui ordonator tertiar de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar.
Structura organizatorica a directiilor, inclusiv serviciile, birourile si alte compartimente functionale, organizate in directa subordine a vicepresedintelui, si numarul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si structura organizatorica a directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, a directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale, a birourilor vamale de frontiera si de interior si a punctelor vamale, unitati subordonate Autoritatii Nationale a Vamilor, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
Statul de functii pentru aparatul central al Autoritatii Nationale a Vamilor, precum si statele de functii pentru directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, pentru directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale, pentru birourile vamale de frontiera si de interior se aproba de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.
Directorii coordonatori si directorii coordonatori adjuncti ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie prin ordin al ministrului finantelor publice, in conditiile legii.
Şefii de administratie si sefii de administratie adjuncti ai administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum si sefii de administratie si sefii de administratie adjuncti, cu exceptia sefilor de administratie adjuncti - trezorerie si contabilitate publica -, din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
*******************************************
ORDIN nr. 2.548 din 25 august 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 15 septembrie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza autoritatile de management care au responsabilitatea managementului financiar al fondurilor aferente unui program operational care utilizeaza mecanismul platii indirecte, precum si responsabilitatea efectuarii platilor catre contractori in cadrul proiectelor de asistenta tehnica.
Important!
Sumele necesare finantarii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind in bugetele beneficiarilor prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, repartizate pe ani, dupa caz, pe toata perioada de implementare a proiectelor si se aproba pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobarii anuale a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat sau cu ocazia rectificarilor bugetare.
In vederea cuprinderii in buget a sumelor mentionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 au obligatia sa completeze fisa de fundamentare a proiectului propus la finantare/finantat in cadrul unui program operational, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
Fisa de fundamentare a proiectului este elaborata de departamentul/structura responsabil/responsabila cu propunerea la finantare/implementarea proiectului si va fi semnata de conducatorul acestuia/acesteia.
Autoritatile de management au obligatia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finantare a termenilor si conditiilor privind derularea operatiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
a) procentului si a conditiilor de acordare a prefinantarii;
b) termenului maxim de efectuare a platilor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
c) documentelor justificative aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
d) obligatiei ca fiecare cerere de rambursare transmisa de beneficiar sa reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;
e) regulilor conform carora beneficiarii care efectueaza plati in valuta in cadrul proiectului solicita la rambursare contravaloarea in lei a acestora la cursul Bancii Nationale a Romaniei din data intocmirii documentelor de plata in valuta;
f) sanctiunilor aplicabile in cazul nerespectarii termenelor si conditiilor stabilite prin prezentele norme metodologice si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
Transferul sumelor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata din conturile autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata in conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectueaza in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare si plata autorizeaza/certifica plata.
In cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar intreaga faza de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) Autoritatea de management comunica organismului intermediar limita creditelor de angajament in cadrul careia acesta poate semna angajamente legale, avand in vedere limita creditelor de angajament reflectate in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);
b) organismul intermediar intocmeste lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 si completeaza Formularul 3 cu suma propusa a fi angajata in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate in limita mentionata la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre conducatorul organismului intermediar impreuna cu Formularul 4;
c) organismul intermediar semneaza contractele/deciziile/ ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;
d) organismul intermediar transmite Autoritatii de management o copie a Formularului 3 si a Formularului 5, in vederea inregistrarii in contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
e) in cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligatia verificarii incadrarii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finantare semnate cu beneficiarii in limita creditelor de angajament prevazute la lit. a).
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 23 septembrie 2009

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Legea 52/2023 a modificat Codul Muncii. Angajatii vor beneficia de doua zile libere noiProcedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneNoutati legislative cu incidenta fiscala in MONITORUL OFICIALNoutati legislatie Fiscala 30 iunie - 04 iulie 2008 - MONITORUL OFICIALVreti sa deveniti consultanti fiscali? Iata ce trebuie sa faceti!Ultimele articole
Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024SAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Articole similare
Inregistrare cladire preluata de sediul permanent de la societatea-mamaTransformare imprumut in venit. Solutie fiscalaNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialSanctiuni importante pentru detalii insignifiante!Studiu de caz: Decontul de TVA. FacturareUltimele articole
Declaratia 205. Completare D205 pentru CONTRACTul de inchiriere cu mai multi proprietariDeclaratia Unica in 2025. Cum se declara in formular veniturile din chiriiCONTRACTul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fizicePFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UETVA locuinte. Ce cota TVA se aplica pentru locuintele LIVRATE in 2025Articole similare
Ce trebuie sa faceti daca MFP nu a putut sa va prelucreze Declaratia 112Noua directiva europeana in domeniul TVA. Aspecte fiscalePMP cere retrimiterea proiectului de reducere a CAS catre ParlamentCertificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!Programul IMM-Factor-Produs de garantare a creditului comercial, pus in dezbatere publica. Firmele trebuie sa indeplineasca 7 criterii de eligibilitateUltimele articole
TAXE PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorCadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeCe contributii CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMITAXE PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarArticole similare
Import nerezidenti si Formularul 090. Ce implicatii fiscale are societatea in Romania?Precizare de la ANAF: Cele 10 tipuri de activitati independente pentru care platiti impozit pe venitSucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Se solutioneaza rambursarea sau compensarea de impozit pe profit prin control fiscal?Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Ultimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorCum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si IMPOZITE implineste 30 de ani!Calcul IMPOZITE. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe constructiiArticole similare
Hotararea Nr. 3 din 2010 a Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din RomaniaCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul VI - Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoarea adaugataBuletin informativ ANAF: Noutati fiscale publicate in MONITORUL OFICIAL in perioada 27 iunie-7 iulie 2022Ordinul 455/2016: Aprobarea schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile din Programul de promovare a exportuluiFirmele care NU platesc salariile la timp vor fi amendate cu pana la 10.000 de leiUltimele articole
Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024SAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"