Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Impozitul specific a devenit deja, fara indoiala, un subiect extrem de dezbatut si o modificare legislativa care a nascut deja conflicte in mediul de afaceri si in ce priveste relatia cu autoritatile fiscale, prin prisma unei modificari care scoate de sub incidenta unei facilitati privind cota de 1% impozitul pe venit firmele cu cifra de afaceri de pana la 500.000 euro.
Pentru detalii privind aceasta exceptie exclusa din noile prevederi, va recomandam materialul urmator: Toate firmele din turism, cu cifra de afaceri sub 500.000 euro, vor plati impozit pe venit!
Va reamintim asadar ca in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii:
a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510);
b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520);
c) parcuri pentru rulote, campinguri si tabere (CAEN 5530); d) alte servicii de cazare (CAEN 5590); e) restaurante (CAEN 5610);
f) activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente (CAEN 5621); g) alte servicii de alimentatie (CAEN 5629); h) baruri si alte activitati de servire a bauturilor (CAEN 5630).
Pentru informatii complete va recomandam: Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare!
Cartea Verde a impozitului pe profit
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit cumulativ urmatoarele conditii:
a) aveau inscrisa in actele constitutive ca activitate principala sau secundara una dintre activitatile enumerate mai sus;
b) nu se afla in lichidare.
- Contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului si care au inscrisa in actele constitutive ca activitate principala sau secundara una dintre activitatile enumerate mai sus, platesc impozitul specific incepand cu anul urmator infiintarii;
- Contribuabilii care desfasoara mai multe activitati din cele enumerate, cu exceptia complexurilor hoteliere, determina impozitul specific prin insumarea impozitului pentru fiecare activitate desfasurata;
- Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN, deci doar cand exista mai multe unitati distincte.
Declararea si plata impozitului specific se efectueaza semestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare fiecarui semestru.
Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual.
Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale aplicarea impozitului specific pana la data de 31 martie a anului pentru care se plateste impozitul specific; Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific in anul precedent si nu mai indeplinesc conditiile, in anul urmator, aplica sistemul de declarare și plata a impozitului pe profit.
In situatia in care, in cursul unui an, au aparut modificari cu privire la indeplinirea conditiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de clasificare, la numarul locurilor de cazare, modificarea suprafetelor, inceperea/incetarea unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN mentionate, contribuabilii calculeaza impozitul specific, in mod corespunzator, incepand cu semestrul urmator acestor modificari.
In cazul retragerii definitive a autorizatiei de functionare, a certificatului de clasificare pentru toate activitatile, persoana juridica este obligata la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii acestora.
Baza legala: Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati publicata in MO 812/14.10.2016
Sursa: AJFP Bistrita-Nasaud
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reduceri plata impozit micro si pe profit. Ce procent trebuie sa aplice firmele, conform OUG 153/2022, pentru trim. IV?Declaratia Unica 2019: Cand se depune pentru veniturile din dividende?TOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeIMPOZITUL SPECIFIC unor activitati. Informare ANAF 2017Venituri din investitii in anul 2020. Impozit pe venit. Contributii socialeUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Impozit minim pe cifra de afaceri. S-a stabilit un cont distinct in care trebuie inrgistrat acest impozit?Impozit pe profit: Din 1 ianuarie 2024 se aplica trei regimuri speciale pentru afacerile mari, conform Legii 296/2023Impozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusArticole similare
Legea 135/2022: Taxele salariale reduse pentru firme NU se vor aplica in cazul veniturilor care depasesc suma de 30.000 leiSalariul minim brut ar putea ajunge la 3.000 de lei pentru lucratorii din agricultura si industria alimentaraMicrointreprinderi HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Impozitul pe veniturile din activitati de exploatare resurse naturale. Noutati fiscaleANAF a publicat Declaratia 112. Despre modificarile fiscale introduse - Analiza zilei cu Irina DumitrescuUltimele articole
Ingrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Din 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Articole similare
Calculul plafonului de scutire TVA: ce venituri intra in CIFRA DE AFACERI de referinta? Intrebari frecvente si studii de cazSponsorizari facute de firmele care platesc impozit pe profit. Exista obligativitatea depunerii F107?Propunere pentru formularul de notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasareStudiu de caz: Societate neinregistrata in scop de TVA. Achizitii intracomunitare de bunuri si achizitii de servicii intracomunitareCIFRA DE AFACERI. TVA lunar devine OBLIGATORIU daca ai depasit 100.000 euroUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaAchizitie produse din non-UE si revanzare in UE: obligatii privind TVA-ulDiferenta dintre CIFRA DE AFACERI contabila si CIFRA DE AFACERI pentru plafonul de TVA. Tratamentul sconturilor obtinute (cont 767)Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul I - Dispozitii generaleUltima versiune pentru declaratia 710 e disponibila pentru downloadUltima versiune pentru Declaratia 200. Actualizare 20 ianuarie 2016Codul fiscal 2011 - Titlul VCalcul impozit pe profitUltimele articole
IMPOZIT PE VENITuri din alte surse. Cota aplicabila + conditii de incadrarePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMTaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz util
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



