Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 854/02.12.2011 a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 102/25.11.2011 pentru modificarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale.
Potrivit acestui act normativ, din impozitul pe venit incasat la bugetul de stat la nivelul fiecarei unitati administrativ teritoriale, cu exceptia impozitului pe veniturile din pensii, se aloca lunar in termen de 5 zile lucratoare de la finele lunii in care s-a incasat acest impozit, o cota de:
- 41,75% la bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozit pe venit;
- 11,25% la bugetul local al judetului;
- 18,5% intr-un cont distinct, deschis pe numele directiei generale a finantelor publice judeteana la trezoreria municipiului resedinta de judet, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, ale oraselor si ale municipiilor, precum si a bugetului local al judetului.
Pentru municipiul Bucuresti, cota 71,5% din impozitul pe venit cu exceptia impozitului pe veniturile din pensii, se repartizeaza, in termen de 5 zile lucratoare de la finele lunii in care s-a incasat acest impozit astfel:
- 20% la bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- 44,5% la bugetul local al municipiului Bucuresti;
- 7% intr-un cont distinct deschis pe numele DGFPM Bucuresti, la Trezoreria Municipiului Bucuresti, pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor, precum si a bugetului local a municipiului Bucuresti.
Din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, aprobate anual prin legea bugetului de stat, si din cota de 18,5%, o cota de 27% se aloca bugetului propriu al judetului, iar diferenta se repartizeaza pentru bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, astfel:
- 80% din suma se repartizeaza in doua etape, prin decizie a directorului directiei generale a finantelor publice in functie de urmatoarele criterii: populatie, suprafata din intravilanul unitatii administrativ-teritoriale si capacitatea financiara a unitatii administrativ-teritoriale;
- 20% din suma se repartizeaza, prin hotarare a consiliului judetean pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala.
Pentru municipiul Bucuresti, din cota de 7% se aloca o cota de 25% pentru bugetul local al municipiului Bucuresti, iar diferenta se repartizeaza pentru bugetele locale ale sectoarelor astfel:
- 85% din suma se repartizeaza, prin decizie a directorului DGFPM Bucuresti;
- 15% din suma se repartizeaza prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala.
De retinut! Aceste prevederi legale se aplica impozitului pe venit incasat la bugetul de stat incepand cu luna decembrie 2011.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Paradoxul TVA: primii care contribuie sunt ultimii care primescNoutati fiscale: OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeRectificarea bugetara 2019: Creditele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si TransporturiRectificarea bugetara a fost publicata. Se majoreaza impozitul pe cladiri si cresc cheltuielile de personalMFP propune accelerarea privatizarii si modificarea inspectiei fiscaleUltimele articole
OUG nr. 41/2015: modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetarePlata impozitului in octombrie 2013. Prima transa la 25 octombrieImpozitul pe venit din activitati agricole se declara la 25 octombrieLegea 140 din 2013 modifica acordarea imprumuturilorOG nr. 3 din 2013 modifica legislatia privind contractarea de imprumuturiArticole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul III. Impozitul si taxa pe teren - art. 256-260Codul fiscal 2011 - Titlul IXCodul fiscal 2008 - Capitolul II. Impozitul si taxa pe cladiri - art. 249-255Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul IV - Impozitul pe mijloacele de transportCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul III - Impozitul si taxa pe terenUltimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiLa 30 iunie expira termenul de plata pentru anumite impozite si taxe localeCe taxa platim in 2012 pentru afisaj in scop de reclama si publicitateTaxele locale si impozitele s-ar putea majora cu 20% in sectoarele 2 si 6Codul fiscal 2008 - Capitolul IV. Impozitul pe mijloacele de transport - art. 261-265Articole similare
Oficial, ANAF: Despre atasarea de documente justificative la Declaratia Unica si alte probleme intampinate de contribuabiliProcedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanenteEste obligatorie acordarea unui salariu de 2750 lei de la 1 iunie daca firmele nu vor sa beneficieze de OUG 67/2022?PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Aspecte generale cu privire la contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Anexe.Ultimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz utilGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si IMPOZIT PE VENIT pentru aceste cheltuieli?Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozitului
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"