Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Iata care sunt serviciile pe care ANAF le pune la dispozitia contribuabililor in domeniul vamal:
Punerea la dispozitia, in mod gratuit, operatorilor economici, de sisteme informatice in vederea declararii electronice a marfurilor la import, export, tranzit;
Punerea la dispozitia, in mod gratuit, operatorilor economici, de sisteme informatice in vederea declararii electronice a miscarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize si a stocurilor aferente;
Asigurarea derularii procedurii alternative in cazul indisponibilitatii aplicatiei de urmarire a miscarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize EMCS din cauze imputabile administratiei vamale/fiscale;
Oferirea de interfete electronice care permit inregistrarea automata a solicitarilor operatorilor economici precum si gestiunea electronica a acestora de catre autoritatea vamala (ex. autorizarea pentru utilizarea vamuirii simplificate, autorizarea pentru utilizarea regimurilor vamale economice si destinatie finala, solicitarea/atribuirea numarului EORI, etc.);
Asigurarea schimbului electronic de date cu statele membre;
Actualizarea permanenta a sistemelor informatice ale autoritatii vamale in acord cu schimbarile legislative comunitare/nationale;

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea Verde a Contabilitatii
Informarea permanenta a operatorilor economici prin intermediul site-ului A.N.V.;
Asigurarea accesului operatorilor economici la echipamente I.T. instalate la sediile autoritatii vamale, in vederea accesarii site-ului A.N.V. sau a sistemelor informatice vamale;
Asigurarea serviciilor de decontare electronica a datoriei vamale;
Instruirea operatorilor economici cu privire la folosirea sistemelor informatice ale autoritatii vamale precum si elaborarea si diseminarea de manuale si instructiuni de lucru cu privire la sistemele informatice;
Prin compartimentele Help Desk TARIC, Help Desk ICS, Help Desk ECS si Help Desk NCTS specialistii A.N.V. ofera informatii si suport tehnic persoanelor fizice si juridice pe probleme specifice de activitate.
Asigura functionarea punctului national de contact in domeniul AEO, unde contribuabilii domiciliati in tara sau strainatate, interesati de obtinerea certificatului AEO (C, S sau F) in Romania, pot afla date si informatii asupra continutului dosarului ce se depune la solicitarea certificatului cat si asupra aspectelor tehnice si procedurale ale derularii auditului si eliberarii certificatelor.
Datele de contact ale acestui punct se gasesc pe site-ul A.N.V., www.customs.ro, la sectiunea e-customs, fiind pusa la dispozitia contribuabililor adresa de e-mail aeo_ro@customs.ro si un numar de telefon functional in timpul programului normal de lucru.
Sursa: ANAF

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceCompletarea Declaratiei 394. Noi informatii actualizateANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleCresterea veniturilor colectate de ANAF. Care sunt cifrele?Pana pe 20 octombrie 2022 trebuie depusa notificarea pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareArticole similare
Finantele vor prelua incepand cu 31 martie 2022 activitatea de solutionare a contestatiilor de la ANAFInvestitie de zece milioane de euro pentru modernizarea birourilor vamale de la granita Romania - MoldovaControale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroNoutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialMFP modifica structura si functionarea ANAFUltimele articole
Livrare intracomunitara de bunuri. Documente justificative pentru scutirea de TVAOrdonanta 29 din 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea III.1)Articole similare
Factura fiscala drepturi de autorServiciu prestat pe teritoriu national. Factura emisa este grevata de TVA sau nu?Import bunuri in regim de consignatie. Regim TVARedobandirea codului de TVA. Model monografie contabilaUtil pentru firme: Se renunta la taxele de roaming. Noile reglementari europeneUltimele articole
D101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicTransport international. Conditii pentru a aplica scutirile de TVAE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza SERVICIIle din UEPlatitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul Oficial
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"