Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 28 Iul. 2020 Exclusiv
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca institutiile din cadrul Ministerului Muncii au termen limita data de 15 august pentru a implementa mecanismul prin care cetatenii pot depune documentele necesare in format electronic.
“Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o in relatia cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Nationala de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociale) sau de masuri active de ocupare (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca)”, a spus ministrul.
Institutiile publice din subordinea Ministerului Muncii au termen limita data de 15 august sa implementeze mecanismul electronic.
Institutiile publice din subordinea Ministerului Muncii au termen limita data de 15 august sa implementeze mecanismul electronic.
”Au termen pana la 15 august sa implementeze mecanismul prin care cetatenii si persoanele juridice pot depune in format electronic documentele necesare si, dupa analiza acestora si emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programati (la o data si ora stabilita de comun acord) pentru a-si ridica decizia/inscrisul final. O singura data vin la institutie”, a mai precizat Alexndru.
Mai mult de atat, Violeta Alexandru a dat primul exemplu concret in acest sens: Casa Nationala de Pensii Publice. Institutia a implementat deja o sectiune online pentru depunerea documentelor.
„Casa Nationala de Pensii Publice este prima institutie care a raspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc sa depuna documente in format electronic, prin deschiderea unei sectiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice.Aici, orice cetatean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces.
Trebuie doar sa completeze datele personale si sa incarce documentele necesare (cererea pentru inscriere la pensie, carnetul de munca, adeverinte de vechime in munca, etc.). Solicitantul selecteaza carei case teritoriale de pensii se adreseaza. Aceste documente sunt analizate de catre departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective si, in cazul in care sunt necesare informatii suplimentare, comunicarea va continua prin email.Cand se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei judetene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare”, a explicat ministrul.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
De asemenea, chiar si serviciile adresate persoanelor juridice vor putea fi accesate in format electronic, cu data de 15 august.
„Aceste servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmand ca, pana la 15 august, si restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, sa fie accesibile in format electronic.
Rezultat: timp castigat, evitarea aglomeratiei la sediul institutiilor, eficientizarea comunicarii cu publicul.
Comunicarea electronica cu institutiile MMPS ramane doar o optiune a solicitantilor, acestia putandu-se prezenta in continuare, ca si pana acum, la sediul institutiilor pentru solutionarea cererii lor”, a concluzionat Alexandru.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii! Cetatenii pot depune documentele ELECTRONIC, incepand cu 15 august":
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
IMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiBancile care refuza amanarea platii ratelor, in vizorul MFPSume decontate din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform OUG 92. Termen de DEPUNERE DOCUMENTE5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorIn atentia asiguratilor! Depunere si eliberare acte in perioada starii de alerta (Informare CAS)Ultimele articole
Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente Masurii 1 -Microgranturi din fonduri externe nerambursabileTermen limita pentru depunerea cererilor de indemnizatie de sprijin Covid-1910 milioane de lei pentru lansarea unor programe anuale de sprijin pentru IMM-uriCe pasi urmam pentru reinnoirea certificatului digital
Mai multe articole despre depunere documente
Articole similare
Depunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineANAF: Ghid depunere declaratii electroniceAtentie! Certificatele digitale pentru semnatura electronica trebuie reinnoite anualCum obtineti certificatul digital in 2014?Precizari privind plata in contul unic a creantelor fiscaleUltimele articole
Procedura de reinnoire a certificatelor digitale pentru semnatura electronicaNu uitati sa depuneti Declaratia 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusivAnunt ANAF: instructiuni de folosire a serviciului de DEPUNERE ELECTRONICA
Mai multe articole despre depunere electronica
Articole similare
Declaratia 101. TERMEN LIMITA de depunere, facilitati si alte elemente de noutate in 2021Schimbari in structura MFP. Noi functii in Fondul de ContragarantareTERMEN LIMITA pentru declararea facturilor in cazul firmelor platitoare de TVA si de impozit pe venitLuni, 1 noiembrie 2021, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAJoi, 10 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea a patru declaratii fiscaleUltimele articole
Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023Reminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395Luni, 30 ianuarie 2023, este termenul limita pentru depunerea Formularului 394SAF-T: Cand expira termenul limita de depunere a D406 pentru contribuabilii mari care aveau aceasta obligatie din 1 iulie 2022?Contribuabilii au ca TERMEN LIMITA data de 25 ianuarie 2023 pentru a comunica PRO-RATA
Mai multe articole despre termen limita

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"