Tags: depunere documente, eliberare acte
Casa Nationala de Asigurari Teleorman a transmis recent o informare pentru asigurati, cu privire la
depunerea si eliberarea actelor in aceasta perioada.
Potrivit Ordinului comun al MS si al MAI nr. 874/81/2020, la nivelul institutiei, pentru limitarea riscului transmiterii infectiilor cu coronavirus, se impune respectarea urmatoarelor reguli:
• Persoanele fizice care doresc acte oficiale vor transmite, de regula, documentele prin corespondenta (posta, fax sau posta electronica);
• Persoanele fizice care doresc obtinerea actelor oficiale se pot prezenta si la sediul institutiei, depunerea si eliberarea documentelor realizandu-se prin utilizarea ghiseelor sediului, la fiecare structura in parte, in intervalul orar 09.00 - 14.00, de luni pana vineri. In conditii meteo nefavorabile, accesul in institutie al persoanelor care doresc obtinerea actelor oficiale sau clarificarea calitatii de asigurat se va face cu respectarea masurilor de triaj epidemiologic si distantare. Persoanele in cauza vor purta masca, care sa acopere nasul si gura, pe toata perioada sederii in institutie;
• Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact. Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37.3 grade C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea compartimentului unde va merge. Pe toata perioada sederii in institutie, persoana si salariatul care o insoteste vor purta masca care sa acopere nasul si gura. Daca temperatura masurata este mai mare de 37.3 grade C, la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
• Daca se constata mentinerea unei temperaturi de peste 37,3 grade C la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, nu se va permite intrarea, solicitarile vor fi rezolvate exclusiv prin utilizarea ghiseelor.
• La intrare in sediul institutiei, toate persoanele au obligatia de a se dezinfecta cu dezinfectant specific asigurat de institutie, de a purta obligatoriu masca si de limitare a contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de 1,5 metri.
• Activitatea de primire in audienta se va desfasura numai in cazuri cu caracter deosebit, raportat la situatia prezentata de catre solicitantul audientei. In situatia aprobarii audientei, aceasta se va desfasura astfel:
-primirea in audiente se face pe baza de cerere scrisa de primire in audienta care trebuie sa cuprinda datele de identificare ale solicitantului si obiectul solicitarii si care se depune sau se transmite prin mijloce electronice, la casa de asigurari, cel mai tarziu cu o zi lucratoare inaintea datei audientei (Programul de audiente este cel postat pe site_ul institutiei);
-la audiente vor fi acceptate maxim doua persoane concomitent pentru dialogul cu conducerea institutiei;
-audienta se va limita Ia un interval de maxim 15 minute;
-persoanele care participa la audiente trebuie sa poarte masca de protectie si sa respecte regulile de prevenire a infectarii cu COVID-19 stabilite la nivelul institutiei;
ATENTIE! Activitatea de consiliere a cetatenilor se va defasura telefonic de catre salariatii institutiei cu atributii in acest sens, cetatenii putand sa apeleze numerele de telefon 0247317084, 0247316964, 0247316974.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT.
Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice transportatorului.
Din detaliile aflate ulterior de la furnizor, bunurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica venituri inchiriere imobile
Intrebare:
Persoana fizica care detine doua imobile prin contract de vanzare cumparare cu procurator de fonuduri prin donatie, cumparatorul ii face procura notariala procuratorului de fonduri cu puteri depline in ceeea ce priveste imobilele. Acesta le are inchiriate in regim turistic (booking). Intrebarea este cine depune declaratia unica privind declararea veniturilor?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arendarea unui teren intravilan intre persoane juridice
Intrebare:
Detinem un teren intravilan pe care nu il folosim si dorim sa il dam in arenda catre o persoana juridica.
Se poate face un contract de dare in arenda cu titlu gratuit, fara sa solicitam plata nici unei arende? Ce implicatii fiscale are aceasta situatie? (facturare, tva, taxe, tratament fiscal).
Daca incheiem un contract cu o suma foarte mica (pentru a nu se da in mod gratuit) ne puteti ajuta cu o monografie contabila pentru arenda si de asemenea cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare contract inchiriere
Intrebare:
O persoana fizica a inregistrat un contract de cedare a folosintei bunirilor cu o societate (asociatie sportiva). In conditiile in care in anul fiscal 2024 Asociatia nu a platit chiria lunara convenita prin contract, persoana fizica mai are obligatia de a depune Declaratia unica? Oare nu ar fi trebuit anuntat Anaf-ul ca nu s-au mai incasat sumele din chirie si sa depuna C168 sau o conventie de amanare a platii sumelor prevazute in contract? Partile nu doresc rezilierea contractului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<