Tags: depunere documente, eliberare acte
Casa Nationala de Asigurari Teleorman a transmis recent o informare pentru asigurati, cu privire la
depunerea si eliberarea actelor in aceasta perioada.
Potrivit Ordinului comun al MS si al MAI nr. 874/81/2020, la nivelul institutiei, pentru limitarea riscului transmiterii infectiilor cu coronavirus, se impune respectarea urmatoarelor reguli:
• Persoanele fizice care doresc acte oficiale vor transmite, de regula, documentele prin corespondenta (posta, fax sau posta electronica);
• Persoanele fizice care doresc obtinerea actelor oficiale se pot prezenta si la sediul institutiei, depunerea si eliberarea documentelor realizandu-se prin utilizarea ghiseelor sediului, la fiecare structura in parte, in intervalul orar 09.00 - 14.00, de luni pana vineri. In conditii meteo nefavorabile, accesul in institutie al persoanelor care doresc obtinerea actelor oficiale sau clarificarea calitatii de asigurat se va face cu respectarea masurilor de triaj epidemiologic si distantare. Persoanele in cauza vor purta masca, care sa acopere nasul si gura, pe toata perioada sederii in institutie;
• Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact. Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37.3 grade C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea compartimentului unde va merge. Pe toata perioada sederii in institutie, persoana si salariatul care o insoteste vor purta masca care sa acopere nasul si gura. Daca temperatura masurata este mai mare de 37.3 grade C, la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
• Daca se constata mentinerea unei temperaturi de peste 37,3 grade C la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, nu se va permite intrarea, solicitarile vor fi rezolvate exclusiv prin utilizarea ghiseelor.
• La intrare in sediul institutiei, toate persoanele au obligatia de a se dezinfecta cu dezinfectant specific asigurat de institutie, de a purta obligatoriu masca si de limitare a contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de 1,5 metri.
• Activitatea de primire in audienta se va desfasura numai in cazuri cu caracter deosebit, raportat la situatia prezentata de catre solicitantul audientei. In situatia aprobarii audientei, aceasta se va desfasura astfel:
-primirea in audiente se face pe baza de cerere scrisa de primire in audienta care trebuie sa cuprinda datele de identificare ale solicitantului si obiectul solicitarii si care se depune sau se transmite prin mijloce electronice, la casa de asigurari, cel mai tarziu cu o zi lucratoare inaintea datei audientei (Programul de audiente este cel postat pe site_ul institutiei);
-la audiente vor fi acceptate maxim doua persoane concomitent pentru dialogul cu conducerea institutiei;
-audienta se va limita Ia un interval de maxim 15 minute;
-persoanele care participa la audiente trebuie sa poarte masca de protectie si sa respecte regulile de prevenire a infectarii cu COVID-19 stabilite la nivelul institutiei;
ATENTIE! Activitatea de consiliere a cetatenilor se va defasura telefonic de catre salariatii institutiei cu atributii in acest sens, cetatenii putand sa apeleze numerele de telefon 0247317084, 0247316964, 0247316974.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse catre persoana fizica din Belgia
Intrebare:
O persoana juridica romana, inregistrata in scopuri de TVA livreaza catre o persoana fizica din Belgia niste produse. Persoana fizica comunica doar adresa, factura se emite cu TVA.
Va rog sa imi spuneti:
- la ce cartus se declara aceasta livrare in declaratia 394?
- ce cod client va trebui sa aiba in SAF-T persoana fizica din Belgia care NU comunica CNP-ul, ci numai adresa?
- cum se va codifica factura de vanzare in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Recuperare pierdere fiscala
Intrebare:
Societatea noastra a inregistrat pierderi fiscale in perioada 2017-2020, 2023-2024, profit in anii 2021-2022 profit, 2023-pierdere iar in perioada ian-iunie 2025 inregistram profit.
Acum, cu noile schimbari privind recuperarea pierderilor fiscale din anii anteriori, cum se procedeaza? Puteti va rog frumos sa ma ajutati cu un exemplu de calcul, tinand cont de pierderile nerecuperate din anii anteriori?
De ex: Daca am profit impozabil in valoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la neplatitor la platitor de tva. Rate leasing
Intrebare:
Un SRL a achizitionat un autoturism in leasing financiar in perioada in care era neplatitor de TVA, ca urmare a capitalizat TVA-ul aferent ratelor in valoarea autoturismului. La trecerea la platitor de TVA isi poate deduce TVA-ul capitalizat anterior? Cum procedeaza cu TVA-ul aferent ratelor de dupa trecerea la platitor de TVA, deoarece in contul 167 este valoarea cu tot cu TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Antecontract cu plata in rate apartament
Intrebare:
In anul 2015 societatea noastra in calitate de proprietar incheie un antecontract de vanzare cumparare al unui apartament (in bloc constructie veche) cu plata in rate pe parcursul a 10 ani. Se emite factura fiscala fara TVA lunara (scutit conf Cod Fiscal) iar veniturile sunt incadrate in contul 472.
In anul 2025 se incheie atat facturarea cat si achitarea acestor rate, urmand sa se faca factura de vanzare a apartamentului si inregistrarea venitului in contul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<