Tags: depunere documente, eliberare acte
Casa Nationala de Asigurari Teleorman a transmis recent o informare pentru asigurati, cu privire la
depunerea si eliberarea actelor in aceasta perioada.
Potrivit Ordinului comun al MS si al MAI nr. 874/81/2020, la nivelul institutiei, pentru limitarea riscului transmiterii infectiilor cu coronavirus, se impune respectarea urmatoarelor reguli:
• Persoanele fizice care doresc acte oficiale vor transmite, de regula, documentele prin corespondenta (posta, fax sau posta electronica);
• Persoanele fizice care doresc obtinerea actelor oficiale se pot prezenta si la sediul institutiei, depunerea si eliberarea documentelor realizandu-se prin utilizarea ghiseelor sediului, la fiecare structura in parte, in intervalul orar 09.00 - 14.00, de luni pana vineri. In conditii meteo nefavorabile, accesul in institutie al persoanelor care doresc obtinerea actelor oficiale sau clarificarea calitatii de asigurat se va face cu respectarea masurilor de triaj epidemiologic si distantare. Persoanele in cauza vor purta masca, care sa acopere nasul si gura, pe toata perioada sederii in institutie;
• Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact. Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37.3 grade C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea compartimentului unde va merge. Pe toata perioada sederii in institutie, persoana si salariatul care o insoteste vor purta masca care sa acopere nasul si gura. Daca temperatura masurata este mai mare de 37.3 grade C, la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
• Daca se constata mentinerea unei temperaturi de peste 37,3 grade C la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, nu se va permite intrarea, solicitarile vor fi rezolvate exclusiv prin utilizarea ghiseelor.
• La intrare in sediul institutiei, toate persoanele au obligatia de a se dezinfecta cu dezinfectant specific asigurat de institutie, de a purta obligatoriu masca si de limitare a contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de 1,5 metri.
• Activitatea de primire in audienta se va desfasura numai in cazuri cu caracter deosebit, raportat la situatia prezentata de catre solicitantul audientei. In situatia aprobarii audientei, aceasta se va desfasura astfel:
-primirea in audiente se face pe baza de cerere scrisa de primire in audienta care trebuie sa cuprinda datele de identificare ale solicitantului si obiectul solicitarii si care se depune sau se transmite prin mijloce electronice, la casa de asigurari, cel mai tarziu cu o zi lucratoare inaintea datei audientei (Programul de audiente este cel postat pe site_ul institutiei);
-la audiente vor fi acceptate maxim doua persoane concomitent pentru dialogul cu conducerea institutiei;
-audienta se va limita Ia un interval de maxim 15 minute;
-persoanele care participa la audiente trebuie sa poarte masca de protectie si sa respecte regulile de prevenire a infectarii cu COVID-19 stabilite la nivelul institutiei;
ATENTIE! Activitatea de consiliere a cetatenilor se va defasura telefonic de catre salariatii institutiei cu atributii in acest sens, cetatenii putand sa apeleze numerele de telefon 0247317084, 0247316964, 0247316974.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<