Tags: depunere documente, eliberare acte
Casa Nationala de Asigurari Teleorman a transmis recent o informare pentru asigurati, cu privire la
depunerea si eliberarea actelor in aceasta perioada.
Potrivit Ordinului comun al MS si al MAI nr. 874/81/2020, la nivelul institutiei, pentru limitarea riscului transmiterii infectiilor cu coronavirus, se impune respectarea urmatoarelor reguli:
• Persoanele fizice care doresc acte oficiale vor transmite, de regula, documentele prin corespondenta (posta, fax sau posta electronica);
• Persoanele fizice care doresc obtinerea actelor oficiale se pot prezenta si la sediul institutiei, depunerea si eliberarea documentelor realizandu-se prin utilizarea ghiseelor sediului, la fiecare structura in parte, in intervalul orar 09.00 - 14.00, de luni pana vineri. In conditii meteo nefavorabile, accesul in institutie al persoanelor care doresc obtinerea actelor oficiale sau clarificarea calitatii de asigurat se va face cu respectarea masurilor de triaj epidemiologic si distantare. Persoanele in cauza vor purta masca, care sa acopere nasul si gura, pe toata perioada sederii in institutie;
• Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact. Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37.3 grade C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea compartimentului unde va merge. Pe toata perioada sederii in institutie, persoana si salariatul care o insoteste vor purta masca care sa acopere nasul si gura. Daca temperatura masurata este mai mare de 37.3 grade C, la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
• Daca se constata mentinerea unei temperaturi de peste 37,3 grade C la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, nu se va permite intrarea, solicitarile vor fi rezolvate exclusiv prin utilizarea ghiseelor.
• La intrare in sediul institutiei, toate persoanele au obligatia de a se dezinfecta cu dezinfectant specific asigurat de institutie, de a purta obligatoriu masca si de limitare a contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de 1,5 metri.
• Activitatea de primire in audienta se va desfasura numai in cazuri cu caracter deosebit, raportat la situatia prezentata de catre solicitantul audientei. In situatia aprobarii audientei, aceasta se va desfasura astfel:
-primirea in audiente se face pe baza de cerere scrisa de primire in audienta care trebuie sa cuprinda datele de identificare ale solicitantului si obiectul solicitarii si care se depune sau se transmite prin mijloce electronice, la casa de asigurari, cel mai tarziu cu o zi lucratoare inaintea datei audientei (Programul de audiente este cel postat pe site_ul institutiei);
-la audiente vor fi acceptate maxim doua persoane concomitent pentru dialogul cu conducerea institutiei;
-audienta se va limita Ia un interval de maxim 15 minute;
-persoanele care participa la audiente trebuie sa poarte masca de protectie si sa respecte regulile de prevenire a infectarii cu COVID-19 stabilite la nivelul institutiei;
ATENTIE! Activitatea de consiliere a cetatenilor se va defasura telefonic de catre salariatii institutiei cu atributii in acest sens, cetatenii putand sa apeleze numerele de telefon 0247317084, 0247316964, 0247316974.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Servicii de intermediere credit
Intrebare:
Avem un contract de comision si o factura aferenta, cu TVA.
Comisionul a fost platit pentru servicii de cautare si facilitare obtinere credit bancar pentru continuarea activitatii societatii - terminare constructii incepute in 2024.
Intrebarea este daca ne putem deduce cheltuiala si TVA-ul aferent, suma fiind destul de mare?
Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare facturi in scop contabil in D394
Intrebare:
Referitor la notificarea de conformare RO e-TVA, avem urmatorul caz.
Datorita faptului ca societatea noastra vinde bunuri de folosinta intelungata, pentru toti clientii se intocmesc facturi. Facturile incasate prin casa de marcat sunt cu codul 751 iar cele incasate prin virament sunt cu codul 380. Decontul de TVA D300 se intocmeste in baza facturilor emise, (care include si facturile cu cod 751 si pe cele cu cod 380). Normal ar fi ca in decontul precompletat sa coincida...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<