Tags: depunere documente, eliberare acte
Casa Nationala de Asigurari Teleorman a transmis recent o informare pentru asigurati, cu privire la
depunerea si eliberarea actelor in aceasta perioada.
Potrivit Ordinului comun al MS si al MAI nr. 874/81/2020, la nivelul institutiei, pentru limitarea riscului transmiterii infectiilor cu coronavirus, se impune respectarea urmatoarelor reguli:
• Persoanele fizice care doresc acte oficiale vor transmite, de regula, documentele prin corespondenta (posta, fax sau posta electronica);
• Persoanele fizice care doresc obtinerea actelor oficiale se pot prezenta si la sediul institutiei, depunerea si eliberarea documentelor realizandu-se prin utilizarea ghiseelor sediului, la fiecare structura in parte, in intervalul orar 09.00 - 14.00, de luni pana vineri. In conditii meteo nefavorabile, accesul in institutie al persoanelor care doresc obtinerea actelor oficiale sau clarificarea calitatii de asigurat se va face cu respectarea masurilor de triaj epidemiologic si distantare. Persoanele in cauza vor purta masca, care sa acopere nasul si gura, pe toata perioada sederii in institutie;
• Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact. Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37.3 grade C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea compartimentului unde va merge. Pe toata perioada sederii in institutie, persoana si salariatul care o insoteste vor purta masca care sa acopere nasul si gura. Daca temperatura masurata este mai mare de 37.3 grade C, la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
• Daca se constata mentinerea unei temperaturi de peste 37,3 grade C la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului de masurare, nu se va permite intrarea, solicitarile vor fi rezolvate exclusiv prin utilizarea ghiseelor.
• La intrare in sediul institutiei, toate persoanele au obligatia de a se dezinfecta cu dezinfectant specific asigurat de institutie, de a purta obligatoriu masca si de limitare a contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de 1,5 metri.
• Activitatea de primire in audienta se va desfasura numai in cazuri cu caracter deosebit, raportat la situatia prezentata de catre solicitantul audientei. In situatia aprobarii audientei, aceasta se va desfasura astfel:
-primirea in audiente se face pe baza de cerere scrisa de primire in audienta care trebuie sa cuprinda datele de identificare ale solicitantului si obiectul solicitarii si care se depune sau se transmite prin mijloce electronice, la casa de asigurari, cel mai tarziu cu o zi lucratoare inaintea datei audientei (Programul de audiente este cel postat pe site_ul institutiei);
-la audiente vor fi acceptate maxim doua persoane concomitent pentru dialogul cu conducerea institutiei;
-audienta se va limita Ia un interval de maxim 15 minute;
-persoanele care participa la audiente trebuie sa poarte masca de protectie si sa respecte regulile de prevenire a infectarii cu COVID-19 stabilite la nivelul institutiei;
ATENTIE! Activitatea de consiliere a cetatenilor se va defasura telefonic de catre salariatii institutiei cu atributii in acest sens, cetatenii putand sa apeleze numerele de telefon 0247317084, 0247316964, 0247316974.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Scutirea de la impozitarea dividendelor
Intrebare:
Atunci cand se schimba structura actionariatului, iar noul actionar face parte tot din acelasi grup, se va datora impozit la plata dividendelor urmatoare, in situatia in care acestea sunt distribuite la mai putin de un an de la schimbarea actionarului? Procentul de detinere este peste pragul prevazut de lege.
Va rog sa ma ajutati cu textul de lege.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare servicii curatenie. Cod CAEN
Intrebare:
Imobilul detinut de catre societate are 2 nivele si fiecare nivel este inchiriat unei alte persoane juridice. Doamna care face curatenie in intregul imobil este angajata la societatea care este proprietara imobilului. Proprietara poate factura servicii de curatenie catre chiriasi chiar daca nu are CAEN 8121 autorizat pentru acest serviciu? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare deplasare salariat - mic dejun facturat separat de cazare
Intrebare:
In ultimul timp, hotelurile incarca facturile de cazare in spv cu micul dejun separat, caruia ii dau si o valoare. Politica noastra interna prevede o limita maxima de cazare, indiferent daca are sau nu mic dejun. Cum tratez micul dejun din factura? Cheltuiala de deplasare sau avantaj in natura? Mentionez ca acordam diurna maxim deductibila. In cazul in care este considerat avantaj in natura, imi puteti spune cum se inregistreaza in contabilitate, va rog? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Data facturarii serviciilor de inchiriere
Intrebare: O societatea comerciala platitoare de TVA proprietara a unui imobil semneaza un contract de inchiriere in calitate de proprietar cu un client chirias . Facturarea si plata chiriei prevazuta in contract se face in maxim 5 zile dupa finalizarea unui trimestru pentru perioada de inchiriere aferenta trimestrului expirat. Cand ia nastere faptul generator si care este exibilitatea TVA aferenta chiriei facturate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Capitalizare lucrari prestate de terti
Intrebare: Un furnizor extern din Anglia ne-a prestat servicii marcaj curte + depozit. Valoarea facturii este de 14000 eur. Care este monografia contabila pentru inregistrarea facturii? Este pur si simplu o cheltuiala in luna cont 628 sau poate fi considerat serviciul, o imbunatatire, poate fi tratat ca un mijloc fix?? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<