Tags: polite rca, asigurare auto, proiect de norma
Autoritatea de Supraveghere Financiara modifica, printr-un nou proiect de norma, regulile pentru asigurarile RCA. Printre noutati amintim eliminarea politelor RCA cu valabilitate doar pe teritoriul Romaniei.
Conform proiectului, va fi abrogata Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 20/2017 privind asigurarile auto din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 1 august 2017.
Pana acum existau anumite situatii in care polita RCA putea fi folosita doar in Romania. Dupa publicarea proiectului in Monitorul Oficial acest lucru NU va mai fi posibil. Va fi eliminata prevederea care permitea asiguratorilor RCA sa emita polite doar pentru Romania vehiculelor care nu puteau circula in afara acestui teritoriu.
Extras din Proiectul de Norma:
Autoritatea de Supraveghere Financiara emite urmatoarea norma:
Art. I. – Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 20/2017 privind asigurarile auto din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 1 august 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Preambulul se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b) si ale art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 17 alin. (2) si ale art. 43 alin. (1) lit. a) - h) si j) - n) din Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie, avand in vedere prevederile art. 104 - 107 si art. 114 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, cu modificarile si
completarile ulterioare,”
2. La articolul 4 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„d) nota de fundamentare, care sa cuprinda tarifele de prima pentru primii/urmatorii 3 ani si metodele actuariale de calcul utilizate pentru stabilirea tarifelor de prima;”
3. La articolul 10, alineatul (5) se abroga.
4. La articolul 11, alineatul (2) se abroga.
5. La articolul 11, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Tarifele de prima practicate sunt certificate de catre un actuar avizat de catre A.S.F., in baza unui raport scris transmis asiguratorului RCA, in care acesta atesta cel putin faptul ca:
a) tarifele au fost calculate in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
b) calitatea datelor utilizate respecta cerintele mentionate de dispozitiile legale in vigoare.”
6. La articolul 11, partea introductiva a alineatului (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Raportul prevazut la alin. (3) se transmite asiguratorului RCA in termen de maximum 20 de zile de la punerea in aplicare a tarifelor de prima de catre asiguratorul RCA si contine detalierea procedurilor efectuate si a rezultatelor obtinute cu privire la:”
7. La articolul 11, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(5) Raportul prevazut la alin. (3) este insotit de nota de fundamentare a tarifelor de prima ce contine cel putin urmatoarele:
a) elementele necesare certificarii tarifelor de prima de catre actuarul avizat de catre A.S.F.;
b) detalierea primelor practicate la nivel de segmente omogene;
c) ipotezele utilizate inclusiv cele cu privire la cheltuielile administrative si de vanzare care includ taxe si contributii;
d) detalierea factorilor de incarcare;
e) coeficientii de majorare si/sau corectie utilizati;
f) alte instrumente utilizate la determinarea primei de risc.”
8. La articolul 11, alineatele (13), (14) si (16) - (18) se abroga.
9. La articolul 11, alineatul (19) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(19) Tarifele sunt calculate in functie de strategia adoptata de catre asiguratorul RCA.”
10. La articolul 13, alineatul (2) se abroga.
11. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:„(3) Indiferent de canalul de distributie utilizat, asiguratorul RCA practica aceeasi prima de asigurare neta de cheltuieli de distributie, stabilita pe baza criteriilor specifice unui
asigurat.”
12. La articolul 24, alineatele (12) si (13) se abroga.
13. La articolul 34, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(5)Tarifele de prima aferente decontarii directe sunt calculate distinct fata de tariful de prima RCA.”
14. La articolul 34, alineatul (6) se abroga.
Art. II. - Prezenta norma se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract de imprumut
Intrebare:
Care este diferenta dintre contractul de imprumut si cel de creditare?
De exemplu, daca o societate imprumuta o alta societate, care contract trebuie folosit, cel de imprumut ori cel de creditare?
In opinia mea, un asociat crediteaza societatea, iar intre societati este de imprumut, e corect ceea ce zic eu?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Organizarea si efectuarea inventarierii
Intrebare:
O microinteprindere are doar 2 angajati dintre care unul este administrator si raspunde de departamentul financiar-contabil.
In vederea efectuarii inventarierii anuale conform legislatiei in vigoare nu putem indeplini criteriile privind constituirea comisiei de inventariere din cel putin 2 persoane presedinte.
Exista un temei legal sau exceptii legale care sa permita efectuarea inventarierii cu o singura persoana sau asociatul/asociatii pot face parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<