Tags: tutorial solicitare, granturi pentru capital de lucru
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat recent, un tutorial privind introducerea solicitarii pentru masura 2 - Granturi pentru capital de lucru
- 2.1 - IMM cu activitati
- 2.2 - ONG cu activitate economica care desfasoara activitatea in domeniul invatamantului
1. Introducerea unei solicitari
Introducerea unei solicitari pe masura 2 – granturi pentru capital de lucru presupune parcurgerea urmatorilor pasi:
-Creare cont
-Completare Profilul meu
-Completare Identificare electronica
-Inrolare entitate juridica
-Completare Informatii persoana juridica
-Completare Locatia implementarii
-Completare actionari/asociati/titulari
-Completare informatia cu privire la categoria intreprinderii in functie de dimensiune
-Completare declarație ajutoare de stat.
In cazul in care utilizatorul sistemului informatic nu completeaza toate informatiile mentionate, acesta va notifica utilizatorului prin trimiterea de avertizari, de tipul:
-Nu ai completat inca informația despre categoria intreprinderii in funcție de dimensiune. Acceseaza pagina.
-Nu ai completat inca informațiile despre locația implementarii. Acceseaza pagina.
-Nu ai completat inca informațiile despre acționari/ asociați/ titulari. Acceseaza pagina.
-Nu ai incarcat inca declarația privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii. Acceseaza pagina.
-Nu ai incarcat inca declarația privind ajutoarele de stat. Acceseaza pagina.
1. Acte necesare masura 2
2.1 - IMM cu activitati prevazute de anexa 2
2.2 - ONG cu activitate economica care isi desfasoara activitatea in domeniul invatamantului
- Declaratie IMM
- Declaratie ajutoare de stat
- Extras Revisal (emis cu maxim 24 de ore inaintea inscrierii)
- Imputernicire (daca este cazul)
2. Adaugarea unei cereri
Pentru adaugarea unei cereri, utilizatorul aplicatiei se va autentifica->va selecta entitatea juridica sau va inrola persoana juridica (Sectiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere.
Utilizatorul deschide pagina pentru adaugarea unei Ciorne si apasa butonul Adauga. Ulterior, aceasta va fi listata si poate fi modificata, blocata, stearsa. Dupa depunere, statusul ei va fi Cerere transmisa.
Apasarea butonului Adauga va genera deschiderea modalului Adaugare cerere, iar campurile vor fi obligatii de completat:
-Titlu- campul va fi completat de utilizator dupa preferinte. Nu exista vreo regula in acest sens
-Apel – utilizatorul va alege din lista Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor
in modulul Depunere poate fi transmisa o singura cerere pe acelasi apel pentru aceeasi persoana juridica.
Tip cerere- utilizatorul va alege din lista, una dintre optiuni:
- IMM-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 2
- ONG-uri cu activitate economica in domeniul invaÈ›amântului.3.1 Introducere cerere
3.1.1 Conditii depunere
Pentru a putea depune o cerere, entitatea juridica trebuie sa respecte o serie de conditii, in caz contrar cerere este neeligibila=>urmand sa fie respinsa, iar sistemul emite avertizari:
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu indeplineste conditia privind data infiintarii-> Data infiintarii NU este mai mica de 31.12.2019, conditia nu este indeplinita.
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece este supusa concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment->Societatea este supusa concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment.
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece exista impotriva societatii decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral ->Exista decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral.
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu indeplineste conditia privind
cifra de afaceri-> Societatea are cifra de afaceri la 31.12.2019 mai mica de 5000 euro.
Se afiseaza valoarea ajutorului la 2000 euro->Daca societatea are cifra de afaceri la 31.12.2019 cuprinsa insa 5000 euro si 13500.99 euro.
Se afiseaza valoarea ajutorului la 15 % la cifra de afaceri realizata-> Daca societatea are cifra de afaceri la 31.12.2019 cuprinsa intre 13501 euro si 1.000.000 euro.
Se afiseaza automat valoarea ajutorului la 150.000 euro-> Daca societatea are cifra de afaceri la 31.12.2019 mai mare de 1.000.000 euro
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu indeplineste conditia privind detinerea certificatului CSU-> Societatea nu este inregistrata in baza de date MEEMA cu CSU https://csu.prevenire.gov.ro/.
Societatea nu este eligibila deoarece a aplicat pentru finanÈ›are pe masura 1 – microgranturi!
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu indeplineste conditia privind profitul in unul din ultimele doua exerciții financiare ->Societatea nu a inregistrat profit din exploatare in exploatare in bilantul 2018 sau 2019
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece codul CAEN ales nu se regaseste in lista codurilor acceptate din Anexa nr. 2 din OUG 130/2020->Codul CAEN nu se afla in lista de activitati acceptate
Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu deține niciun cod CAEN care sa faca parte din anexa codurilor eligibile->Codul CAEN nu se afla in lista de activitati acceptate.
1.1.2 Editare cerere
Dupa adaugare, cererea va fi listata, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitarii, utilizatorul va accesa butonul Editeaza.Sistemul deschide pagina de editare ciorna, iar utilizatorul va parcurge pasii stabiliti. Ghidarea in cadrul acestei sectiuni se face cu ajutorul butoanelor:
-Pasul urmator
-Pasul anterior
-Salveaza
Pasul 0 contine declaratia pe proprie raspundere de forma:
Declar ca ma angajez sa:
-sa asigur coparticipare la constituirea capitalului de lucru in procent de minim 15% din valoarea grantului la data utilizarii grantului pentru capital de lucru;
-sa mentin sau, dupa caz, sa suplimentez numarul de salariați, fața de data depunerii cererii, pe o perioada de minim sase luni de la data acordarii grantului;
-sa folosesc fondurile obtinute numai in scopurile prevazute de OUG 130/2020 sub sanctiunea recuperarii ajutorului de stat acordat impreuna cu plata accesoriilor;
-sa ma asigur ca cheltuielile pe care le voi efectua din sumele solicitate nu au facut obiectul unui alt ajutor de stat.
Prin semnarea fisierului generat declar pe propria raspundere, sub sancțiunea falsului in declaratii, ca intreprinderea pe care o reprezint:
-nu este rezidenta in scopuri fiscale sau incorporata in temeiul legilor din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste;
-nu este controlata, direct sau indirect, de catre acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste, in functie de proprietarul benefic, astfel cum este definit in art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
-nu controleaza, direct sau indirect, filialele sau unitatile permanente proprii din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste si nu imparte dreptul de proprietate cu intreprinderile din jurisdicțiile care figureaza pe lista UE a jurisdicțiilor cooperatiste
Pasul 2- Informatii persoana juridica
Informatiile afisate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modifate.
Date de identificare: denumire, cod fiscal, forma juridica, categoria intreprinderii in functie de dimensiune
Sediu social: judet, localitate, cod postal, strada, numar,telefon, adresa de e-mail
Date suplimentare: activitate principala, cod CAEN principal, data infiintarii, numar la Registrul Comertului,Certificat CSU, suma solicitata, valoarea cifrei de afaceri la 31.12.2019, valoare cofinantare
Pasul 3- Actionari/Asociati/Titulari
Informatie este preluata din cadrul sectiunii cu acelasi nume din conturarea profilului persoanei juridice, fara posibilitatea modificarii informatiilor inregistrare.
In situatia in care ponderea totala a asociatilor nu atinge 100 %, utilizatorul va accesa sectiunea Actionari/Asociati/Titulari si va completa informatiile.
Pasul 4- Documente atasate
Utilizatorul va selecta si atasa documentele impuse de catre legislatie si procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplica:
-Declaratie IMM (pentru toate)
-Declaratie ajutor de stat (pentru toate)
-Extras Revisal- Documentul se introduce in sectiunea de Documente atasate si se selecteaza pe cerere.(Extrasul Revisal trebuie emis cu maxim 24 de ore inaintea inscrierii!)
-Intreprinderile care nu au angajati, prin urmare, nici cont in REVISAL, vor incarca o declaratie privind imposibilitatea incarcarii extrasului REVISAL. Declaratia nu are model predefinit si va fi semnata olograf de catre reprezentantul legal al socieatii si electronic de catre reprezentant legal/imputernicit.
Declaratie imputernicire, daca este cazul.
Pasul 5- Informatii cerere
Aceste informatii vor fi completate de catre utilizator. Dupa completarea tuturor campurilor, respectiv selectarea locatiei implementarii, butonul Salveaza devine disponibil:
Titlu- se refera la titlul introdus,iar campul poate fi modificat
Codul CAEN autorizat al activitatii pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridica
Banca- utilizatorul va selecta din nomenclatorul de banci partenere pe program.
Numar de angajati la momentul depunerii- informatia se introduce manual de catre utilizator!
Locatia implementarii- se va alege una dintre locatiile introduse.
In ceea ce priveste locatia implementarii, utilizatorul va selecta din lista o locatie. Ulterior, inregistrarea poate fi stearsa.Apasarea butonului Salveaza confirma finalizarea editarii ciornei, iar sistemul deschide pagina initala pentru Depunere.
Cererea poate fi:
Editata- ori de cate ori utilizatorul doreste.
Blocata
StearsaPentru cererile blocate exista optiunea Deblocare-> iar cererea devine din nou editabila. De asemenea, cererea poate fi descarcata si/sau transmisa.
Descarcarea cererii se va realiza intr-un document de tipul Pdf, care va reproduce in oglinda datele introduse in sistem de catre utilizator.
1.1.2 Avertizari
Avertizarile sunt specifice fiecarei cereri introduse, acestea se stabilesc pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite. In cazul in care, persoana juridica nu respecta condiitile impuse pentru depunere, utilizatorul este avertizat->insa nu restrictionat in a transmite cererea.
Utilizatorul poate vizualiza in orice moment avertizarile,fiind expuse in partea de sus a ecranului.
1.1.2 Intrebari frecvente
Sectiunea este disponibila in partea de jos a ecranului, poate fi accesata in orice moment de utilizator. Sunt cuprinse raspunsuri/solutii la situatiile considerate a fi blocante pentru utilizator in introducerea si interpretarea datelor.
Pentru accesare sectiune -> Utilizatorul apasa sectiunea din partea de jos a paginii
Sistemul deschide pagina specifica
1.1.2 Transparenta
Sectiunea poate fi accesata de catre utilizator din partea de jos a ecranului, iar sistemul deschide pagina specifica.
In cadrul acestei interfete sunt listate toate inregistrarile, respective cererile depuse in cadrul Schemelor.Afisarea inregistrarilor se va realiza pe urmatoarea structura:
-Numar de ordine
-Data inregistrarii
-Cui (se pot filtra rezultatele prin introducerea cui-ului firmei ca criteriu de cautare)
-Firma (se pot filtra rezultatele prin introducerea denumirii firmei ca criteriu de cautare)
Sursa: MEEMA
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<