Tags: reforma anaf, restructurare posturi, ministrul finantelor
Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, anunta ca reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) presupune restructurarea unui numar de 150 de posturi de conducere si a altor 2000 de posturi din structura. Acestea ar fi "consecintele" informatizarii institutiei.
"In ANAF apare un departament la care tin foarte mult, un departament de statistica care este ceva pe care cam toate tarile il au. Acolo se va face, de fapt, analiza de risc. Acest lucru il vor face algoritmi si statisticieni, nu oameni care cunosc oameni si au inamici sau prieteni. Reorganizarea ANAF inseamna, in acelasi timp, eliminarea a 150 de posturi de conducere si a aproape 2.000 de posturi din structura. De asemenea, inseamna Antifrauda care trece sub Inspectia Fiscala, deci trei vicepresedinti in loc de patru. Ramane discutia despre Vama, dar si acolo vor fi schimbari. Pe de o parte, vreau sa fac economii, pentru ca odata cu informatizarea ANAF nu o sa mai am nevoie de atat de mult personal. Vreau ca, pana la jumatatea anului, ANAF sa fie informatizat. Vorbim despre casele de marcat, o chestiune asa de simpla... Sa legam casele de marcat la sistemul ANAF. Am facut tot sistemul privat sa cumpere case de marcat sofisticate, dar ANAF nu are sistemul gata. A trebuit sa prorog acest lucru, pentru ca altfel trebuia sa dau amenzi oamenilor. Trebuie sa mergem in CSAT pentru a grabi lucrurile. Obiectivul meu este sa ai maxim un control pe an, complex", a spus ministrul Florin Citu, la o emisiune TV.
Acesta a precizat ca informatizarea sistemului, parte din
reforma ANAF, ar “lucra fara subiectivism” si ar aduce bani la bugetul de stat.
"Evaziunea fiscala este o problema despre care se vorbeste an de an. (…) Singura solutie pe care o vad de a creste veniturile la buget este informatizarea. Este cea mai onesta si cea mai simpla solutie, pentru ca nu foloseste subiectivismul uman. Ce sa fac? Sa iau armatele de la antifrauda si ANAF sa le trimit peste oameni? Mie imi trebuie un sistem care sa lucreze fara subiectivism si sa aduca bani la buget. Am doua obiective cu CSAT-ul: evaziunea fiscala este o problema de securitate nationala si in al doilea rand trebuie sa grabim procesul de informatizare. Am ramas singura tara, ultima tara. Bulgaria, Polonia, Ungaria, toti ne-au luat-o inainte in ceea ce priveste informatizarea ANAF. Suntem de rusinea Europei. Tot sectorul privat este informatizat. Cum iesi din sistemul public si te duci in privat, vezi asta", a mai aratat ministrul de Finante.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am facut o achizitie de consumabile din Cehia de la o firma neplatitoare de tva. Factura este in limba romana, cu tva inclus, se specifica pe factura ca se respecta prevederile art. 64 din Legea 235/2004 Coll., privind tva. Dupa ce am facut plata facturii, suma aferenta tva ne-a fost returnata. Va rog sa ma ajutati cu o monografie in aceasta speta, mentionez ca folosesc Saga C. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, vanzarea imobilului ce va avea o valoare de vanzare de peste 300.000 lei (plafon scutire TVA) va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O microintreprindere (magazin de Optica), care isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica, spatiu utilizat 100% pentru activitatea economica, urmeaza sa efectueze cheltuieli de amenajare si recompartimentare a spatiului, astfel incat sa respecte prevederile ORDONANTA DE URGENTA nr. 83 din 19 iunie 2000 privind organizarea si functionarea cabinetelor de libera practica pentru servicii publice conexe actului medical. Conform anexei 1 din ORDINUL nr. 1.992 din 14...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala a trecut incepand cu anul 2023 la impozit pe profit, iar la finalul anului 2023 inregistreaza pierdere. In anii anteriori cand a fost platitoare de impozit pe venit a avut profit are inregistrat profit nerepartizat. Intrebarea este daca poate sa repartizeze dividende aferente profitului din anii anteriori cand era platitoare de impozit pe venit sau trebuie sa recupereze inainte pierderea aferenta anului 2023 cand a devenit platitoare de impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 depozit) 2) Cand trebuie modificate datele pe facturi si informati clientii? (nota: biroul are un nr...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<