Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca prin O.U.G. nr.132/2022 au fost imbunatatite si extinse notiunile utilizate pentru a integra toate situatiile care pot sa apara in practica si care necesita declarare in sistemul RO e-Transport.
Astfel, a fost instituita obligatia de declarare a transportului pentru noi utilizatori, raportat la tipul de operatiuni care pot sa apara in practica, respectiv:
a) operatorul economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
b) prestatorul de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
c) beneficiarul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru UE, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
d) clientul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
e) furnizorul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.
Totodata s-a reglementat obligatia organizatorului transportului sau operatorului de transport, sa actualizeze in perioada de valabilitate a codului UIT, informatiile privind identificarea vehiculului de transport rutier, ori de cate ori acestea se modifica, inainte de repunerea in miscare.
A fost instituit un mecanism de declarare sau actualizare a datelor, dupa caz, in situatia in care Sistemul RO e-Transport nu este functional (perioadele de nefunctionare a sistemului urmeaza sa fie publicate pe paginile de internet ale ANAF si MF).
In acelasi timp a fost extins termenul de valabilitate a codului UIT de la 5 zile calendaristice la 15 zile calendaristice in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, precum si in cazul operatiunilor comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului.
De remarcat faptul ca, a fost instituita sanctiune pentru neindeplinirea obligatiei de declarare si/sau de actualizare a datelor, dupa repunerea in functiune a sistemului RO e-Transport, iar perioada in care nu se vor constata contraventii a fost prelungita pana la data de 1 ianuarie 2023.

Manual de politici contabile - Stick USB

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea Verde a Contabilitatii
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP propune o serie de masuri legislative importante pentru mediul economic: Reducerea birocratiei ANAF si scaderea TVA la alimentePentru transporturile de bunuri care se realizeaza cu vehicule sub 3,5 tone NU trebuie sa fie obtinut codul UITE-TRANSPORT. Firmele care lucreaza in sistem lohn sunt OBLIGATE sa declare bunurile care nu intra in categoria celor cu risc fiscal?E-TRANSPORT: Transporturile de bunuri cu o masa totala mai mica de 500 kg trebuie declarate in sistem?Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UITUltimele articole
Au inceput controalele privind E-TRANSPORT si utilizarea codului UIT! Ce sanctiuni au oferit inspectoriiControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAE-TRANSPORT in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaE-TRANSPORT, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITArticole similare
E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileE-Transport: Din 15 decembrie 2023 se aplica modificarile aduse de OUG 115/2023E-Trasport: Ce amenzi ar putea fi SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2024Articole similare
OUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateModificari aduse Sistemului national RO e-Transport de OUG 132/2022. Tabel comparativ ANAFE-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UIT
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"