Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca prin O.U.G. nr.132/2022 au fost imbunatatite si extinse notiunile utilizate pentru a integra toate situatiile care pot sa apara in practica si care necesita declarare in sistemul RO e-Transport.
Astfel, a fost instituita obligatia de declarare a transportului pentru noi utilizatori, raportat la tipul de operatiuni care pot sa apara in practica, respectiv:
a) operatorul economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
b) prestatorul de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
c) beneficiarul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru UE, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
d) clientul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
e) furnizorul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.
Totodata s-a reglementat obligatia organizatorului transportului sau operatorului de transport, sa actualizeze in perioada de valabilitate a codului UIT, informatiile privind identificarea vehiculului de transport rutier, ori de cate ori acestea se modifica, inainte de repunerea in miscare.
A fost instituit un mecanism de declarare sau actualizare a datelor, dupa caz, in situatia in care Sistemul RO e-Transport nu este functional (perioadele de nefunctionare a sistemului urmeaza sa fie publicate pe paginile de internet ale ANAF si MF).
In acelasi timp a fost extins termenul de valabilitate a codului UIT de la 5 zile calendaristice la 15 zile calendaristice in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, precum si in cazul operatiunilor comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului.
De remarcat faptul ca, a fost instituita sanctiune pentru neindeplinirea obligatiei de declarare si/sau de actualizare a datelor, dupa repunerea in functiune a sistemului RO e-Transport, iar perioada in care nu se vor constata contraventii a fost prelungita pana la data de 1 ianuarie 2023.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aplicatia E-TRANSPORT este disponibila! Ce pasi trebuie sa parcurgeti pentru inrolarePentru transporturile de bunuri care se realizeaza cu vehicule sub 3,5 tone NU trebuie sa fie obtinut codul UITE-TRANSPORT: Ce categorii de vehicule fac obiectul monitorizarii prin sistemE-Trasport: Ce amenzi ar putea fi SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2024MFP propune o serie de masuri legislative importante pentru mediul economic: Reducerea birocratiei ANAF si scaderea TVA la alimenteUltimele articole
E-TRANSPORT: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TRANSPORTOUG 41/2022 privind E-TRANSPORT, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileE-TRANSPORT: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Articole similare
E-Transport: Din 15 decembrie 2023 se aplica modificarile aduse de OUG 115/2023E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024E-Trasport: Ce amenzi ar putea fi SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileArticole similare
Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UITE-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023OUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateModificari aduse Sistemului national RO e-Transport de OUG 132/2022. Tabel comparativ ANAFCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"