Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![Modificari aduse Sistemului national RO e-Transport de OUG 132/2022. Tabel comparativ ANAF](https://infotva.manager.ro/dbimg/articole/8487577a_img.jpg)
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus, pe site-ul oficial, un tabel comparativ cu privire la modificarile suferile de sistemul RO e-Transport prin OUG 132/2022.
Forma OUG 41/2022 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG 132/2022
ART. 2 in sensul prezentei ordonantei de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
2. transport de bunuri cu risc fiscal ridicat - transportul rutier la nivel national al bunurilor stabilite ca fiind din categoria celor cu risc fiscal ridicat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; ......................................................................... 4. organizatorul transportului - operatorul economic care incheie comanda de transport direct cu operatorul de transport rutier sau operatorul economic care preia comanda de la expeditor si o transmite operatorului de transport rutier;
5. partida de bunuri - denumirea generica data unui lot sau mai multor loturi de bunuri transportate cu acelasi mijloc de transport care provin de la unul sau mai multi furnizori si care au ca destinatie unul sau mai multi beneficiari;
7. loc de incarcare - locul in care bunurile sunt incarcate in vehiculul de transport;
8. loc de descarcare - locul in care bunurile sunt descarcate din vehiculul de transport;
Forma OUG 41/2022 in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG 132/2022
La articolul 2, punctele 2, 4, 5, 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
2. transport de bunuri cu risc fiscal ridicat — transportul
rutier la nivel national pe drumurile publice al bunurilor stabilite ca fiind din categoria celor cu risc fiscal ridicat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, indiferent de modul de organizare a transportului;
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
4. organizatorul transportului — operatorul economic care
incheie comanda de transport direct cu operatorul de transport rutier sau operatorul economic care preia comanda de la expeditor si o transmite operatorului de transport rutier, precum si operatorul economic sau persoana fizica care transporta bunurile in nume propriu;
5. partida de bunuri — denumirea generica data unui
ansamblu indivizibil de bunuri, care are acelasi loc de incarcare si de descarcare, un singur utilizator dintre cei prevazuti la art. 8 alin. (1) si un singur destinatar final si este transportat cu un mijloc de transport ce poate fi schimbat pe parcursul deplasarii de la locul de incarcare la locul de descarcare;
7. loc de incarcare — locul initial in care bunurile sunt incarcate in vehiculul de transport;
8. loc de descarcare — locul in care bunurile sunt descarcate din vehiculul de transport la beneficiarii sau destinatarii acestora;
Forma OUG 41/2022 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG 132/2022
ART. 2 in sensul prezentei ordonantei de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul vamal de export situat pe teritoriul nat?ional;
f) transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locat?ii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzact?iilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul nat?ional, dupa depozitare sau formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
Forma OUG 41/2022 in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG 132/2022
La articolul 2 punctul 9, literele d), f), g) si h) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la
locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul
vamal de export situat pe teritoriul national sau pana la punctul rutier de trecere a frontierei, dupa caz;
f) transportul bunurilor reprezentand transferul intre
gestiunile unui operator economic intre locul de incarcare si
locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
Pentru a vedea continuarea tabelului, click AICI»
Sursa: ANAF
![Stancu Alina](https://infotva.manager.ro/images/autori//stancu-alinaautor_avatar.jpg)
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Categorii de utilizatori care au OBLIGATIA declararii in E-Transport de la 1 iulie 2022E-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITRO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?E-Transport. Ce trebuie sa stie transportatorii despre generarea codului UITE-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023Ultimele articole
E-Transport: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025Deplasari interne si externe. Documente justificative si legislatia in vigoare pentru E-Transport si E-FacturaE-Transport: Cum a fost modificat sistemul prin OUG 43/2024, OUG 41/2022 si OUG 115/2023Plata amenzii in 15 zile NU mai este de actualitate pentru aceste amenzi contraventionale aplicate de ANAFCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileArticole similare
Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UITCum a fost modificat sistemul Ro e-transport prin OUG 132/2022E-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023Cod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileOUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateArticole similare
Noi modificari asupra E-TRANSPORT, e-TVA si e-Factura, in urma consultarii cu reprezentantii mediului de afaceriModificari ale amenzilor contraventionale. A fost ELIMINATA facilitatea platii amenzilor la jumatate din suma, in termen de 15 zileCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO E-TRANSPORT), cum se obtine si studii de caz utile3 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024E-TRANSPORT: Coduri UTI ramase temporar nevalidate. Ce solutie a gasit ANAFUltimele articole
E-TRANSPORT: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025E-TRANSPORT: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITControale E-TRANSPORT: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierE-TRANSPORT: Transporturile de bunuri cu o masa totala mai mica de 500 kg trebuie declarate in sistem?E-TRANSPORT: Trebuie obtinut cod UIT pentru partidele de bunuri?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"