Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus, pe site-ul oficial, un tabel comparativ cu privire la modificarile suferile de sistemul RO e-Transport prin OUG 132/2022.
Forma OUG 41/2022 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG 132/2022
ART. 2 in sensul prezentei ordonantei de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
2. transport de bunuri cu risc fiscal ridicat - transportul rutier la nivel national al bunurilor stabilite ca fiind din categoria celor cu risc fiscal ridicat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; ......................................................................... 4. organizatorul transportului - operatorul economic care incheie comanda de transport direct cu operatorul de transport rutier sau operatorul economic care preia comanda de la expeditor si o transmite operatorului de transport rutier;
5. partida de bunuri - denumirea generica data unui lot sau mai multor loturi de bunuri transportate cu acelasi mijloc de transport care provin de la unul sau mai multi furnizori si care au ca destinatie unul sau mai multi beneficiari;
7. loc de incarcare - locul in care bunurile sunt incarcate in vehiculul de transport;
8. loc de descarcare - locul in care bunurile sunt descarcate din vehiculul de transport;
Forma OUG 41/2022 in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG 132/2022
La articolul 2, punctele 2, 4, 5, 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
2. transport de bunuri cu risc fiscal ridicat — transportul
rutier la nivel national pe drumurile publice al bunurilor stabilite ca fiind din categoria celor cu risc fiscal ridicat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, indiferent de modul de organizare a transportului;

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
4. organizatorul transportului — operatorul economic care
incheie comanda de transport direct cu operatorul de transport rutier sau operatorul economic care preia comanda de la expeditor si o transmite operatorului de transport rutier, precum si operatorul economic sau persoana fizica care transporta bunurile in nume propriu;
5. partida de bunuri — denumirea generica data unui
ansamblu indivizibil de bunuri, care are acelasi loc de incarcare si de descarcare, un singur utilizator dintre cei prevazuti la art. 8 alin. (1) si un singur destinatar final si este transportat cu un mijloc de transport ce poate fi schimbat pe parcursul deplasarii de la locul de incarcare la locul de descarcare;
7. loc de incarcare — locul initial in care bunurile sunt incarcate in vehiculul de transport;
8. loc de descarcare — locul in care bunurile sunt descarcate din vehiculul de transport la beneficiarii sau destinatarii acestora;
Forma OUG 41/2022 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG 132/2022
ART. 2 in sensul prezentei ordonantei de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul vamal de export situat pe teritoriul nat?ional;
f) transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locat?ii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzact?iilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul nat?ional, dupa depozitare sau formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
Forma OUG 41/2022 in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG 132/2022
La articolul 2 punctul 9, literele d), f), g) si h) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la
locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul
vamal de export situat pe teritoriul national sau pana la punctul rutier de trecere a frontierei, dupa caz;
f) transportul bunurilor reprezentand transferul intre
gestiunile unui operator economic intre locul de incarcare si
locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
Pentru a vedea continuarea tabelului, click AICI»
Sursa: ANAF

Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileCategorii de utilizatori care au OBLIGATIA declararii in E-Transport de la 1 iulie 2022E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024E-Transport. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?Ultimele articole
E-Transport 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemRO e-Transport: Amenzile pentru neactualizarea codului UIT se dau firmei sau soferului?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAE-Transport: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025Articole similare
Cum a fost modificat sistemul Ro e-transport prin OUG 132/2022Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UITE-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023OUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateArticole similare
ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVADecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAE-TRANSPORT 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemE-TRANSPORT: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024Au inceput controalele privind E-TRANSPORT si utilizarea codului UIT! Ce sanctiuni au oferit inspectoriiUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAE-TRANSPORT in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaE-TRANSPORT, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-TRANSPORT: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"