Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Am efectuat recent un import de produse cu risc fiscal ridicat. Am solicitat furnizorului sa ne ajute cu obtinerea informatiilor legate de transport; desi furnizorul s-a ocupat de contractul de transport, nu a furnizat niciun document din care sa putem obtine datele solicitate de aplicatia Ro E-Transport din SPV: numar vehicul, data estimata de transport, punct de trecere frontiere, tip doc transport etc.
Conform art. 8 din OUG 41/2022, obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine urmatorilor utilizatori:
"a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz; (...)".
Totodata, art. 11 din acelasi act normativ prevede ca:
"(1) Pentru generarea codului UIT, utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) pot declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, cu maximum 3 zile calendaristice inainte de data declarata pentru inceperea transportului, dar pana la prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
(2) Termenul de valabilitate a codului UIT este de 5 zile calendaristice, respectiv de 15 zile calendaristice in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, precum si in cazul operatiunilor comerciale prevazute la art. 2 pct. 9 lit. g) si j), incepand cu data declarata pentru inceperea transportului. Utilizarea de catre operatorul de transport rutier a codului UIT peste termenul de valabilitate a acestuia este interzisa.
(3) Este interzisa modificarea datelor inregistrate in Sistemul RO e-Transport referitoare la transporturile de bunuri dupa prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv dupa punerea efectiva in miscare a vehiculului pe drumurile publice, dupa caz." Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025 Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Art. 13 si 14 prevad contraventiile aplicabile in cazul incalcarii obligatiilor de declarare a transporturilor de produse cu risc fiscal ridicat, precum si entitatile abilitate cu constatarea acestora.
Art. 18 stabileste ca data a intrarii in vigoare a celor 2 art. de mai sus (13 si 14) ca fiind 01.01.2023, asadar in perioada pana la aceasta data nu riscati repercusiuni administrative.
In concluzie, in opinia mea, transmiterea tardiva a informatiilor in sistemul national e-Transport nu se justifica, astfel cum reiese si din prevederile OUG 41/2022 modificata ulterior.
Raspuns oferit in luna octombrie 2022 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-TRANSPORT in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaCum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialAchizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaE-TRANSPORT si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleUltimele articole
E-TRANSPORT. Trebuie generat cod UIT daca bunurile transportate NU au risc fiscal?E-TRANSPORT in 2025. Trebuie sau nu declarate achizitiile intracomunitare in sistem?Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriE-TRANSPORT vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-TRANSPORT. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-TRANSPORT?Articole similare
E-Transport. Ce trebuie sa stie transportatorii despre generarea codului UITAvalansa de amenzi pentru incalcarea regimului E-factura intra in vigoare din august 2022! Cum sa te feresti - ghid practic, 100% eficientPentru transporturile de bunuri care se realizeaza cu vehicule sub 3,5 tone NU trebuie sa fie obtinut codul UITPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEE-Transport: Trebuie obtinut COD UIT pentru partidele de bunuri?Ultimele articole
e-Transport. Trebuie generat COD UIT daca bunurile transportate NU au risc fiscal?e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorCOD UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriCodul UIT pentru persoane fizice. Cand este necesar si cand nuAu inceput controalele privind E-Transport si utilizarea codului UIT! Ce sanctiuni au oferit inspectorii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"