Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Senatorii din Comisia pentru munca propun ca valoarea punctului de pensie sa fie stabilit, anual, prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat si sa reprezinte cel putin 45 la suta din valoarea ...
Senatorii din Comisia pentru munca propun ca valoarea punctului de pensie sa fie stabilit, anual, prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat si sa reprezinte cel putin 45 la suta din valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.Membrii comisiei au adoptat, cu sase voturi "pentru" si trei "impotriva", un raport de admitere, cu amendamente, la cererea de reexaminare transmisa de presedintele Traian Basescu Parlamentului, privind Legea sistemului unitar de pensii publice.
Senatorii au eliminat din textul legii prevederea potrivit careia in sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, cadrele militare in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale.
Membrii comisiei au adoptat, de asemenea, un amendament prin care se propune ca stagiul complet de cotizare sa ramana la 30 de ani, cum este in prezent, si nu de 35 de ani, cum se propunea prin Legea privind sistemul unitar de pensii publice.
De asemenea, stagiul minim de cotizare a fost redus la 10 ani in loc de 15 ani, cum se propunea prin actul normativ reexaminat.
Majoritatea membrilor din Comisia pentru munca au adoptat un amendament propus de senatorul PNL Minerva Boitan, care prevedea ca, potrivit legii, cuantumul pensiei anticipate se stabileste prin diminuarea cu 0,5 la suta pentru fiecare luna de anticipare, fata de 0,75 la suta cum stabilea actul normative reexaminat.
La sfarsitul dezbaterilor, membrii comisiei au discutat timp de mai multe zeci de minute in contradictoriu daca acesta comisie trebuie sa transmita plenului un raport de respingere cu amendamente sau un raport de admitere cu amendamente, in conditiile in care membrii comisiei nu au redus varsta de pensionare la femei la 63 de ani, asa cum a solicitat Presedintele in cerererea de reexaminare.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
"In majoritate, senatorii din comisiei nu au fost de acord cu cele stipulate de domnul presedinte si au venit cu alte amendamente asupra punctului 53, care s-au rasfrant si asupra Legii pensiilor in intreg", a aratat presedintele Comisiei pentru munca, Petru Basa (PDL).
Comisia a adoptat un amendament al PSD care stabileste varsta standard de pensionare de 64 de ani pentru barbati si de 60 de ani pentru femei. Amendamentul grupului PSD a intrunit 6 voturi "pentru", 3 voturi "impotriva" si o abtinere. Imediat dupa votul privind acest amendament, ministrul Muncii, Ioan Botis, a parasit sala de sedinta. El a declarat ca nu este de acord cu amendamentul adoptat de senatori si ca a parasit sala deoarece, din punctul sau de vedere, membrii Comisiei nu trebuie sa discute si alte articole decat cele vizate in cererea de reexaminare.
Petru Basa a a atentionat asupra faptului ca, prin amendamentele adoptate de Comisia pentru munca, legea nu mai este aplicabila, deoarece acestea "se bat cap in cap" cu restul articolelor.
Raportul comisiei urmeaza sa fie dezbatut de Senat intr-o sedinta viitoare.
Sursa: MEDIAFAX
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi prevederi pentru stabilirea cazurilor speciale de executare silitaE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAAspectele negative ale sistemului de plata defalcata TVAProiect normativ pentru o noua Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugataInregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalUltimele articole
Formularele 010, 020, 700 folosite pentru inregistrarea in scop de TVA, actualizate prin Ordinul 2420/2025Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneFormular 300. Ce este, cine depune, model + ULTIMELE MODIFICARI din 2025Evaziunea fiscala. Ce este, tipuri si exemple de evaziune + SANCTIUNIInchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVAArticole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul contractului de imprumut intre entitati afiliate d.p.d.v. al TVA-uluiLegea 282/2020 aproba OUG 132/2020 privind unele masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilorCe obligatii au angajatorii care folosesc zilieri?Asigurarea obligatorie a locuintelor nu intra in vigoare nici de la 1 iulieCesiune de creante la o microintreprindere. Care sunt implicatiile fiscale?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



