Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Procedura de corectare a erorilor materiale din documentele de plataErorile materiale din documentele de plata intocmite pentru plata TVA pot fi corectate de catre organul fiscal de administrare ...
Procedura de corectare a erorilor materiale din documentele de plata
Erorile materiale din documentele de plata intocmite pentru plata TVA pot fi corectate de catre organul fiscal de administrare numai pe baza de cerere completata si de pusa de catre firma care a efectuat plata si a constatat ulterior eroarea. La indreptarea erorilor materiale din documentele de plata, in situatia in care contul platitorului a fost debitat si contul bugetar a fost creditat, organul fiscal considera valabila plata de la momentul efectuarii acesteia, in limita sumei inscrise in documentul de plata.
Procedura de indreptare a erorilor materiale este reglementata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.311 din 25 aprilie 2008.
Continutul cererii
Cererea de corectare a erorilor de aceasta natura nu este un formular tipizat regasit la organul fiscal de administrare. Aceasta trebuie completata de asa maniera incat sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente obligatorii:
-
datele de identificare ale platitorului;
-
precizarea erorii pentru care se solicita corectarea;
-
modul de reconsiderare a platii eronat efectuate initial;
-
numarul si data documentelor prin care s-au stabilit sau au fost individualizate sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii materiale;
-
numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
-
suma totala achitata prin documentul de plata initial;
-
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
data platii.
Pentru a motiva si a dovedi eroarea produsa, petenta trebuie sa anexeze la cerere, in copie, urmatoarele documente necesare identificarii platii considerate eronat efectuate:
– ordinul de plata;
– extrasul de cont;
– titlurile de creanta;
– orice alte documente.
Solutionarea favorabila a cererii privind corectarea unor astfel de erori materiale se efectueaza numai daca plata eronata se incadreaza intr-una din urmatoarele situatii posibile:
-
plata s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel aferent TVA;
-
plata s-a efectuat intr-un cont bugetar curent, dar in baza unui cod fiscal eronat;
-
in contul bugetar aferent TVA au fost achitate si alte obligatii fiscale.
Cererea se depune la organul fiscal de administrare.
In baza cererii primite, organul fiscal verifica in evidentele sale fiscale:
-
existenta erorii pentru care s-a solicitat corectarea;
-
indeplinirea conditiilor pentru incadrarea erorii la eroare materiala;
-
indeplinirea conditiilor de creditare a contului bugetar si de debitare a contului platitorului.
! Spre deosebire de erorile materiale din cadrul deconturilor de TVA care pot fi corectate in termen de 5 ani de la data faptului generator si a exigibilitatii TVA, erorile materiale din documentele de plata pot fi corectate numai daca cererea se depune in interiorul termenului de un an de la data efectuarii platii.
Articol preluat din Actualizare Consilier TVA septembrie 2009
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 6 octombrie 2009
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi prevederi ANAF privin solutionarea contestatiilorAnaliza privind modificarile posibile pentru Decizia de desfiintare a deciziei de impunere din oficiuCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazIn ce situatii este permisa ajustarea bazei de impozitare a T.V.A.? - publicat in octombrie 2007Incepand cu 1 ianuarie 2023 se organizeaza Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%Ultimele articole
Ce OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Notificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareSAF-T: Societatile pot fi amendate pentru depunerea repetata a D406 in perioada de gratie?Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"