Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Februarie 2011: dispare 30% din ANAF

de Infotva.ro la 22 Dec. 2010
Tags: anaf, tva, restructurare

Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda ...

Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda Financiara, Vama si Trezorerie, potrivit presedintelui ANAF, Sorin Blejnar.

"Probabil in ianuarie - februarie va incepe procesul. Vor fi desfiintate multe administratii fiscale locale, dar nu cred ca se va injumatati numarul. Vor disparea toate administratiile financiare fara trezorerii. Sunt circa 50 de administratii care au doar partea de administrare financiara. De asemenea, vom desfiinta administratiile care sunt foarte apropiate geografic. Romania nu-si poate permite administratii financiare la 5-6 km una de alta. Vor disparea peste 30% din administratiile financiare, care au fost infiintate in ultimii 20-30 de ani pe criterii administrative", a declarat Blejnar intr-un interviu acordat ZF.

El a mentionat ca obiectivul este ca la sfarsitul primului trimestru din 2011 sa fie finalizat procesul de comasare sau desfiintare a circa 150 de administratii financiare.

Intr-o prima etapa vor fi infiintate 8 administratii fiscale regionale si 41 de administratii judetene, care vor fi arondate regional.

"Exista mijloace moderne de declarare a veniturilor cu ajutorul certificatului digital. Contribuabili mari si mijloci sunt obligati sa depuna electronic declaratiile. Prin declararea electronica informatia intra in server. Se simplifica munca. In plus, dispare riscul ca un operator sa introduca o cifra gresita. Greselile apar deoarece s-a lucrat foarte mult pe suport hartie. Vrem sa renuntam la hartie", a spus el.

In planul de restructurare a ANAF intra si preluarea prin absorbtie a atributiilor Garzii Financiare si Autoritatii Nationale a Vamilor, acestea urmånd sa fie desfiintate si transformate in structuri fara personalitate juridica in cadrul agentiei.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



"Atunci cand contribuabilul are contact cu Fiscul trebuie sa discute cu o singura institutie. Acum Garda si Vama sunt entitati de sine statatoare. Prin preluarea prin absorbtie, Fiscul va avea pentru prima data dupa multi ani o singura institutie. Automat se reduce si personalul".

Restructurarea ANAF este necesara pentru a consolida cadrul legal privind lupta impotriva evaziunii fiscale, pentru a elimina paralelismele si evaluarea diferita a aceleiasi operatiuni economice, in viziunea Guvernului.

ANAF are 1.002 angajati (aparat propriu), iar la Garda Financiara si ANV sunt 1.396, respectiv 3.812 de angajati. In directiile finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti sunt 23.376 de angajati.

Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a anuntat ca peste 6.000 de angajati din structurile subordonate ministerului vor fi disponibilizati.

ANAF urmareste pentru 2011 si 2012 implementarea unui sistem stabil de inlesniri la plata obligatiilor fiscale pentru contribuabilii aflati in dificultate temporara de lichiditate si reinstituirea esalonarilor la plata obligatiilor fiscale restante, a declarat Blejnar.

Dupa ce pana anul trecut oamenii de afaceri se plangeau de blocarea rambursarilor de TVA, care strangulau fluxurile de lichiditati ale multor companii actionand ca o suprataxa ascunsa, in acest an situatia rambursarilor s-a imbunatatit.

"Pentru o relatie corecta Fisc - contribuabil si pentru cresterea gradului de conformare al contribuabililor la declarare si la plata am intreprins numeroase actiuni menite sa sprijine mediul de afaceri, si aici ma refer la rambursarea de TVA cu control ulterior pentru deconturile cuprinse intre 5.000 si 10.000 lei, elaborarea OUG 92/2009 prin care firmele au posibilitatea sa-si amane obligatiile fiscale la plata pentru 6 luni, implementarea sistemului de declarare on-line, transparenta procesului de rambursare a TVA sau elaborarea Cartei Contribuabilului", a declarat Blejnar pentru ZF.

In plus, prin actiunile de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, Fiscul urmareste, pe de-o parte, scoaterea la lumina a economiei nefiscalizate si atragerea de sume suplimentare la bugetul de stat, iar pe de alta parte, crearea unui mediu concurential corect, in care agentii economici sa-si desfasoare activitatea fara distorsiuni, a spus seful Fiscului.

Sursa: MEDIAFAX

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Februarie 2011: dispare 30% din ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016