Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda ...
Restructurarea la nivelul sectorului fiscal va duce la disparitia a peste 30% dintre cele 424 de administratii financiare existente in teritoriu, urmand sa existe si disponibilizari la Garda Financiara, Vama si Trezorerie, potrivit presedintelui ANAF, Sorin Blejnar."Probabil in ianuarie - februarie va incepe procesul. Vor fi desfiintate multe administratii fiscale locale, dar nu cred ca se va injumatati numarul. Vor disparea toate administratiile financiare fara trezorerii. Sunt circa 50 de administratii care au doar partea de administrare financiara. De asemenea, vom desfiinta administratiile care sunt foarte apropiate geografic. Romania nu-si poate permite administratii financiare la 5-6 km una de alta. Vor disparea peste 30% din administratiile financiare, care au fost infiintate in ultimii 20-30 de ani pe criterii administrative", a declarat Blejnar intr-un interviu acordat ZF.
El a mentionat ca obiectivul este ca la sfarsitul primului trimestru din 2011 sa fie finalizat procesul de comasare sau desfiintare a circa 150 de administratii financiare.
Intr-o prima etapa vor fi infiintate 8 administratii fiscale regionale si 41 de administratii judetene, care vor fi arondate regional.
"Exista mijloace moderne de declarare a veniturilor cu ajutorul certificatului digital. Contribuabili mari si mijloci sunt obligati sa depuna electronic declaratiile. Prin declararea electronica informatia intra in server. Se simplifica munca. In plus, dispare riscul ca un operator sa introduca o cifra gresita. Greselile apar deoarece s-a lucrat foarte mult pe suport hartie. Vrem sa renuntam la hartie", a spus el.
In planul de restructurare a ANAF intra si preluarea prin absorbtie a atributiilor Garzii Financiare si Autoritatii Nationale a Vamilor, acestea urmånd sa fie desfiintate si transformate in structuri fara personalitate juridica in cadrul agentiei.
"Atunci cand contribuabilul are contact cu Fiscul trebuie sa discute cu o singura institutie. Acum Garda si Vama sunt entitati de sine statatoare. Prin preluarea prin absorbtie, Fiscul va avea pentru prima data dupa multi ani o singura institutie. Automat se reduce si personalul".
Cartea Verde a Contabilitatii
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Restructurarea ANAF este necesara pentru a consolida cadrul legal privind lupta impotriva evaziunii fiscale, pentru a elimina paralelismele si evaluarea diferita a aceleiasi operatiuni economice, in viziunea Guvernului.
ANAF are 1.002 angajati (aparat propriu), iar la Garda Financiara si ANV sunt 1.396, respectiv 3.812 de angajati. In directiile finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti sunt 23.376 de angajati.
Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a anuntat ca peste 6.000 de angajati din structurile subordonate ministerului vor fi disponibilizati.
ANAF urmareste pentru 2011 si 2012 implementarea unui sistem stabil de inlesniri la plata obligatiilor fiscale pentru contribuabilii aflati in dificultate temporara de lichiditate si reinstituirea esalonarilor la plata obligatiilor fiscale restante, a declarat Blejnar.
Dupa ce pana anul trecut oamenii de afaceri se plangeau de blocarea rambursarilor de TVA, care strangulau fluxurile de lichiditati ale multor companii actionand ca o suprataxa ascunsa, in acest an situatia rambursarilor s-a imbunatatit.
"Pentru o relatie corecta Fisc - contribuabil si pentru cresterea gradului de conformare al contribuabililor la declarare si la plata am intreprins numeroase actiuni menite sa sprijine mediul de afaceri, si aici ma refer la rambursarea de TVA cu control ulterior pentru deconturile cuprinse intre 5.000 si 10.000 lei, elaborarea OUG 92/2009 prin care firmele au posibilitatea sa-si amane obligatiile fiscale la plata pentru 6 luni, implementarea sistemului de declarare on-line, transparenta procesului de rambursare a TVA sau elaborarea Cartei Contribuabilului", a declarat Blejnar pentru ZF.
In plus, prin actiunile de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, Fiscul urmareste, pe de-o parte, scoaterea la lumina a economiei nefiscalizate si atragerea de sume suplimentare la bugetul de stat, iar pe de alta parte, crearea unui mediu concurential corect, in care agentii economici sa-si desfasoare activitatea fara distorsiuni, a spus seful Fiscului.
Sursa: MEDIAFAX
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce trebuie sa stii despre Declaratia 112Din 4 februarie au intrat in vigoare NOI modificari asupra impozitului pe profit si impozitului pe veniturile microVineri, 6 septembrie 2024, termen limita pentru declaratia privind schimbarea perioadei fiscalePropunere: Metode moderne de colectare a TVA in Romania, pentru scaderea pierderilor anuale de peste 6 miliarde de euroRaportari contabile semestriale: Exista posibilitatea retransmiterii documentelor in cazul in care au fost constatate ERORI?Ultimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVANivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciArticole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiCe implica certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscal?Ordonanta privind plata defalcata a TVA a fost modificata. Cine va aplica acest sistem si de cand se va aplica. Analiza zileiTVA restituit in valoare de 1,72 miliarde de leiTVA la incasare: diferente neachitate pana la data emiterii facturiiUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAArticole similare
Plan de masuri ANAF: Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Facilitati pentru bunii platitoriCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul XIV - Dispozitii tranzitorii si finaleMasuri de austeritate in Grecia. Cetatenii nu renunta la euroCum s-au schimbat regulile referitoare la privatizarea societatilor comerciale in 2015?Vesti bune pentru mediul de afaceri? Noul Cod fiscal promite 500.000 locuri noi de munca in cinci aniUltimele articole
Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouDin 6 aprilie 2023 se aplica modificarile introduse prin OUG 20/2023 privind instituirea unor facilitati fiscaleAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"