Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF aduce in atentia contribuabililor persoane fizice ca, in cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, inregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora (31 martie 2023).
Institutia reaminteste ca prin O.G. nr. 16/2022 a fost instituita obligatia, pentru persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, incepand cu data de 1 ianuarie 2023, de a inregistra contractul incheiat intre parti, precum si modificarile survenite ulterior, la organul fiscal competent.
Pentru contractele de inchiriere incheiate dupa data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE au obligatia inregistrarii acestora, precum si a modificarilor survenite ulterior, la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data incheierii/producerii modificarii acestuia. Pentru contractele aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE au obligatia inregistrarii acestora (daca nu sunt deja inregistrate) in termen de 90 de zile (31 martie 2023).
Important ! Pentru bunurile detinute in comun, fiecare coproprietar - persoana fizica are obligatia inregistrarii contractului de inchiriere la organul fiscal competent.
Cererea de inregistrare (Formular C168), insotita de copia contractului de inchiriere, se depune de persoanele fizice direct la registratura organului fiscal, prin posta cu scrisoare recomandata sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Organul fiscal va notifica persoanele fizice care figureaza in evidente cu venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare a contractelor de inchiriere.
Baza legala: OG 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF: Amenda pentru cei care nu depun Declaratia 220 pana la...Din 1 ianuarie 2023 contractul de inchiriere se declara la ANAF in termen de 30 de zile de la incheierea luiCedarea folosintei bunurilor. Inregistrarea fiscala si trecerea la plata TVAReglementari esentiale referitoare la impunerea veniturilor obtinute din cedarea folosintei bunurilorTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleUltimele articole
Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Veniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
e-Factura in 2026. TERMEN LIMITA transmitere facturi in 5 zile sau pana la data de 15 a lunii?Declaratia 220TERMEN LIMITA pentru optiunea de plata impozit 2012 pentru microintreprinderiDeclaratia 205 aferenta veniturilor din anul 2014 se mai depune pana la 28 februarie 2015?An financiar incheiat inainte de 30 iunie 2022. TERMEN LIMITA pentru depunerea D406 in cazul marilor contribuabiliUltimele articole
Legea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleDepasire plafon TVA de 395.000 lei. TERMEN LIMITA pentru solicitarea inregistrarii in scop TVADeclaratia 390. TERMEN LIMITA pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVADepunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, TERMEN LIMITA pentru D394TERMEN LIMITA e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 lei
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



