Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
1. Structurile de indrumare si asistenta a contribuabililorActivitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal este coordonata la nivel central de catre Agentia Nationala de ...
1. Structurile de indrumare si asistenta a contribuabililor
Activitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal este coordonata la nivel central de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin Directia de indrumare si asistenta a contribuabililor iar la nivel judetean de catre Directiile generale ale finantelor publice prin serviciile/ birourile de asistenta a contribuabililor.
Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se asigura prin structuri specializate, respectiv Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, prin serviciul de asistenta pentru mari contribuabili, Directiile generale ale finantelor publice judetene, prin serviciile/ birourile de asistenta a contribuabililor, administratiile finantelor publice municipale/ orasenesti/ comunale prin serviciile/ birourile/ compartimentele de asistenta a contribuabililor sau cu atributii in domeniul asistentei, de administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijlocii, prin birourile/compartimentele de asistenta a contribuabililor, precum si prin Centrul de asistenta a contribuabililor.
2. Sfera de cuprindere
Activitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal presupune furnizarea de informatii cu caracter general, in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale. Sfera activitatii de indrumare si asistenta cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de ANAF.
Atentie! Indrumarea si asistenta oferita contribuabililor nu include furnizarea informatiilor:
- solicitate in perioada in care contribuabilul este supus inspectiei fiscale si in legatura cu aceasta;
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea Verde a Contabilitatii
- in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
- privind modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;
- care nu intra in sfera de competenta a ANAF;
- care contravin principiului secretului fiscal;
- in legatura cu reclamatiile privind incalcarea prevederilor codurilor de conduita de catre personalul angajat in cadrul unitatilor fiscale;
- de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/12.10.2001 privind liberul acces la informatiile de interes public;
- a caror furnizare este interzisa, conform legislatiei in vigoare.
3. Modalitati de indrumare si acordare a asistentei
3.1. Direct la sediul unitatii fiscale. Indrumarea si asistenta acordata direct la sediul unitatii fiscale se realizeaza prin serviciile/birourile/compartimentele de asistenta a contribuabililor sau cu atributii in domeniul asistentei care au competenta de administrare - la ghiseele special amenajate la sediul unitatilor fiscale de catre personalul cu atributiuni in acest sens.
3.2. In scris, prin cereri formulate de contribuabili. Pentru a beneficia de asistenta, contribuabilii se pot adresa cu cereri organelor fiscale teritoriale competente care vor analiza cererile, vor formula raspunsul si il vor comunica contribuabilului cu respectarea termenelor prevazute de lege.
Important! Cererile formulate de contribuabili in vederea acordarii asistentei in scris vor cuprinde, in mod obligatoriu datele de identificare ale contribuabilului: nume si prenume sau denumirea societatii, domiciliul fiscal si codul de identificare fiscala si vor fi semnate de acestia sau de reprezentatii legali ai acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regimul de taxare pentru bunurile imobile construite in afara teritoriului RomanieiIesirea din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Imprumut intre firme. Tratament TVA pentru comisioaneImportant: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe facturile neincasateStudiu de caz: Achizitie servicii cursuri de la prestator stabilit pe teritoriul comunitarUltimele articole
Lista operatiunilor scutite de TVA in 2024 si studii de caz utileFacturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileAmnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVALivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalArticole similare
Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca contribuabilii pentru mentinerea esalonarii la plataCodul fiscal 2011 (Partea IV.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Ce trebuie sa stim despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleAtentie la Ordinul ANAF 2906/2014Norme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Finantele modifica regulamentul de aplicare a Codului vamal al RomanieiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"