Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 127/8.03.2013, a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene.
Prezentam astfel, prin cele ce urmeaza, cele mai importante modificari si completari care au fost aduse Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata.
Prevederile OUG nr. 29/2011 privind esalonarea la plata se vor aplica si pentru obligatiile fiscale preluate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) de la alta autoritate publica ca urmare a transferului de competenta, in situatia in care aceasta are loc pe perioada derularii unei esalonari la plata.
In cazul in care suspendarea executarii actului administrativ fiscal inceteaza dupa data comunicarii unei decizii de esalonare, contribuabilul poate solicita includerea in esalonare a obligatiilor fiscale ce au facut obiectul suspendarii, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente. in acest scop, organul fiscal competent comunica contribuabilului o instiintare de plata privind obligatiile fiscale individualizate in acte administrative pentru care a incetat suspendarea executarii, precum si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii aferente.
A fost instituita posibilitatea de retragere a cererii de acordare a esalonarii. Cererea poate fi retrasa de contribuabil pana la emiterea deciziei de esalonare la plata sau a deciziei de respingere. Prin retragerea cererii, contribuabilul nu pierde dreptul de a depune o noua cerere.
A fost introdusa posibilitatea ca la cererea temeinic justificata a contribuabilului, organul fiscal competent sa poata aproba prelungirea termenului de constituire a garantiilor cu cel mult 30 de zile.
Mentinerea valabilitatii esalonarii la plata se va face si cu respectarea urmatoarelor conditii:

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- sa se achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile fiscale stabilite in acte administrative fiscale ce au fost suspendate in conditiile art. 14 sau 15 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care suspendarea executarii actului administrativ fiscal a incetat dupa data comunicarii deciziei de esalonare la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul a solicitat esalonarea acestor sume;
- sa se achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile fiscale stabilite de alte autoritati a caror administrare a fost transferata ANAF dupa emiterea unei decizii de esalonare la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul a solicitat esalonarea la plata a acestor sume.
- sa se constituie garantia in conditiile prevazute la art. 9 alin. (16^1), in cel mult 15 zile de la data comunicarii, de catre organul fiscal, a instiintarii cu privire la distribuirea sumelor rezultate din valorificarea bunurilor.
Pe perioada de valabilitate a esalonarii, decizia de esalonare la plata poate fi modificata la cererea contribuabilului prin includerea in esalonare a urmatoarelor obligatii fiscale cuprinse in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent:
a) cele prevazute la art. 3 alin. (2^2) din OUG nr. 29/2011, respectiv obligatii ce au facut obiectul suspendarii, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente;
b) cele stabilite prin decizie de impunere, anterior emiterii unei decizii de esalonare la plata, desfiintate in procedura de solutionare a contestatiilor si mentinute prin noul act administrativ emis potrivit art. 216 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala;
c) obligatiile fiscale stabilite de alte autoritati a caror administrare a fost transferata ANAF dupa emiterea deciziei de esalonare la plata.
Cuantumul si termenele de plata a noilor rate de esalonare se stabilesc prin grafice de esalonare care fac parte integranta din decizia de modificare a deciziei de esalonare la plata. Odata cu depunerea cererii, contribuabilul trebuie sa constituie si garantiile corespunzatoare perioadei de timp ramase din esalonarea la plata acordata.
Contribuabilul poate renunta la esalonarea la plata pe perioada de valabilitate a acesteia, prin depunerea unei cereri de renuntare la esalonare. in cazul renuntarii la esalonare, contribuabilul trebuie sa achite obligatiile fiscale ramase din esalonare, pana la data la care intervine pierderea valabilitatii esalonarii la plata.
Contribuabilul poate solicita organului fiscal competent mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) lit. a) - h) si j) din OUG nr. 29/2011, o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent. Cererea se solutioneaza prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare aprobate initial. Pentru mentinerea valabilitatii esalonarii, contribuabilul are obligatia sa achite obligatiile fiscale exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii decizei.
Prevederi speciale pentru contribuabilii cu risc fiscal mic
In cazul contribuabililor cu risc fiscal mic, organul fiscal competent poate aproba esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante, pe o perioada de cel mult 12 luni, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent;
- sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 4 din OUG nr. 29/2011, cu exceptia celei prevazute la alin. (1) lit. b);
- contribuabilul depune, in cel mult 30 de zile de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala, o garantie in valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul esalonarii la plata inscrise in certificatul de atestare fiscala emis in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
Este considerat cu risc fiscal mic contribuabilul care, la data depunerii cererii, indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
- nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
- niciunul dintre administratori si/sau asociati nu a detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii, calitatea de administrator sau asociat la persoane juridice care au fost lichidate sau la care a fost declansata procedura insolventei si la care au ramas obligatii fiscale neachiate;
- nu se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului sau in registre tinute de instantele judecatoresti competente;
- nu are obligatii fiscale restante mai mari de 6 luni;
- nu a inregistrat pierderi fiscale in fiecare an din ultimii 3 ani fiscali consecutivi.
Cererea se solutioneza de organul fiscal competent in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia. Acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data comunicarii certificatului de atestare fiscala de catre organul fiscal competent si data depunerii garantiei de catre contribuabil.
Contribuabilii care, la data depunerii cereri, nu au obligatii fiscale restante pot solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale declarate, precum si a obligatiilor fiscale stabilite prin decizie de impunere si pentru care nu s-a implinit scadenta sau termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, dupa caz.
Alte precizari
Prevederile actului normativ mentionat mai sus se aplica si cererilor de acordare a esalonarilor la plata in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
Contribuabilii ale caror cereri de esalonare la plata au fost respinse anterior intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2013 pot depune o noua cerere de acordare a esalonarii la plata dupa intrarea in vigoare, respectiv dupa 8 martie 2013.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Leasing operational si financiar extern. Ce implicatii fiscale apar?Care e regimul accizelor pentru bijuterii realizate in sistem de prestari de servicii?Cine ia contabilii peste picior?Ce crede Radu Merica despre birocratia si obiceiurile de afaceri din RomaniaComisia Europeana impune reguli noi de capital pentru banci!Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Documentar fiscal: ESALONAREA LA PLATA a obligatiilor fiscale restanteOUG nr. 50 din 2013: noutati privind plata obligatiilor datorateOrdonanta 29 din 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea III.2)Formularul D8 - Cererea de acordare a esalonarii la plata- este disponibil pe site-ul ANAFPrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Ultimele articole
Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna iunie 2024Articole similare
Asociat cu mai multe firme. CASS pentru dividende se plateste dublu sau doar o singura data?Programul unitatilor Trezoreriei Statului la finele anului 2023Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala. Noul proiect MFPCadouri oferite salariatilor. Tratament fiscalNoutati legislative din perioada 12 - 18 iunie 2015. Schimbari in domeniul fiscalUltimele articole
Salariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Ce operatiuni efectuam pentru compensarea unor creante fiscale restante la bugetul local?Norme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleArticole similare
Cand nu depune un PFA fara activitate declaratia 600?Ce prevederi noi aduce ANAF la dosarul fiscal?ANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Termen de plataUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Persoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"