keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Noi masuri fiscale privind esalonarea la plata. Norme speciale pentru debitorii a caror activitate este restransa/inchisa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 23 Aug. 2021 Exclusiv
Tags: esalonare la plata, activitate incheiata, debitori, proiect de ordonanta mfp

Intr-un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale Ministerul Finantelor prevede noi masuri fiscale privind esalonarea la plata. Sunt propuse norme speciale pentru debitorii a caror activitate este restransa/inchisa.

Conform notei de fundamentare, se propune suspendarea conditiilor de mentinere a esalonarii la plata, in situatia in care activitatea este restransa/inchisa de catre organele abilitate ale statului similar cu dispozitiile suspendarii conditiilor de mentinere a esalonarii la plata care a fost reglementata prin OUG nr. 48/2020 si ale carei efecte au incetat la data de 25 decembrie 2020. 

Astfel, in vederea sprijinirii contribuabililor se propune ca, la cerere, debitorii la care activitatea este restransa sau inchisa pe perioada starii de urgenta/alerta sa poata solicita suspendarea conditiilor de mentinere a esalonarii la plata, in oricare forma este acordata (esalonare acordata potrivit cap. VI din cadrul titlului VII din Codul de procedura fiscala, esalonare la plata in forma simplificata, potrivit OUG nr. 181/2020, restructurarea obligatiilor bugetare, potrivit OG nr. 6/2019 sau esalonarea in forma simplificata propusa prin acest act normativ). 

Pentru a consulta Proiectul de Ordonanta, click AICI>>

Aceasta suspendare se acorda pana la data la care activitatea este reluata fara nici un fel de restrictie.   
 
Organele abilitate ale statului sunt urmatoarele: Comitetul local pentru situatii de urgenta, Comitetul judetean pentru situatii de urgenta, Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta, Comitetul national pentru situatii de urgenta, cu precizarea ca declararea starii de alerta poate sa se refere la nivelul local sau la nivel national.

De asemenea, au fost propuse noi masuri si in cazul amnistiei fiscale. 

In completarea facilitatilor fiscale adoptate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2021 privind unele masuri fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal, se propune: 
 
-anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020, in cazul contribuabililor care au fost supusi inspectiei fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale incepute si pentru care s-a comunicat decizia de impunere in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare si data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2021 rivind unele masuri fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal.

Acordarea facilitatii se realizeaza cu respectarea conditiei de plata integrala a obligatiei bugetare principale stabilite prin decizia de impunere, pana la un anumit termen, si cu depunerea cererii de anulare pana cel tarziu la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv. In situatia in care obligatia bugetara principala stabilita prin decizia de impunere a fost achitata pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, contribuabilul are dreptul de a beneficia de facilitatea fiscala daca depune cererea pana la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv. 

-anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020, in cazul contribuabililor care au fost supusi verificarii documentare dupa data intrarii in vigoare a OUG nr. 69/2020.
 
Acordarea facilitatii se realizeaza cu respectarea conditiei de plata integrala a obligatiei bugetare principale stabilite prin decizia de impunere pana la anumite termene  si cu depunerea cererii de anulare pana cel tarziu la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv, respectiv in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere daca termenul de 90 de zile se implineste dupa 31 ianuarie 2022. 

In ambele situatii reglementate, accesoriile stinse atat inainte, cat si dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, se restituie potrivit Codului de procedura fiscala. Este de mentionat ca, in scopul aplicarii unui tratament unitar, masura are in vedere si contribuabilii care au avut in derulare o inspectie fiscala in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 69/2020 si data intrarii in vigoare a OUG nr. 19/2021 si pentru care a fost emisa o decizie de impunere cu obligatii bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, pentru care s-au calculat accesorii, care au stins atat obligatiile principale cit si accesoriile  dar nu au putut accesa facilitatile reglementate de OUG nr. 69/2020 si nu pot accesa nici facilitatile reglementate prin OUG nr. 19/2021.

De asemenea, contribuabilii care au fost supusi verificarii documentare nu pot accesa facilitatile fiscale reglementate de cele  doua acte normative, mai sus mentionate. 


Sursa: MFP
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016