Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In vederea aplicarii unitare a prevederilor fiscale care au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2012 referitoare la achizitia de vehicule rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului si de combustibil destinat utilizarii pentru vehiculele care au aceleasi caracteristici, aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, va comunicam urmatoarele precizari:
Referitor la aplicabilitatea prevederilor privind limitarile speciale ale dreptului de deducere:
Potrivit art. I pct. 57 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, art. 1451 intitulat "Limitari speciale ale dreptului de deducere" din Codul fiscal, a fost modificat in sensul trecerii de la limitarea totala la limitarea partiala in procent de 50% a deducerii taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor de vehicule cu o greutate sub 3.500 kg avand maximum 9 scaune de pasageri destinate exclusiv transportului de persoane si a taxei aferente achizitiilor de combustibil necesar utilizarii pentru vehiculele de acelasi tip aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile.
Sfera de aplicare:
Alin. (1) al art. 1451 din Codul fiscal, prevede ca limitarea dreptului de deducere se aplica numai pentru achizitiile de vehicule care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului.
Prin urmare, vehiculele care prin constructie si echipare sunt destinate transportului mixt, respectiv atat transportului de persoane, cat si transportului de marfuri, cum ar fi autofurgonetele, autocamioanele autodubele etc., nu intra sub incidenta prevederilor care limiteaza deducerea TVA, chiar daca din punctul de vedere al greutatii si al numarului de locuri de pasageri s-ar situa in limitele prevazute de art. 1451 din Codul fiscal.
Acelasi alineat (1) mentionat mai sus prevede ca limitarea deducerii TVA se aplica si pentru combustibilul necesar functionarii vehiculelor de acelasi tip aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile. Prin urmare, limitarea deducerii pentru combustibil se aplica si in cazul vehiculelor care sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing, inchiriere, comodat sau orice alt tip de contract prin care bunul este pus la dispozitia unei persoane impozabile in vederea utilizarii.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
La alin. (2) al art. 1451 din Codul fiscal, se precizeaza ca prin achizitie se intelege cumpararea de vehicule din Romania, importul sau achizitia intracomunitara a vehiculelor.
Rezulta ca limitarea deducerii TVA nu se aplica si pentru prestarile de servicii legate direct de vehiculele in cauza, cum ar fi serviciile de reparatii si intretinere a vehiculelor sau ratele de leasing.
Exceptii:
La alin. (1) al art. 1451 sunt prevazute mai multe exceptii pentru care limitarile speciale ale dreptului de deducere nu se aplica, pentru acestea aplicandu-se regulile generale de deducere. in categoria vehiculelor exceptate de la noile reguli se inscriu: vehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii, vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi, vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noul Cod fiscal prelungeste pana la 31 decembrie limita de deducere TVA pentru achizitia de vehiculeAchizitie autovehicul destinat transportului de persoane. Deducerea TVA, inregistrari contabileArticole similare
Monografie contabila in cazul impozitului retinut la sursa de nerezidentiSistemul TVA la incasare. Operatiuni excluseTransport pentru import de bunuri. Cum stabilim corect valoarea in vama?Cesiunea de creanta. In ce conditii poate fi dedus TVA-ul din facturiCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataArticole similare
Factura din UE. Ce tratament se aplica privind TVA-ul si facturarea unor asigurari private?Cum inregistram exportul de bunuri pe numele cumparatorului stabilit pe teritoriul comunitar?Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabiluluiMateriale achizitionate pe teritoriul unui stat membru pentru servicii prestate. Ce regim fiscal se aplica operatiunii?Rectificare declaratia 390. Cum procedam cu taxarea inversa?Ultimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de DEDUCERE a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiDEDUCEREa TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Tabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



