Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit prevederilor Legii nr.319/2006, in cazul angajatorilor care au pestezece salariati, reprezentantii lucratorilor cu atributii specifice in domeniul SSMtrebuie sa fie alesi sau desemnati de catre lucratori si din randul acestora, clarifica ITM printr-un comunicat de presa.
De asemenea, actul normativ defineste reprezentatul lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul SSM ca fiind „persoana aleasa, selectata sau desemnata de lucratori, in conformitate cu prevederile legale, sa ii reprezinte pe acestia in ceea ce priveste problemele referitoare la protectia securitatii si sanatatii lucratorilor in munca”, stabilind clar atat rolul, cat si modul in care va fi aleasa sau desemnata.
Normele de aplicare ( H.G. nr.1425/2006)
Dupa ce si-au exercitat dreptul de a a-si alege sau desemna reprezentantii, salariatii ii vor comunica angajatorului numarul si numele acestora.
Pentru a-si indeplini corespunzator atributiile, reprezentantii alesi sau desemnati vor urma un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata de cel putin 40 de ore atestat printr-un document de absolvire.
Angajatorul trebuie sa acorde reprezentan?ilor lucratorilor un timp adecvat, fara diminuarea drepturilor salariale, si sa le furnizeze mijloacele necesare pentru a-si putea exercita drepturile si atribu?iile care decurg din lege.
Angajatorul este obligat sa consulte lucratorii sau reprezentantii lor, sa permita participarea acestora la discutarea tuturor problemelor referitoare la securitatea si sanatatea in munca, sa asigure o participare echilibrata si sa preia propunerile acestora referitoare la imbunatatirea conditiilor de securitate si sanatate in munca.
Reprezentantii lucratorilor au dreptul de a solicita angajatorului sa ia toate masurile necesare si sa prezinte propuneri in scopul diminuarii riscurilor pentru lucratori sau al eliminarii surselor de pericol.
Conform prevederilor legale, reprezentantii lucratorilor desfasoara urmatoarele activitati:
• colaboreaza cu angajatorul pentru imbunatatirea conditiilor de securitate si sanatate in munca;
• insotesc echipa/persoana care efectueaza evaluarea riscurilor;
• ajuta lucratorii sa constientizeze necesitatea aplicarii masurilor de securitate si sanatate in munca;
• aduc la cunostinta angajatorului sau comitetului de securitate si sanatate in munca propunerile lucratorilor referitoare la imbunatatirea conditiilor de munca;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
• urmaresc realizarea masurilor din planul de prevenire si protectie;
• informeaza autoritatile competente asupra nerespectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Regimul fiscal al cheltuielilor socialeProtestul de la Ministerul Finantelor continua. Finantele din 10 judete sunt blocate si astaziContracte colective de munca 2023: obligatii, sanctiuni si alte noutati introduse prin Legea 367/2022Influente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIINoi reguli pentru angajatorii si salariatii din sectorul public si din privat care se reintorc la munca. Masuri specialeUltimele articole
Ghid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori( Ministerul Muncii)Articole similare
Noi reguli pentru angajatorii si salariatii din sectorul public si din privat care se reintorc la munca. Masuri specialePlata teste Covid-19 si de imunitate pentru angajati. Sumele sunt considerate cheltuieli deductibile?S-a triplat numarul controalelor aplicate de Inspectia Muncii firmelor din domeniul constructiilor, fata de 2019Noutate! Hartuirea si violenta la locul de munca vor fi redefinite, pentru a proteja atat angajatii, cat si angajatoriiControale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectoriiUltimele articole
Masuri ITM pentru reducerea accidentelor de munca din constructii, in contextul venirii calduriiCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiControale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiPana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"