Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

S-a triplat numarul controalelor aplicate de Inspectia Muncii firmelor din domeniul constructiilor, fata de 2019

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 06 Aug. 2021 Exclusiv
Tags: controale inspectia muncii, domeniul constructiilor, amenzi contraventionale

La solicitarea ministrului Muncii, Raluca Turcan, Inspectia Muncii a inclus in Programul cadru de actiuni pentru anul 2021, o campanie de control ce vizeaza sectorul constructiilor si care se deruleaza la nivel national pe durata intregului an Campania Nationala privind identificarea cazurilor de munca nedeclarata si verificarea modului de respectare a cerintelor minime de securitate si sanatate in munca la angajatorii care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor.

Constructiile constituie unul dintre sectoarele cu pondere importanta in economia nationala, munca in acest sector economic avand o specificitate si o complexitate aparte. Atat in Romania, cat si la nivel european, domeniul constructiilor se afla pe primele locuri la numarul accidentelor de munca. Conform Eurostat, in comparatie cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, situatia generala a accidentelor de munca inregistrate in Romania se situeaza la un nivel scazut.

In cele ce urmeaza sunt prezentate rezultatele actiunilor de control la nivel national in domeniul constructiilor obtinute in semestrul I 2021: 

Mai jos, prezentam analiza comparativa a rezutatelor obtinute in urma controalelor in domeniul constructiilor in semestrul I 2019-2021:


In anul 2021, au fost finalizate cercetarile si inregistrate urmatoarele accidente de munca in domeniul constructiilor:
- Nr total accidente de munca: 136
- Nr accidente de munca mortale: 7
- Nr accidente cu incapacitate temporara de munca: 129.
 

Principalele deficiente constatate sunt urmatoarele:


1. Deficiente de natura tehnica:

Nu sunt utilizate echipamente de munca corespunzatoare, prevazute cu sisteme de protectie colectiva, cum sunt balustradele solide (suficient de inalte si avand cel putin o bordura, o mana curenta si protectie intermediara), platforme sau plase de prindere, suficient de solide pentru a impiedica/opri caderile de la inaltime si care sa nu fie intrerupte decat in punctele de acces ale unei schele sau ale unei scari;
Nu sunt folosite echipamente de munca pentru consolidarea marginilor sapaturilor;
Nu sunt acordate si folosite echipamente de protectie individuala (EIP) impotriva caderilor de la inaltime;
Nu este verificat modul in care sunt protejate si utilizate platformele de lucru, pasarelele si scarile schelelor astfel incat lucratorii sa nu cada sau sa fie expusi caderilor de obiecte.

2. Deficiente de natura organizatorica:

Planul propriu de securitate si sanatate al santierului nu este completat si adaptat in functie de evolutia lucrarilor.
Nu este asigurata o instruire adecvata in domeniul securitatii si sanatatii pentru toti lucratorii, consemnata in fisa de instruire individuala;
Nu sunt verificate tehnic, la termenele scadente instalatiile de ridicat (macarale) si transport (motostivuitoare, transpalete, etc.);
Nu se tine evidenta zonelor cu risc ridicat si specific.

In perioada ianuarie – iunie 2021, Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti a efectuat controale in domeniul constructiilor care au vizat identificarea cazurilor de munca nedeclarata, verificarea respectarii de catre angajatori a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca, precum si modul in care se respecta prevederile legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM).

Astfel, inspectorii de munca au efectuat 542 de controale, din care 346 au vizat verificarea normelor de securitate si sanatate in munca si 196 - domeniul relatiilor de munca si cazurile de munca nedeclarata. Au fost aplicate 87 de amenzi, din care 41 pentru neregulile constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca si 46 pentru domeniul relatiilor de munca.

Valoarea totala a amenzilor este de 3.223.500 lei, 283.500 lei reprezentand amenzile pentru nerespectarea normelor SSM si 2.940.000 lei reprezinta cuantumul amenzilor pentru neregulile ce vizeaza relatiile de munca si munca fara forme legale, numarul de persoane depistate ca lucreaza fara forme legale ridicandu-se la 152 de persoane. 


Sursa: Inspectia Muncii
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "S-a triplat numarul controalelor aplicate de Inspectia Muncii firmelor din domeniul constructiilor, fata de 2019":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016