Atentie contabili!

Modificari importante privind scutirea de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 12 Oct. 2020 Exclusiv
Tags: tutorial de utilizare formular, fonduri externe nerambursabile, masura microgranturi

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat recent, pe site-ul oficial, tutorialul privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”.

MEEMA a anuntat lansarea acestui ajutor de stat pentru firme inca de la sfarsitul lunii iulie, prin OUG 130/2020.
 
Reamintim ca formularul electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro INCEPAND DE LUNI, 12 OCTOMBRIE 2020, ora 10.00.- pana VINERI 16 OCTOMBRIE 2020, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de inscriere pana la epuizarea bugetului. 
 
Procedura de lucru privind introducerea solicitarii pentru MASURA 1- MICROGRANTURI
 
– Intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019
– PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
 – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
 
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii

Cuprins
    1. Introducerea unei solicitari 3
    2. Acte necesare Schema 1. 4
3.Adaugarea unei cereri 5
3.1 Introducere cerere. 6
3.1.1 Conditii depunere. 6
3.1.2 Editare cerere. 7
 
1.     Introducerea unei solicitari
Introducerea unei solicitari pe Schema 1 presupune parcurgerea pasilor :
    • Creare cont
    • Completare Profilul meu
    • Completare Identificare electronica
    • inrolare entitate juridica
    • Completare Informatii persoana juridica
    • Completare Reprezentant legal
    • Completare Locatia implementarii
    • Completare actionari/asociati/titulari
    • Completare Declaratie ajutor de stat
    • Completare Declaratie IMM
    • Completare Documente atasate
In cazul in care utilizatorul sistemului informatic nu completeaza toate informatiile mentionate, acesta va notifica utilizatorul prin trimiterea de avertizari, de tipul:
    • Nu ai completat inca informatia despre categoria intreprinderii in functie de dimensiune. Acceseaza pagina.
    • Nu ai completat inca informatiile despre locatia implementarii. Acceseaza pagina.
    • Nu ai completat inca informatiile despre actionari/ asociati/ titulari. Acceseaza pagina.

 
2.     Acte necesare Schema 1

Schema 1.1 – intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019:
   
1. Declaratie IMM – Se va descarca din aplicatie!
   
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
   
3. Declaratie ajutor de stat – Se va descarca din aplicatie!

Schema 1.2 – PFA/ONG – cu activitate in lista prevazuta in anexa 1:
   
4. Declaratie IMM – – Se va descarca din aplicatie!
   
5. imputernicire– doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
 
   
2. Declaratie ajutor de stat

Schema 1.3 – PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
   
1. Declaratie IMM
   
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
   
3. Declaratie ajutor de stat
   
1. Adeverinta PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19


3.     Adaugarea unei cereri

Pentru adaugarea unei cereri, utilizatorul aplicatiei se va autentifica-> va selecta entitatea juridica sau va inrola persoana juridica (Sectiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere.

Utilizatorul deschide pagina pentru adaugarea unei Cereri si apasa butonul Adauga. Ulterior, aceasta va fi listata si poate fi modificata, blocata, stearsa. Dupa depunere, statusul ei va fi Cerere transmisa.


Apasarea butonului Adauga va genera deschiderea modalului Adaugare cerere, iar campurile vor fi obligatorii de completat:
    • Titlu- campul va fi completat de utilizator dupa preferinte. Nu exista vreo regula in acest sens
    • Apel – utilizatorul va alege din lista Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile
    • Tip cerere- utilizatorul va alege din lista, una dintre optiuni:

–   intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
– PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
– PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19


3.1 Introducere cerere

3.1.1 Conditii depunere

Conditii depunere cerere – Schema 1.1 intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
Pentru a fi eligibila in procesul depunerii, entitatea juridica va trebui sa respecte urmatoarele conditii:
    • Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
    • Numarul efectiv de angajati in 2019 este egal cu 0
    • Sa nu fie in una din situatiile Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
    • Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
    • Societatea are cifra de afaceri la 31.12.2019 mai mare de 5.000 de euro
    • Societatea nu se afla in dificultate la 31.12.2019
    • Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
 
Conditii depunere cerere- Schema 1.2 PFA/ONG-cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1:
    • Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
    • Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
    • Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
    • Codul CAEN se regaseste in Anexa 1 la OUG 130/2020 ac
 
Conditii depunere cerere – Schema 1.3- PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
 
    • Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 02.2020
    • Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
    • Nu exista Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
    • Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
    • Entitatea juridica are incarcata declaratia semnata de managerul spitalului
 
In cazul in care conditiile nu sunt respectate, iar entitatea juridica se afla intr-una din situatiile mentionate, cererea nu este eligibila si va fi respinsa.
 
3.1.2 Editare cerere

Dupa adaugare, cererea va fi listata, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitarii, utilizatorul va accesa butonul Editeaza.


 
Sistemul deschide pagina de editare cerere in lucru, iar utilizatorul va parcurge pasii stabiliti. Ghidarea in cadrul acestei sectiuni se face cu ajutorul butoanelor:
        ◦ Pasul urmator
        ◦ Pasul anterior
    • Salveaza
 
Pasul 0 contine declaratia pe proprie raspundere de forma:
 
Prin semnarea fisierului generat declar pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului in declaratii, ca intreprinderea pe care o reprezint:
    • nu este rezidenta in scopuri fiscale sau incorporata in temeiul legilor din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste;
    • nu este controlata, direct sau indirect, de catre actionarii din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste, in functie de proprietarul benefic, astfel cum este definit in art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
    • nu controleaza, direct sau indirect, filialele sau unitatile permanente proprii din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste si nu imparte dreptul de proprietate cu intreprinderile din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictii cooperatiste.
 


Pasul 2- Informatii persoana juridica

Informatiile afisate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modificate.

 
Pasul 3- Actionari/Asociati/Titulari
 
Informatia este preluata din cadrul sectiunii cu acelasi nume din conturarea profilului persoanei juridice, fara posibilitatea modificarii informatiilor inregistrate.




Pasul 4- Documente atasate
 
Utilizatorul va selecta si atasa documentele impuse de catre legislatie si procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplica:
    • Declaratie IMM (pentru toate)
    • Declaratie ajutor de stat (pentru toate)
    • imputernicire, daca este cazul.
    • Adeverinta care atesta ca a participat la activitati in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19 pentru PFA/CMI


Pasul 5- Informatii cerere

Aceste informatii vor fi completate de catre utilizator. Dupa completarea tuturor campurilor, respectiv selectarea locatiei implementarii, butonul Salveaza devine disponibil:
    • Titlu– se refera la titlul introdus,iar campul poate fi modificat
    • Codul CAEN autorizat al activitatii pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridica
    • Banca- utilizatorul va selecta din nomenclatorul de banci
    • Numar autorizare – campul este specific depunerii pentru tipul de cerere PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1


In ceea ce priveste locatia implementarii, utilizatorul va selecta din lista o locatie. Ulterior, , optiunea de stergere pentru modificare este activa.

 
Apasarea butonului Salveaza confirma finalizarea editarii ciornei, iar sistemul deschide pagina initiala pentru Depunere.



Cererea poate fi:
    • Editata– ori de cate ori utilizatorul doreste.
    • Blocata
    • stearsa


Dupa blocarea cererii, aceasta va primi statusul Cerere transmisa.  Cererea se va regasi in aceeasi sectiune Depunere, listata sub forma:
    • Titlu
    • Apel
    • Tip cerere
    • Status

 
Pentru fiecare cerere transmisa, sistemul informatic permite descarcarea:
    • Recipisei
    • Cererii
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi





NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016