Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Studiu de caz: Societatea comerciala cu raspundere limitata poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA

de Infotva.ro la 01 Sep. 2009
Tags: tva, codul fiscal,

Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici)poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza ...

Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici) poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza exclusiv operatiuni scutite de taxa pentru care nu are drept de deducere?

Solutie oferita in august 2009: Conform art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform acestui articol de catre o persoana impozabila stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), care  realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, iar conform alin. (9) de la acest articol modificarea informatiilor declarate in cererea de inregistrare sau furnizate prin alta metoda organului fiscal competent, in legatura cu inregistrarea, sau care apar in certificatul de inregistrare se comunica in termen de 15 zile de la producerea modificarii.

De asemenea, la pct. 66 alin.  (7) si (8) din normele metodologice, se prevede ca orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA si care in urma inregistrarii respective desfasoara exclusiv operatiuni ce nu dau dreptul la deducere va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii in care se desfasoara exclusiv operatiuni fara drept de deducere, iar anularea se va efectua in prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat anularea inregistrarii.

Prin urmare societatea comerciala cu raspundere limitata numai daca desfasoara exclusiv  formare profesionala pe baza de autorizatie obtinuta conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, republicata, cu modificarile ulterioare, si prestari de servicii si livrari de bunuri strans legate de aceasta  activitate, scutite de taxa conform art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, se stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei pentru obiectivul convergenta al politicii de coeziune a Uniunii Europene, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor provenite din instrumente structurale, care includ si asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei prin intermediul Fondului social european, si se prevede ca Ministerul Finantelor Publice asigura coordonarea managementului financiar al instrumentelor structurale, precum si coordonarea managementului financiar al contributiei publice nationale totale.

Conform art. 8 lit. b), art. 11 lit. e) si art. 15 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta, societatile comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionala, care desfasoara numai activitati scutite de taxa pe valoare adaugata, fara drept de deducere, conform prevederilor art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, primesc din contributia publica nationala sume pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe si indirecte.

Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte se cuprind in bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management pentru programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte.

Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe se cuprind in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana"

Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management pe baza valorii proiectelor aprobate si/sau a estimarii valorii proiectelor ce urmeaza a fi finantate in cadrul programelor operationale.

Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se includ anual la titlul din clasificatia bugetara referitor la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare.

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

In sensul acestei ordonante de urgenta, termenii au urmatoarea semnificatie:

Instrumentele structurale este asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune.

Contributia publica nationala totala este totalul fondurilor publice necesare implementarii programelor operationale, format din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile.

Plata directa este transferul direct din contul Autoritatii de certificare si plata in contul beneficiarului al sumelor reprezentand prefinantare si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.

Plata indirecta este transferul, prin intermediul Unitatii de plata, in contul beneficiarului, al sumelor reprezentand prefinantarea si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.

In cazul proiectelor care intra sub incidenta ajutorului de stat/de minimis, sumele prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se acorda beneficiarilor mentionati la art. 15 alin. (1), numai cu conditia nedepasirii intensitatii maxime admise a ajutorului de stat/de minimis.

Beneficiarii prevazuti la art. 15 alin. (1) care, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale in cadrul programelor operationale au obligatia sa restituie la bugetul de stat sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata dedusa, a carei contravaloare a fost platita beneficiarilor potrivit acestei ordonante de urgenta, in conditiile stabilite prin normele metodologice.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre   www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 1 septembrie 2009

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu de caz: Societatea comerciala cu raspundere limitata poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016