Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici)poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza ...
Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici) poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza exclusiv operatiuni scutite de taxa pentru care nu are drept de deducere?
Solutie oferita in august 2009: Conform art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform acestui articol de catre o persoana impozabila stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), care realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, iar conform alin. (9) de la acest articol modificarea informatiilor declarate in cererea de inregistrare sau furnizate prin alta metoda organului fiscal competent, in legatura cu inregistrarea, sau care apar in certificatul de inregistrare se comunica in termen de 15 zile de la producerea modificarii.
De asemenea, la pct. 66 alin. (7) si (8) din normele metodologice, se prevede ca orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA si care in urma inregistrarii respective desfasoara exclusiv operatiuni ce nu dau dreptul la deducere va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii in care se desfasoara exclusiv operatiuni fara drept de deducere, iar anularea se va efectua in prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat anularea inregistrarii.
Prin urmare societatea comerciala cu raspundere limitata numai daca desfasoara exclusiv formare profesionala pe baza de autorizatie obtinuta conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, republicata, cu modificarile ulterioare, si prestari de servicii si livrari de bunuri strans legate de aceasta activitate, scutite de taxa conform art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii.
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, se stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei pentru obiectivul convergenta al politicii de coeziune a Uniunii Europene, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor provenite din instrumente structurale, care includ si asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei prin intermediul Fondului social european, si se prevede ca Ministerul Finantelor Publice asigura coordonarea managementului financiar al instrumentelor structurale, precum si coordonarea managementului financiar al contributiei publice nationale totale.
Conform art. 8 lit. b), art. 11 lit. e) si art. 15 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta, societatile comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionala, care desfasoara numai activitati scutite de taxa pe valoare adaugata, fara drept de deducere, conform prevederilor art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, primesc din contributia publica nationala sume pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe si indirecte.
Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte se cuprind in bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management pentru programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte.
Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe se cuprind in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana"
Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management pe baza valorii proiectelor aprobate si/sau a estimarii valorii proiectelor ce urmeaza a fi finantate in cadrul programelor operationale.
Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se includ anual la titlul din clasificatia bugetara referitor la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare.
In sensul acestei ordonante de urgenta, termenii au urmatoarea semnificatie:
Instrumentele structurale este asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Contributia publica nationala totala este totalul fondurilor publice necesare implementarii programelor operationale, format din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile.
Plata directa este transferul direct din contul Autoritatii de certificare si plata in contul beneficiarului al sumelor reprezentand prefinantare si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
Plata indirecta este transferul, prin intermediul Unitatii de plata, in contul beneficiarului, al sumelor reprezentand prefinantarea si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
In cazul proiectelor care intra sub incidenta ajutorului de stat/de minimis, sumele prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se acorda beneficiarilor mentionati la art. 15 alin. (1), numai cu conditia nedepasirii intensitatii maxime admise a ajutorului de stat/de minimis.
Beneficiarii prevazuti la art. 15 alin. (1) care, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale in cadrul programelor operationale au obligatia sa restituie la bugetul de stat sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata dedusa, a carei contravaloare a fost platita beneficiarilor potrivit acestei ordonante de urgenta, in conditiile stabilite prin normele metodologice.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 1 septembrie 2009

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Schema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateDeclaratii cu termen la 30 aprilie. Nu uitati de decontul cu accizele!A fost publicat noul proiect pentru Formularul 307Prestari lucrari agricole. Care sunt implicatiile fiscale legate de impozitul pe venit si TVA in cazul subventiilor APIA?ANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscaleUltimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA in HoReCa: Ce cote TVA se aplica de la 1 august 2025Majorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru apartamente livrate dupa 1 august 2025Articole similare
CASS 2014 pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor. Stabilire baza de calculAchizitie intracomunitara de bunuri. Care va fi cota TVA pentru cheltuieli accesorii?Reducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Furnizor cu cod invalid de TVA – inregistrare in contabilitateCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 27 aprilie 2018Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Poriect ANAF privind modificarea formularului 300Inspectorii vamali au retinut marfuri contrafacute in valoare de peste 400.000 euroCe regim TVA se aplica pentru prestari servicii catre o institutie publica?Ministrul Muncii: "Somajul tehnic" in institutiile publice - o decizie care permite angajatilor sa ramana acasaCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul IV - Operatiuni cuprinse in sfera de aplicare a taxeiUltimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA in HoReCa: Ce cote TVA se aplica de la 1 august 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"