Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici)poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza ...
Problema: Societatea comerciala cu raspundere limitata din exemplul nostru (click aici) poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA conform art. 153 din Codul fiscal pentru ca realizeaza exclusiv operatiuni scutite de taxa pentru care nu are drept de deducere?
Solutie oferita in august 2009: Conform art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform acestui articol de catre o persoana impozabila stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), care realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, iar conform alin. (9) de la acest articol modificarea informatiilor declarate in cererea de inregistrare sau furnizate prin alta metoda organului fiscal competent, in legatura cu inregistrarea, sau care apar in certificatul de inregistrare se comunica in termen de 15 zile de la producerea modificarii.
De asemenea, la pct. 66 alin. (7) si (8) din normele metodologice, se prevede ca orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA si care in urma inregistrarii respective desfasoara exclusiv operatiuni ce nu dau dreptul la deducere va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii in care se desfasoara exclusiv operatiuni fara drept de deducere, iar anularea se va efectua in prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat anularea inregistrarii.
Prin urmare societatea comerciala cu raspundere limitata numai daca desfasoara exclusiv formare profesionala pe baza de autorizatie obtinuta conform Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, republicata, cu modificarile ulterioare, si prestari de servicii si livrari de bunuri strans legate de aceasta activitate, scutite de taxa conform art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal va solicita anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii.
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, se stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei pentru obiectivul convergenta al politicii de coeziune a Uniunii Europene, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor provenite din instrumente structurale, care includ si asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei prin intermediul Fondului social european, si se prevede ca Ministerul Finantelor Publice asigura coordonarea managementului financiar al instrumentelor structurale, precum si coordonarea managementului financiar al contributiei publice nationale totale.
Conform art. 8 lit. b), art. 11 lit. e) si art. 15 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta, societatile comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionala, care desfasoara numai activitati scutite de taxa pe valoare adaugata, fara drept de deducere, conform prevederilor art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, primesc din contributia publica nationala sume pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe si indirecte.
Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte se cuprind in bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management pentru programele operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte.
Sumele pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale din programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe se cuprind in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana"
Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management pe baza valorii proiectelor aprobate si/sau a estimarii valorii proiectelor ce urmeaza a fi finantate in cadrul programelor operationale.
Propunerile de credite bugetare necesare asigurarii sumelor prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se includ anual la titlul din clasificatia bugetara referitor la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare.
In sensul acestei ordonante de urgenta, termenii au urmatoarea semnificatie:
Instrumentele structurale este asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Examen Consultant Fiscal 2025
Contributia publica nationala totala este totalul fondurilor publice necesare implementarii programelor operationale, format din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile.
Plata directa este transferul direct din contul Autoritatii de certificare si plata in contul beneficiarului al sumelor reprezentand prefinantare si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
Plata indirecta este transferul, prin intermediul Unitatii de plata, in contul beneficiarului, al sumelor reprezentand prefinantarea si/sau rambursarea cheltuielilor eligibile, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
In cazul proiectelor care intra sub incidenta ajutorului de stat/de minimis, sumele prevazute la art. 8 lit. b) si art. 11 lit. e) se acorda beneficiarilor mentionati la art. 15 alin. (1), numai cu conditia nedepasirii intensitatii maxime admise a ajutorului de stat/de minimis.
Beneficiarii prevazuti la art. 15 alin. (1) care, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale in cadrul programelor operationale au obligatia sa restituie la bugetul de stat sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata dedusa, a carei contravaloare a fost platita beneficiarilor potrivit acestei ordonante de urgenta, in conditiile stabilite prin normele metodologice.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 1 septembrie 2009

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratii fiscale 2011Asigurare impotriva insolventei (III) - Studiu de cazLivrare marfa. Avize de expeditie. Cand este necesara ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in beneficiul persoanei impozabile care a limitat dreptul de deducere 50%. Cum procedam?IMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiUltimele articole
Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalTVA locuinte. CONDITII pentru a beneficia de TVA 9% pana pe 31 iulie 2026Articole similare
Cum se face ajustarea in cazul creantelor incerteDocumentar fiscal: Declaratia 394 privind livrarile sau prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul nationalFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Noul formular 205 - Ordin 1803 din 2010Inregistrari contabile credit note si casare produseUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESArticole similare
Locul prestarilor de servicii conform Directivei a 8- a C.E. din 12 februarie 2008CE: Plata facturilor si mai multe investitii: pozitia PE privind bugetul UE pentru 2015E-Factura. Ce trebuie sa contina un bon fiscal echivalent unei facturi simplificateIncasari in crestere la ANAF: cu 14 miliarde de lei in plusRegistrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Ultimele articole
Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAVoucherele de vacanta: Reguli, Impozite, CAS si CASS in 2025Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeTollRo. Noua taxa de drum pentru transportatori, cu aplicabilitate din 2026
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"