Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, inregistrarea la Fisc a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu ,,Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social".
Pentru inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta si obtinerea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se depune la organul fiscal competent „Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social.
Cererea prevazuta mai sus se depune de catre titularul dreptului de folosinta al spatiului cu destinatie de sediu social, si va fi insotita de urmatoarele documente:
- actele doveditoare a dreptului de folosinta, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, sau alte acte care atesta dreptul de folosinta,
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si copie iar daca cererea se depune prin posta, aceasta trebuie insotita de actele doveditoare a dreptului de folosinta, in copie legalizata.
De retinut! Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.374/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 779 din 3 noiembrie 2011, termenul de solutionare a fost redus de la 5 la 2 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea Verde a Contabilitatii
*
Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.112/2010 privind Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleSustinerea entitatilor non profit, a unitatilor de cult si acordarea de burse private de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile (informare ANAF)Anunt Min. Muncii: 7 noi ocupatii urmeaza sa fie introduse in CORAtentie angajatori: Declaratia 112 se va depune doar online incepand din luna iulie!Limitarea dreptului de deducere a TVA pentru autoturismeUltimele articole
Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Articole similare
Declaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anRezultatele actiunilor de control ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateCand poate fi anulata din oficiu inscrierea in Registrul Operatorilor IntracomunitariAtentie: Verificati si validati depunerea Declaratiei 112!Impunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorUltimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025E-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAD700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fizice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"