Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, inregistrarea la Fisc a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu ,,Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social".
Pentru inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta si obtinerea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se depune la organul fiscal competent „Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social.
Cererea prevazuta mai sus se depune de catre titularul dreptului de folosinta al spatiului cu destinatie de sediu social, si va fi insotita de urmatoarele documente:
- actele doveditoare a dreptului de folosinta, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, sau alte acte care atesta dreptul de folosinta,
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si copie iar daca cererea se depune prin posta, aceasta trebuie insotita de actele doveditoare a dreptului de folosinta, in copie legalizata.
De retinut! Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.374/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 779 din 3 noiembrie 2011, termenul de solutionare a fost redus de la 5 la 2 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
*
Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.112/2010 privind Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Cum procedam la achizitia intracomunitara de servicii de firma neinregistrata in ROI?Studiu de caz: Obligatiile declarative in cazul achizitiei intracomunitare de bunuriMFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?Atentie: Termen limita pentru depunerea Formularului 318. Cititi aici detaliileUltimele articole
Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Articole similare
Baza de impozitare a TVA pentru achizitiile intracomunitare. Acciza se declara in D390?Ministrul Finantelor, 3 directii prioritare asumate pentru noul mandat. Printre acestea, reforma sistemului fiscal si crearea de locuri de muncaNoul ministru al Finantelor: Voi incerca sa prezint un proiect de buget pana la jumatatea lunii decembrieMii de comercianti stradali, controlatii de ANSVSANoi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuUltimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"