Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, inregistrarea la Fisc a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu ,,Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social".
Pentru inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta si obtinerea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se depune la organul fiscal competent „Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social.
Cererea prevazuta mai sus se depune de catre titularul dreptului de folosinta al spatiului cu destinatie de sediu social, si va fi insotita de urmatoarele documente:
- actele doveditoare a dreptului de folosinta, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, sau alte acte care atesta dreptul de folosinta,
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si copie iar daca cererea se depune prin posta, aceasta trebuie insotita de actele doveditoare a dreptului de folosinta, in copie legalizata.
De retinut! Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.374/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 779 din 3 noiembrie 2011, termenul de solutionare a fost redus de la 5 la 2 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
*
Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.112/2010 privind Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Eliberarea CERTIFICATului de cazier fiscalEsalonare la plata accesorii. Conditii in care se poate beneficia de reducerea de 75% a penalitatilor de nedeclarare10 martie e ultima zi de depunere pentru Declaratia 096Nou de la ANAF: Tipurile de obligatii care formeaza vectorul fiscalNoutati ianuarie 2016 privind CERTIFICATul de atestare fiscalaUltimele articole
Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Articole similare
ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent. Angajatorii din constructii trebuie sa depuna rectificativaTermen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Ce declaratii se depun pana la 10 iunie 2015?Proiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulLeasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazUltimele articole
Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturarii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"