Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Ce obligatii are angajatorul/conducatorul institutiei privind purtarea mastii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 22 Nov. 2021 Exclusiv
Tags: ordinul 2282/2021, obligativitatea purtarii mastii, masca de protectie

Ordinul 2282/2021 prevede obligativitatea purtarii mastii de protectie in toate spatiile publice inchise sau deschise. In acest context, angajatorul/conducatorul institutiei trebuie sa asigure noi masuri privind purtarea mastii.

Conform actului normativ, angajatorul dispune masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei.

Responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM).
 

Cum se utilizeaza corect mastile?


a) mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun;
b) inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;c) masca trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori masca s-a umezit sau s-a deteriorat;
d) masca nu se atinge in timpul purtarii; in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun);
e) dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor;
f) nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale;
g) in cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu).


Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor


A. Pentru personalul angajat:

1. La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.
2. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului;b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
c) in cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie; daca persoana:
(i) se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;
(ii) nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune.
3. Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa.

B. Medicul de medicina muncii:

a) are obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor;
b) face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (securitatea si sanatatea in munca).

C. Pentru alte persoane decat personalul angajat:

a) intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta;
b) in cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se realizeaza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie;
c) daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.

D. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:

a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C);
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata).
In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.

Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta.

Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3°C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului/camerei/departamentului unde va merge.
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Ce obligatii are angajatorul/conducatorul institutiei privind purtarea mastii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016