Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Intr-un raport complex despre serviciile oferite contribuabililor de catre ANAF, este prezentata si analiza S.W.O.T. in care sunt incluse caracteristicile actuale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Printre acestea, se numara atat punctele tari ale institutiei, cat si punctele slabe si amenintarile externe.
PUNCTE TARI (interne)
* Personal calificat in acordarea de servicii contribuabililor in domeniul fiscal;
* Perfectionarea profesionala continua a personalului in vederea cunoasterii legislatiei fiscale, precum si imbunatatirea tehnicililor de comunicare;
* Asistenta este acordata pe intregul flux al activitatilor de administrare fiscala;
* Indrumarea si asistenta contribuabililor sunt gratuite;
* Periodic, sunt identificate riscurile ce pot fi acoperite prin acordarea asistentei;

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
* Costurile de administrare sunt relativ reduse;
* Asigurarea accesului autorizat si controlat al contribuabililor la dosarul fiscal, asigurarea confidentialitatii, si integritatii acestora;
* Existenta, in cadrul A.N.V. a unei structuri dedicate pentru Helpdesk EMCS.
OPORTUNITATI
* Existenta unui parteneriat intre A.N.A.F. si contribuabil, o administratie fiscala apropiata de cetateni si mediul de afaceri;
* Organizarea de campanii publice privind servicile sociale;
* Posibilitatea atragerii de finantare pentru investitii in vederea crearii unor servicii noi;
* Existenta Sistemului Electronic National e-guvernare
PUNCTE SLABE (interne)
* Dotari logistice insuficiente;
* Personal insuficient comparativ cu volumul de munca;
* Proces de implementare anevoios a propunerilor formulate/proiectelor demarate in vederea dezvoltarii serviciilor oferite contribuabililor;
* Nu se intreprind actiuni sustinute pentru a cunoaste gradul de satisfactie al contribuabililor cu privire la serviciile oferite si luarea masurile care se impun;
* Spatiu de munca inadecvat;
* Fluctuatia de personal, care conduce la cerinte suplimentare de instruire a personalului nou angajat si deci, existenta unor perioade de adaptare, de integrare in sistem;
* Dotare insuficienta cu echipamente TIC in raport cu cerintele de dezvoltare.
AMENINTARI (externe)
* Resurse financiare si materiale insuficiente;
* Instabilitatea climatului economic;
* Instabilitatea si/sau unele ambiguitati ale cadrului legislativ.
Sursa: ANAF

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Optiunea de determinare a venitului net in sistem real. Cine are dreptul sa aplice optiunea?Cum vrea Agentia Nationala de Integritate (ANI) sa evite conflictele de intereseComert online. Cum facem vanzarea prin curier si incasarea facturilor?Cum impozitam dividendele in 2009?Usor cu TVA-ul pe scari!Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Noutati privind declaratiile 100, 300 si 710Cele 3 categorii de persoane juridice care depun OBLIGATORIU Declaratia 101 pana la 27 martieCaz concret: Comision venit dintr-un stat necomunitarAproape 100.000 de apeluri, solutionate de agentii Call Center in trimestrul I din 2023Ultimele articole
Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFAnunt ANAF: Regimul fiscal pentru firme sub incidenta impozitului specific, precum si obligatiile declarative si de plataObiectivul ANAF privind poprirea pe conturi transmisa electronic25 iulie e termen pentru impozitul specific28 februarie 2017 este termenul-limita pentru formularele 402 si 403
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"