Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. . 207 din 11 aprilie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 1.200 din 4 aprilie 2013 privind monitorizarea respectarii normelor de conduita de catre functionarii publici si a implementarii procedurilor disciplinare.
Avand in vedere:
- prevederile art. 22 alin. (1) lit. b), c) si d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 20 alin. (1) lit. a) si ale art. 21 alin. (4) si (5) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
- prevederile art. 10 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionare a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 55 din Hotararea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina, cu modificarile si completarile ulterioare;
- necesitatea monitorizarii indicatorilor relevanti stabiliti pentru masurile preventive nr. 1 si 5 din cuprinsul Inventarului masurilor preventive anticoruptie si indicatorii de evaluare, precum si necesitatea indeplinirii activitatilor prevazute la masura 1.1.5 din Planul national de actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2012 - 2015, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 215/2012 privind aprobarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2012 - 2015, a Inventarului masurilor preventive anticoruptie si a indicatorilor de evaluare, precum si a Planului national de actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie 2012 - 2015;
- necesitatea indeplinirii activitatilor prevazute de conditionalitatea nr. 4 I. "Prevenirea faptelor de coruptie", masura 4 "Monitorizarea respectarii normelor de conduita si a standardelor etice in administratia publica", etapa 4.2 "Stabilirea metodelor de colectare a informatiilor relevante privind incalcarea normelor de etica de catre functionarii publici din toate sectoarele, centralizarea acestora si prezentarea lor intr-un format unic" si etapa 4.3 "Colectarea informatiilor relevante privind masurile luate pentru reducerea oportunitatilor de coruptie, precum si evaluarea impactului acestora.
Raportarea masurilor luate pentru reducerea oportunitatilor de coruptie, precum si a sanctiunilor luate impotriva functionarilor publici, in particular a celor din administratia publica de la nivel local.
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2024
Pregatirea si diseminarea de catre mass-media a datelor statistice, pe baza unor rapoarte semestriale", cuprinse in Planul de actiune pentru indeplinirea conditionalitatior din cadrul mecanismului de cooperare si verificare a progresului realizat de Romania in domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.346/2007, cu modificarile ulterioare.
in temeiul prevederilor ar. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarle ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite prezentul ordin.
CAP. I
Dispozitii generale
ART. 1
(1) Prezentul ordin reglementeaza procesul de monitorizare de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentia, a respectarii normelor de conduita de catre functionarii publici, precum si a implementarii procedurilor disciplinare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice.
(2) in intelesul prezentului ordin, procesul de monitorizare prevazut la alin. (1) se desfasoare cu respectarea urmatoarelor etape:
a) reglementarea instructiunilor de completare, transmitere si colectare periodica, in formate standard de raportare, a informatiilor relevante privind respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si implementarea procedurilor disciplinare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice;
b) stabilirea persoanelor responsabile din cadrul fiecarei autoritati si institutii publice, in conditiile prezentului ordin;
c) completarea si transmiterea de catre persoanele responsabile a informatiilor relevante privind respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si implementarea procedurilor disciplinare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice;
d) colectarea periodica de catre Agentie, in formate standard de raportare, a informatiilor relevante privind respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si implementarea procedurilor disciplinare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice;
e) analiza informatiilor si elaborarea de catre Agentie a rapoartelor de monitorizare a respectarii normelor de conduita de catre functionarii publici si a implemetarii procedurilor disciplinare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice.
(3) Scopul prezentului ordin il constituie asigurarea conditiilor necesare imbunatatirii procesului de monitorizare si evaluare a implementarii normelor de conduita si a efectelor procedurilor disciplinare in sistemul functiei publice, prin standardizarea procesului de raportare, in vederea facilitarii prelucrarii datelor si a cresterii obiectivitatii si calitatii procesului de analiza.
ART. 2
In intelesul prezentului ordin, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) consilier de etica - functionarul public desemnat pentru consiliere etica de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in temeiul art. 21 din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
b) Norme de conduita - normele de conduita profesionala a functionarilor publici, reglementate prin Legea nr. 7/2004, republicata.
ART. 3
(1) Prezentul ordin se aplica urmatoarelor autoritati si institutii publice:
a) autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala;
b) institutiilor prefectului si serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale;
c) autoritatilor administratiei publice locale si institutiilor publice subordonate.
(2) Autoritatile si institutiile publice prevazute la alin. (1) indeplinesc obligatiile prevazute de prezentul ordin prin consilierii de etica si presedintii comisiilor de disciplina, potrivit responsabilitatilor exprese ale acestora prevazute de prezentul ordin.
Ordinul poate fi consultat integral AICI.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii depunem la 26 august?Inregistrare inactivitate temporala. Norme aprobare regim de declarare derogatoriuCine e obligat sa depuna formularul 010? Norme actuale privind inregistrarea fiscalaDocumentar fiscal: Ce reguli respectam privind depunerea formularului 221?Documentar fiscal: Procedura depunere Declaratia recapitulativa privind livrarile intracomunitare. Formular 390 VIESUltimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Noutati legislative anuntate recent de ANAFNoutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialANAF nu mai face disponibilizari?MFP modifica structura si functionarea ANAFIn primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Ultimele articole
Tichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Capat de linie pentru REVISAL? Ministrul Muncii anunta ca acesta ar putea deveni REFORMAOMFP 611/2019: Contributii sociale aferente fiecarui tip de asigurat in 2019Proiect OUG: Infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportuluiS-a incheiat programul din cadrul ANAF privind integritatea angajatilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"