Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Initiativa legislativa in domeniul antrepozitelor fiscale are la baza necesitatea implementarii unor masuri in vederea inlaturarii cauzelor ce au determinat declansarea procedurilor de infringement din domeniul antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile.
Neconformarea la prevederile dreptului Uniunii Europene in domeniu va avea drept consecinta declansarea etapei contencioase a procedurilor de infringement in actiunile privind constatarea neindeplinirii obligatiilor declansate de Comisia Europeana referitoare la restrictionarea accesului operatorilor economici la autorizarea antrepozitelor fiscale pentru depozitarea tutunului si alcoolului (cauza nr. 2010/4208) si respectiv a produselor energetice (cauza nr. 2010/4229).
Asttfel, proiectul de act normativ vizeaza armonizarea legislatiei nationale cu prevederile europene in domeniul antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile, in vederea respectarii angajamentelor asumate de Romania prin semnarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeana.
Astfel, va fi permisa autorizarea antrepozitelor fiscale pentru depozitarea alcoolului etilic si bauturilor alcoolice. De asemenea, vor fi eliminate restrictiile privind autorizarea antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor energetice si produselor din tutun prelucrat.
Modificarile prevazute in acest proiect de act normativ asigura compatibilitatea cu dreptul UE in materia celor doua cauze de infringement, creandu-se astfel premizele incetarii acestor proceduri.
Totodata, va fi instituita conditia de functionare a antrepozitelor fiscale destinate exclusiv depozitarii produselor accizabile, respectiv volumul mediu trimestrial al iesirilor de produse accizabile aproximate la nivelul unui an calendaristic trebuie sa fie mai mare decat limitele prevazute in normele metodologice, diferentiate in functie de grupa de produse depozitate si de accizele aferente produselor depozitate.
In vederea asigurarii unui regim echitabil in raport cu antrepozitarii autorizati din Romania, produsele energetice de tipul motorinelor, benzinelor, kerosenului si gazului petrolier lichefiat, primite in regim suspensiv de accize de catre destinatarii inregistrati, vor putea parasi locul de receptie doar daca se atesta virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata.

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea Verde a Contabilitatii
Proiectul cere astfel aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 857 din 18 decembrie 2012.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reguli generale in vigoare in 2012 privind antrepozitareaCodul fiscal 2008 - Capitolul I Sectiunea 5. Deplasarea si primirea produselor accizabile aflate in regim suspensivCodul fiscal 2008 Capitolul I Sectiunea 5<sup>3</sup>. Inregistrarea operatorilor de produse accizabile - art. 192<sup>11</sup>Codul fiscal 2008 - Capitolul VI. Masuri speciale privind productia importul si circulatia uleiurilor minerale - art. 239-242Codul fiscal 2011 - Titlul VIIUltimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Preturile de vanzare cu amanuntul NU vor mai fi declarate pe suport hartie. Va fi modificat titlul VIII din Legea 227/2015Scutiri la plata accizelor. Documente si autorizatii necesareANAF: Modificari ale Codului fiscal aduse de Legea nr.136/2017Prejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de Directia Antifrauda Fiscala in primele doua luni din 2015Articole similare
Ce declaratii se depun la ANAF in decembrie 2016?De plata: Luni, 17 octombrieCe declaratii se depun in decembrie la ANAF?Calendar obligatii fiscale februarie 2012. Termen 15 februarieCalendar ANAF: Care sunt obligatiile fiscale cu termen la 16 noiembrie?Ultimele articole
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Declaratii fiscale scadente in data de 15 iunie 2022REMINDER: 15 mai, termenul limita pentru mai multe declaratii si formulareCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 15 mai 2018Articole similare
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaStudiu de caz: In ce masura poate fi TVA-ul nedeductibil aferent combustibilului tratat ca o cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit?Formular 092. Se depune obligatoriu pana la 7 februarieCe declaratii au termen la 25 martie 2015?Raportul de tara 2017: Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economiceUltimele articole
Codul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiDiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistPrestari servicii. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UENeplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonulDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"