Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili in ce masura un furnizor poate sa refuze corectia unei facturi (stornare si reemitere a serviciilor - scutit de TVA) in urma unui control vamal ulterior pentru marfuri (panouri solare) importate in 2011 si 2013 au fost stabilite ca intrand in baza de impozitare TVA la import si serviciile de manipulare/depozitare, serviciile comisionarului vamal si serviciile de transport pentru ruta vama-sediu firma, fiind emisa decizie de modificare a bazei impozabile in vama si obligati la plata diferentei de TVA. Se mentioneaza ca au fost trimise adrese catre furnizori in acest sens, dar in situatia refuzului din partea lor, vom vedea care este modalitatea de recuperare a acestui TVA.
Potrivit art. 139 din Codul Fiscal baza de impozitare a TVA pentru importul de bunuri este valoarea in vama a bunurilor, stabilita conform legislatiei vamale in vigoare, la care se adauga orice taxe, impozite, comisioane si alte taxe datorate in afara Romaniei, precum si cele datorate ca urmare a importului bunurilor in Romania, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata care urmeaza a fi perceputa.Baza de impozitare cuprinde cheltuielile accesorii, precum comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, care intervin pana la primul loc de destinatie a bunurilor in Romania, in masura in care aceste cheltuieli nu au fost cuprinse in baza de impozitare stabilita. Primul loc de destinatie a bunurilor il reprezinta destinatia indicata in documentul de transport sau in orice alt document in baza caruia bunurile sunt importate in Romania ori, in absenta unei astfel de mentiuni, primul loc de descarcare a bunurilor in Romania.
inregistrarea TVA aferenta, recalculata
4426 = 5121
TVA deductibila Conturi la banci in lei
Potrivit art. 143 alin (1) lit. d) din Codul Fiscal sunt scutite de taxa prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, daca acestea sunt direct legate de importul de bunuri si valoarea acestora este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 139.
Potrivit art. 151^2 din Codul fiscal beneficiarul este ținut raspunzator individual si in solidar pentru plata taxei, in situatia in care persoana obligata la plata taxei este furnizorul sau prestatorul, daca factura prevazuta la art. 155 alin. (19):
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
a) nu este emisa;
b) cuprinde date incorecte/incomplete in ceea ce priveste una dintre urmatoarele informatii: denumirea/numele, adresa, codul de inregistrare in scopuri de TVA al partilor contractante, denumirea sau cantitatea bunurilor livrate ori serviciilor prestate, elementele necesare calcularii bazei de impozitare;
c) nu mentioneaza valoarea taxei sau o mentioneaza incorect.
Prin derogare daca beneficiarul dovedeste achitarea taxei catre persoana obligata la plata taxei, nu mai este tinut raspunzator individual si in solidar pentru plata taxei.
Solutia corecta este cea propusa de dumneavoastra, respectiv stornarea facturilor emise de catre furnizori cu TVA si emiterea unor facturi fara TVA aferent. In acest fel, dumneavoastra recuperati TVA de la furnizor iar acesta va diminua TVA colectata, inregistrand TVA de recuperat, sau o suma mai mica de plata (deci recupereaza de la stat).
Pentru recuperarea TVA achitata prima data furnizorului si in urma controlului direct catre buget, suma achitata si inregistrata in contul 4426 se va inscrie in decontul de TVA aferent perioadei.
Totodata, pentru TVA dedus pe baza facturilor emise de furnizori se va emite o autofactura ce va corecta factura emisa initial si se va inregistra TVA aferenta cu semnul minus. Practic, daca suma TVA este aceeasi effectual in decont va fi 0.
In situatia in care nu se corecteaza TVA dedus initial si ramane inscris in decontul aferent perioadei suma platita in vama TVA astfel platit se va recupera de la stat (prin rambursare sau diminuarea sumei de plata). In cazul unui control totusi, aceasta suma nu va fi admisa la rambursare, intrucat nu aveati dreptul de a o deduce.
Chiar daca furnizorul nu accepta stornarea atat furnizorul cat si beneficiarul au obligatia de a deduce si colecta TVA la valoarea corecta.
Consider ca cea mai corecta modalitate de a recupera suma este de la furnizor, fie pe cale amiabila (prin stornarea facturilor) fie prin actionarea in judecata a acestuia pentru incasarea unor sume necuvenite in baza prevederilor legale.
Potrivit art. 159 din Codul Fiscal corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;
b) in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OMFP nr. 202 din 9 februarie 2010CONTROL VAMAL si TVA. Cum inregistram in contabilitate plata diferentei de TVA?Noile reguli de la 1 mai 2016 pentru Romania dupa aderarea la Codul Vamal UnionalControale vamale in 2024. Cum vor fi verificate activitatile ilicite in vamaANAF implementeaza noi masuri pentru fluidizarea traficului de marfuri prin birourile vamaleUltimele articole
Combaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Modificari importante in completarea declaratiei statistice Intrastat incepand cu luna de referinta ianuarie 2021Investitie de zece milioane de euro pentru modernizarea birourilor vamale de la granita Romania - MoldovaTransport echipamente cu regim vamal de admitere temporara. Tratament TVANoutati ANAF cu incidenta fiscala, publicate in MonitorArticole similare
Factura reconstituita pentru serviciu din 2009. Deducere TVACota redusa 9%. Data faptului generator si a exigibilitatii TVA. Cum procedam?Suspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Noul Cod fiscal: Exceptii de la livrarea de bunuriRegimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Eliminarea obligativitatii platii TVA la VAMA este nociva pentru bugetRestituire TVA catre cumparatori persoane fizice pentru bunuri transportate in afara UE. Ce obligatii fiscale are magazinul tax free?TVA - Justificarea cu documente a operatiunilor de export - publicat in 18 martie 2008Documentar fiscal: Masuri de simplificare la aplicarea TVAEORI – Numarul de Inregistrare si Identificare a Operatorilor EconomiciUltimele articole
Import din China urmat de livrare in UE: cum se recupereaza TVA achitata in VAMA si cum se evita blocarea lichiditatilorExamen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVABun achizitionat direct din stat tert, nedeclarat in VAMA din Romania. Care este tratamentul contabil si implicatiile fiscaleDiferenta de TVA stabilita de VAMA la import intra in costul marfii? Cum se inregistreaza in contabilitate?Articole similare
Achizitionare bilete de avion si de autobuz direct. Regim TVA. Declaratia 390Export servicii catre o societate impozabila din SUA. Tratament TVAHG 679/2015 privind modificarea Normelor de aplicare a OUG nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceriIncasare numerar de la persoane juridice: Cand nu este obligatorie emiterea bonului fiscal? (raspuns oficial ANAF)Factura decontare CNAS. Mai trebuie transmisa in sistemul RO e-Factura?Ultimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVATVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiRegimul fiscal de TVA la inchirierea unui spatiu comercial catre un locatar (persoana juridica) din alt stat membruArticole similare
Dosar fiscal: Recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit potrivit Ordinului ANAF nr. 2365/2014Vanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Livrari intracomunitare de BUNURI efectuate de furnizor aflat in regim special de scutire. Care este tratamentul fiscal?Produse realizate cu materialul clientului. Aplicarea TVA-uluiCesiune leasing. Cum facem deducerea unor cheltuieli?Ultimele articole
Taxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Import din China urmat de livrare in UE: cum se recupereaza TVA achitata in vama si cum se evita blocarea lichiditatilorLivrarea BUNURIlor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAAchizitii intracomunitare de BUNURI receptionate dupa prelucrare in alt stat membru UE: care este tratamentul TVA aplicabil in Romania
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



