Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 14 Feb. 2018
In analiza de mai jos, o societate din Romania este autorizata sa efectueze transport international si este inregistrata in scopuri de TVA.
Aceasta a primit o comanda de la o societate din Elvetia pentru efectuarea unui transport rutier pe ruta Elvetia-Romania si retur Romania-Elvetia. Bunurile transportate constau in utilaje care sunt supuse unui regim de import temporar, ele fiind aduse in Romania pe ruta Elvetia-Romania si returnate dupa o luna pe ruta Romania-Elvetia.
Vom vedea care este procedura de urmat.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit prevederilor art. 294 alin. (1) lit.c) si d) din Codul fiscal, sunt scutite de taxa:
-prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele prevazute la art. 292, legate direct de exportul de bunuri;
- prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele prevazute la art. 292, daca acestea sunt direct legate de importul de bunuri si valoarea acestora este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 289;
Scutirea de taxa se justifica cu documentele reglementate prin O.P.A.N.A.F. nr. 103 din 22 ianuarie 2016 privind aprobarea
Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 294 alin. (1) lit. a) - i), art. 294 alin. (2) si art. 296 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, respectiv:
-pentru transportul legat de exportul de bunuri cu urmatoarele documente:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal, sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport prevazute la alin. (4), in funcţie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documente din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost exportate.
-pentru transportul legat de importul de bunuri cu urmatoarele documente.
a) factura sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport, in functie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documentele din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost importate in Uniunea Europeana si ca valoarea serviciilor este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate.
In situatia mentionata de dvs. avem incidente urmatoarele dispozitii legale:
Potrivit prevederilor art. 157 din Codul vamal, regimul de admitere temporara permite utilizarea pe teritoriul vamal al Romaniei, cu exonerarea totala sau partiala de drepturi de import si fara a fi supuse masurilor de politica comerciala, a marfurilor straine destinate reexportului, fara sa fi suferit vreo modificare in afara deprecierii normale datorate utilizarii lor.
In cazul in care marfurile aflate in regim de admitere temporara cu exonerare totala de drepturi de import sunt importate, elementele de taxare sunt cele in vigoare la data inregistrarii declaratiei vamale de import.
In aceste conditii potrivit prevederilor art. 295 alin (1) lit. a) , sunt scutite de taxa livrarea de bunuri care urmeaza:
1.sa fie plasate in regim vamal de admitere temporara, cu exonerare totala de la plata drepturilor de import;
La lit. c) se precizeaza ca sunt scutite de taxa si prestarile de servicii aferente livrarilor prevazute la lit. a) sau efectuate in locaţiile prevazute la lit. a), pentru bunurile aflate in regimurile sau situaţiile prevazute la lit. a);
De asemenea potrivit prevederilor pct. 66 din Normele metodologice de aplicare , scutirile de taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 295 din Codul fiscal nu se aplica in cazul regimurilor vamale suspensive care nu se regasesc la alin. (1) lit. a) al aceluiaÅŸi articol, cum sunt cele de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import, transformare sub control vamal, perfectionare activa in sistemul de rambursare.
Potrivit prevederilor art. 1 alin (2) din O.P.A.N.A.F. nr. 4147/2015 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 295 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prestarile de servicii mentionate la art. 295 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal asupra bunurilor aflate inca in unul dintre regimurile mentionate la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.
La alin (4) se precizeaza ca scutirea de taxa prevazuta la art. 295 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport de bunuri, se justifica de persoana impozabila care factureaza transportul, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 278 din Codul fiscal, si daca aceasta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 307 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 si 4-7 din Codul fiscal sau este efectuat in locatiile prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 si 4-7 din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 ÅŸi 4-7 din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport, in functie de tipul transportului, sau copii de pe aceste documente, dupa caz.
In situatia in care importurile respective sunt exonerare de la plata drepturilor de import in totalitate , prestarile de servicii - in speta serviciile de transport, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.
In aceasta situatie scutirea de taxa se va justifica cu documentele mentionate mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal.
Vom vedea care este procedura de urmat.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit prevederilor art. 294 alin. (1) lit.c) si d) din Codul fiscal, sunt scutite de taxa:
-prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele prevazute la art. 292, legate direct de exportul de bunuri;
- prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele prevazute la art. 292, daca acestea sunt direct legate de importul de bunuri si valoarea acestora este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 289;
Scutirea de taxa se justifica cu documentele reglementate prin O.P.A.N.A.F. nr. 103 din 22 ianuarie 2016 privind aprobarea

Examen consultant fiscal 2023

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 294 alin. (1) lit. a) - i), art. 294 alin. (2) si art. 296 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, respectiv:
-pentru transportul legat de exportul de bunuri cu urmatoarele documente:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal, sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport prevazute la alin. (4), in funcţie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documente din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost exportate.
-pentru transportul legat de importul de bunuri cu urmatoarele documente.
a) factura sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport, in functie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documentele din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost importate in Uniunea Europeana si ca valoarea serviciilor este inclusa in baza de impozitare a bunurilor importate.
In situatia mentionata de dvs. avem incidente urmatoarele dispozitii legale:
Potrivit prevederilor art. 157 din Codul vamal, regimul de admitere temporara permite utilizarea pe teritoriul vamal al Romaniei, cu exonerarea totala sau partiala de drepturi de import si fara a fi supuse masurilor de politica comerciala, a marfurilor straine destinate reexportului, fara sa fi suferit vreo modificare in afara deprecierii normale datorate utilizarii lor.
In cazul in care marfurile aflate in regim de admitere temporara cu exonerare totala de drepturi de import sunt importate, elementele de taxare sunt cele in vigoare la data inregistrarii declaratiei vamale de import.
In aceste conditii potrivit prevederilor art. 295 alin (1) lit. a) , sunt scutite de taxa livrarea de bunuri care urmeaza:
1.sa fie plasate in regim vamal de admitere temporara, cu exonerare totala de la plata drepturilor de import;
La lit. c) se precizeaza ca sunt scutite de taxa si prestarile de servicii aferente livrarilor prevazute la lit. a) sau efectuate in locaţiile prevazute la lit. a), pentru bunurile aflate in regimurile sau situaţiile prevazute la lit. a);
De asemenea potrivit prevederilor pct. 66 din Normele metodologice de aplicare , scutirile de taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 295 din Codul fiscal nu se aplica in cazul regimurilor vamale suspensive care nu se regasesc la alin. (1) lit. a) al aceluiaÅŸi articol, cum sunt cele de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import, transformare sub control vamal, perfectionare activa in sistemul de rambursare.
Potrivit prevederilor art. 1 alin (2) din O.P.A.N.A.F. nr. 4147/2015 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 295 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prestarile de servicii mentionate la art. 295 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal asupra bunurilor aflate inca in unul dintre regimurile mentionate la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.
La alin (4) se precizeaza ca scutirea de taxa prevazuta la art. 295 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport de bunuri, se justifica de persoana impozabila care factureaza transportul, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 278 din Codul fiscal, si daca aceasta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 307 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 si 4-7 din Codul fiscal sau este efectuat in locatiile prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 si 4-7 din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 295 alin. (1) lit. a) pct. 1, 2 ÅŸi 4-7 din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport, in functie de tipul transportului, sau copii de pe aceste documente, dupa caz.
In situatia in care importurile respective sunt exonerare de la plata drepturilor de import in totalitate , prestarile de servicii - in speta serviciile de transport, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.
In aceasta situatie scutirea de taxa se va justifica cu documentele mentionate mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Transport echipamente cu regim vamal de admitere temporara. Tratament TVA":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Achizitie autoturism si limitarea dreptului de deducere. Ce tratament fiscal se aplica la vanzare?Refacturare taxe locale. Care sunt implicatiile TVA?Regim impozit pe veniturile nerezidentilor. Cum declaram achizitia de servicii de la firma non-UE in D301?Consiliul Fiscal explica avizul negativ dat noului COD FISCALLivrare bunuri. Care este tratamentul TVA?Ultimele articole
Firme care vor sa iasa din sistemul TVA. Pana cand poate fi depusa D700Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileCum a fost modificat Codul Fiscal prin HG 653/2023. Schimbarile, in vigoare din 4 august 2023Codul Fiscal, modificat pe partea de TVA. Ce prevederi au fost introduse prin HG 653/2023Pro rata. Formula de calcul si cazuri practice
Mai multe articole despre cod fiscal
Articole similare
TRATAMENT TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuOperatiuni triunghiulare. Cum aplicam masurile de de simplificare?Cheltuieli cu utilitati - Refacturare catre chirias. TRATAMENT TVATRATAMENT TVA. Ce obligatii declarative avem la o livrare intracomunitara scutita de TVA?Achizitia unei intreprinderi. TRATAMENT TVAUltimele articole
Declaratia 394 in 2022. Explicatii necesare contribuabililor pentru evitarea amenzilor de pana la 14.000 leiTRATAMENT TVA de la 1 iulie 2021 pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta si livrarile de bunuri interneTratamentul TVA al seviciilor electronice, de telecomunicatii,de radiodifuziune sau televiziune-incepand cu 1 iulie 2021Factura de penalitati. TRATAMENT TVAVanzare mijloc fix incomplet amortizat. TRATAMENT TVA
Mai multe articole despre tratament tva
Articole similare
Achizitie intracomunitata de bunuri. Ce obligatii apar?Avem Lege europeana pentru IMM-urile din RomaniaEcotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Noile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataDeducere TVA factura avans. Achizitie bunUltimele articole
Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliModificari asupra cotelor de TVA, aplicate incepand cu 1 ianuarie 2024Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiBuletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 28 august-09 septembrie 2023Firme care s-au inregistrat in regimul special de TVA - OSS. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?
Mai multe articole despre tva

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"