Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Zoom fiscal: Procedura de aplicare a masurilor asiguratorii

de Ioana Andreea Pavel la 20 Sep. 2016 Exclusiv
Tags: ordinul presedintelui anaf nr2546/2016, masuri asiguratorii, bunurile mobile, sechestru asigurator

Ordinul Presedintelui ANAF nr. 2546/2016 aproba procedura de aplicare a masurilor asiguratorii de catre organele fiscale si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.703 din 9 septembrie 2016. Ordinul este emis in aplicarea prevederilor art.213 si 214 din Codul de procedura fiscala.

Organele fiscale competente pentru dispunerea masurilor asiguratorii pot dispune aceste masuri atunci cand exista pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea. Masurile asiguratorii care pot fi dispuse sunt urmatoarele:

a) sechestru asigurator pentru bunuri imobile;

b) sechestru asigurator pentru bunuri mobile, inclusiv titluri de valoare si bunuri mobile necorporale;

c) poprirea asiguratorie asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;

d) poprirea asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti din conturile bancare.


Dispunerea masurilor asiguratorii se poate intinde asupra bunurilor proprietate a debitorilor, urmaribile potrivit legii, iar daca valoarea bunurilor proprii ale acestora nu acopera integral suma estimata, respectiv stabilita, masurile asiguratorii pot fi infiintate si asupra bunurilor detinute de catre debitor in proprietate comuna cu terte persoane, pentru cota-parte detinuta de acesta, precum si asupra veniturilor reprezentand sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane si disponibilitati aflate in conturile bancare.
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii



In cazul bunurilor proprietate a debitorului, dispunerea masurilor asiguratorii se efectueaza, de regula, in limita a 150% din valoarea sumei estimate/stabilite, in urmatoarea ordine:

a) bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie principala sursa de venit a debitorului;

b) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfasurarii activitatii care constituie principala sursa de venit;

c) bunurile mobile si imobile care se afla temporar in detinerea altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing si altele;

d) ansamblu de bunuri in conditiile prevederilor art.246 din Codul de procedura fiscala;

e) masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile, precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;

f) produse finite;

g) bunuri perisabile sau supuse degradarii;

h) bunuri detinute de catre debitor in proprietate comuna cu terte persoane, pentru cota-parte detinuta de acesta.

In situatia in care masurile asiguratorii dispuse nu acopera 150% fata de valoarea creantei estimate/stabilite, organul competent va dispune masuri asiguratorii asupra veniturilor reprezentand sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane si disponibilitati aflate in conturile bancare, cu exceptia debitorilor persoane fizice, caz in care se realizeaza verificarea situatiei fiscale personale a acestora.

Ridicarea masurilor asiguratorii se efectueaza in urmatoarele situatii:

a) cand au incetat motivele pentru care s-au dispus masurile asiguratorii;

b) la constituirea garantiei prevazute la art.211 din Codul de procedura fiscala, in baza instiintarii scrise a organului de executare privind constituirea garantiei;

c) in termen de cel mult doua zile de la implinirea termenului de 6 luni sau un an, dupa caz, de la data la care au fost luate masuri asiguratorii, in situatia in care nu au fost sesizate organele de urmarire penala, iar pe numele debitorului nu a fost emis si comunicat titlul de creanta.

Masurile asiguratorii pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare.

Masurile asiguratorii dispuse atat de organele fiscale, cat si de instantele judecatoresti, daca nu au fost desfiintate in conditiile legii, raman valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor formalitati. Odata cu individualizarea creantei si ajungerea ei la scadenta, in cazul neplatii, masurile asiguratorii se transforma in masuri executorii.

Sursa: AJFP Calarasi

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Zoom fiscal: Procedura de aplicare a masurilor asiguratorii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016