Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru un asociat unic si administrator care este angajat cu contract de munca pe salariul minim pe economie mai vechi de 2 ani, trebuie sa-si mareasca salariul de la 01.01.2024?
Majorare salariu minim dupa 2 ani – raspunsul specialistului:
Prin OUG 142/2021 a fost completat art. 164 din Codul muncii cu alineatele 2 indice1 si 2 indice 2, astfel:
(2 indice 1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2022, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit in conditiile alin. (1) poate fi aplicat pentru un salariat pentru o perioada de maxim 24 de luni, de la momentul incheierii contractului individual de munca. Dupa expirarea perioadei respective, acesta va fi platit cu un salariu de baza superior salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
(2 indice 2) Prevederile alin. (21) se aplica si pentru salariatul platit cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, care are deja incheiat un contract individual de munca, perioada de maxim 24 de luni fiind calculata incepand cu data de 1 ianuarie 2022.
Astfel, incepand cu data de 1 ianuarie 2024 au obligatia majorarii salariului minim, prin negociere, angajatorii ai caror salariati au salariul de baza minim brut in tara stabilit prin hotarare a guvernului conform art. 164 alin. (1) din Codul muncii.
Cat timp un asociat unic si administrator care este angajat cu contract de munca, acesta are aceleasi drepturi ca orice alt salariat. Prin urmare, ii sunt aplicabile si prevederile referitoare la majorarea salariului minim dupa 24 luni.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Raspuns oferit in luna ianuarie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
HG 935/2019: S-a stabilit salariul minim brut pe tara incepand cu 1 ianuarie 2019Din 1 ianuarie 2024 firmele au obligatia de a majora salariile angajatilor platiti cu salariul minim mai mult de 24 de luniMAJORARE SALARIU MINIM 2023. ANAF explica care sunt implicatiile fiscale ale acestor modificariMajorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivMAJORARE SALARIU MINIM in 2025. Noutati importante pentru angajatoriUltimele articole
Salariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si industria alimentara?Salariu minim brut pe tara, MAJORAT din ianuarie 2025. La ce suma va ajungeNoutate! Salariul minim ar putea ajunge la 4.050 lei de la 1 ianuarie 20253 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024Precizari ANAF privind salariul minim brut cu data de 01.07.2024Articole similare
Creante incerte si ajustari pentru pierdere de valoare. Cum deducem si constituim provizion?Asociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru debite clienti care nu se mai pot incasa?Regimul fiscal aplicabil la scoaterea din evidenta a clientilor incertiNerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?Ultimele articole
Depunere raportari semestriale din anii precedenti. Exista exceptii in acest caz?Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleDarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVACesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleArticole similare
Administrator fara contract de mandat sau CIM. Cheltuielile personale pot fi deductibile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"