Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal".
Prin dispozitiile art. I pct. 5 si pct. 69 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost modificate si completate prevederile art. 11 din Codul Fiscal, precum si prevederile art. 156 indice 3 din Codul Fiscal, cu intrare in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2012. Astfel, potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1 indice 1) si alin. (1 indice 3), contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada in care codul de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.
De asemenea, potrivit art. 156 indice 3 alin. (10), persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal si care desfasoara activitati economice in perioada in care nu au cod valabil de TVA, sunt obligate sa depuna o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata de plata.
Pentru a asigura suportul declarativ necesar aplicarii noilor prevederi legale, propunem aprobarea unui nou formular, formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal", precum si a instructiunilor de completare a acestora.

Manual de politici contabile - Stick USB

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sinteza OPANAF nr. 418 din 2012: Formularul 311Depune ultimele declaratii pentru luna august!Declaratii fiscale iunie 2014. Lista completa cu fiecare termen-limita stabilitMai multe declaratii au termenul amanat pana la 22, respectiv 29 decembrieObligatii fiscale. Declaratii cu termen la 25 ianuarie 2013Ultimele articole
Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Corectarea erorilor contabileTermenul limita pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pe luna noiembrie: 21 decembrieTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuCe declaratii depunem la ANAF pana la 25 august?Ce declaratii depunem la Fisc pana la 25 iulie?Articole similare
Iesirea din evidenta platitorilor de TVA in anul 2012Activitate economica persoana fizica. Obligatia inregistrarii in scopuri de TVAInregistrare marfa in decontul de TVA - Declaratia 300TVA colectat si neexigibil la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru anul 2016. Ce etape urmam?Ultimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Split TVA, modificat din nou. Cine mai are obligatia sa aplice sistemul?Nou proiect ANAF pentru completarea OANAF 7/2010 pentru aprobarea unor formulare de inregistrare in scopuri de TVACum declaram corect in D 394?Masuri de simplificare la aplicarea TVATotul despre Registrul Operatoriilor IntracomunitariUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceFirme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVALuni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in SCOPURI TVADreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVAHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in SCOPURI TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"