Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal".
Prin dispozitiile art. I pct. 5 si pct. 69 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost modificate si completate prevederile art. 11 din Codul Fiscal, precum si prevederile art. 156 indice 3 din Codul Fiscal, cu intrare in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2012. Astfel, potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1 indice 1) si alin. (1 indice 3), contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada in care codul de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.
De asemenea, potrivit art. 156 indice 3 alin. (10), persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal si care desfasoara activitati economice in perioada in care nu au cod valabil de TVA, sunt obligate sa depuna o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata de plata.
Pentru a asigura suportul declarativ necesar aplicarii noilor prevederi legale, propunem aprobarea unui nou formular, formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal", precum si a instructiunilor de completare a acestora.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
26 iunie e termenul pentru mai multe obligatii fiscaleCe declaratii depunem pana la 25 aprilie inclusiv?Termen-limita 25 februarie. Ce declaratii se depun?Vezi ce declaratii depunem in luna mai 2012Ce declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?Ultimele articole
Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Corectarea erorilor contabileTermenul limita pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pe luna noiembrie: 21 decembrieTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuCe declaratii depunem la ANAF pana la 25 august?Ce declaratii depunem la Fisc pana la 25 iulie?Articole similare
Anulare inregistrare in scopuri de TVA. Ce ajustari efectuam?Verifica daca esti obligat sa depui Formularul 394Documentar fiscal: Evidenta operatiunilor cu TVALeasing operational. Cum procedam privind deducerea cheltuielilor si a TVA-ului?In atentia celor care depun Declaratia 390 VIESUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 14 - 20 aprilie 2008Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCum procedam la modificarea din oficiu a vectorului fiscal la TVA?Declaratia 394 pentru luna ianuarie 2012Procedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA. Comunicat FinanteUltimele articole
Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVALuni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in SCOPURI TVADreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVAHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in SCOPURI TVASocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"