keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Arhivarea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Iun. 2008
Tags: tva, facturi fiscale, arhivare facturi fiscale

In mod sigur aveti un numar foarte mare de facturi emise pentru livrarile efectuate si serviciile prestate si existenta copiilor acestora va deranjeaza din cauza lipsei de spatiu. La fel de multe ...

In mod sigur aveti un numar foarte mare de facturi emise pentru livrarile efectuate si serviciile prestate si existenta copiilor acestora va deranjeaza din cauza lipsei de spatiu.

La fel de multe sunt si facturile de achizitii de bunuri si servicii destinate realizarii activitatii firmei dvs.

Din pacate, chiar nu le puteti arunca sau valorifica printr-un punct specializat de colectare a hartiei fiindca legea contabilitatii va obliga sa pastrati aceste documente
justificative de realizare a veniturilor si de efectuare a cheltuielilor.

Asa cum prevede art. 155, alin. (8), lit. e din Codul fiscal cu privire la "pastra facturilor intr-un anumit loc", atat facturile emise cat si facturile primite se pot stoca prin orice
metode si in orice loc numai daca sunt respectate doua conditii:

1) locul de stocare sa se afle pe teritoriul Romaniei;

Retineti!
Stocarea pe teritoriul Romaniei nu este obligatorie daca facturile sunt emise si primite prin mijloace electronice care garanteaza:
* accesul on-line la datele stocate;
* autenticitatea sursei;
* integritatea continutului facturilor;

2) continutul facturilor stocate prin mijloace electronice sa fie pus la dispozitia organelor fiscale, fara intarzieri, la solicitarea acestora.

Aceste conditii de stocare a facturilor sunt impuse si prin O.M.F.P. nr. 2217 din 22 decembrie 2006 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 alin. (1) - (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, publicat in M.Of. nr. 1041 din 28 decembrie 2006.

Nu ne mai mira faptul ca prin Codul fiscal s-a impus ca modalitate de arhivare stocarea electronica fara sa avem o baza legala a acestei modalitati de pastrare a documentelor!

Stiati ca in Monitorul Oficial nr. 345 din data de 22 mai 2007 a fost publicata legea nr. 135 din 15 mai 2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica?

In situatia in care ati decis sa optati pentru aceasta modalitate moderna si eficienta de stocare, va recomandam sa cititi acest act normativ care stabileste regimul juridic pentru crearea, conservarea, consultarea si utilizarea documentelor in forma electronica, arhivate sau care urmeaza a fi arhivate intr-o arhiva electronica.

Un document in forma electronica este stocat in arhiva electronica numai daca sunt indeplinite urmatoarelor cerinte:

* documentele poarta semnatura electronica extinsa a titularului dreptului de dispozitie asupra documentului;

* exista dovada ca semnatura electronica a titularului este valabila;

* s-a depus cheia de criptare si decriptare pentru documentele criptate care cad sub incidenta Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996;

* s-a intocmit in forma electronica fisa documentului de stocat, fisa care trebuie sa cuprinda informatii referitoare la:

                - proprietarul documentului in forma electronica;

                - emitentul documentului in forma electronica;

                - titularul dreptului de dispozitie asupra documentului;

                - istoricul documentului in forma electronica;

                - tipul documentului in forma electronica;

                - nivelul de clasificare a documentului in forma electronica;

                - formatul digital in care este arhivat documentul in forma electronica;

                - cuvintele-cheie necesare identificarii documentului in forma electronica;

                - elementele de localizare a suportului fizic;

                - identificatorul unic al documentului in forma electronica, in cadrul arhivei electronice;

                - data emiterii documentului;

                - data arhivarii; 

                - termenul de pastrare a documentului.



Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016