Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Arhivarea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVA

de Infotva.ro la 17 Iun. 2008
Tags: tva, facturi fiscale, arhivare facturi fiscale

In mod sigur aveti un numar foarte mare de facturi emise pentru livrarile efectuate si serviciile prestate si existenta copiilor acestora va deranjeaza din cauza lipsei de spatiu. La fel de multe ...

In mod sigur aveti un numar foarte mare de facturi emise pentru livrarile efectuate si serviciile prestate si existenta copiilor acestora va deranjeaza din cauza lipsei de spatiu.

La fel de multe sunt si facturile de achizitii de bunuri si servicii destinate realizarii activitatii firmei dvs.

Din pacate, chiar nu le puteti arunca sau valorifica printr-un punct specializat de colectare a hartiei fiindca legea contabilitatii va obliga sa pastrati aceste documente
justificative de realizare a veniturilor si de efectuare a cheltuielilor.

Asa cum prevede art. 155, alin. (8), lit. e din Codul fiscal cu privire la "pastra facturilor intr-un anumit loc", atat facturile emise cat si facturile primite se pot stoca prin orice
metode si in orice loc numai daca sunt respectate doua conditii:

1) locul de stocare sa se afle pe teritoriul Romaniei;

Retineti!
Stocarea pe teritoriul Romaniei nu este obligatorie daca facturile sunt emise si primite prin mijloace electronice care garanteaza:
* accesul on-line la datele stocate;

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


* autenticitatea sursei;
* integritatea continutului facturilor;

2) continutul facturilor stocate prin mijloace electronice sa fie pus la dispozitia organelor fiscale, fara intarzieri, la solicitarea acestora.

Aceste conditii de stocare a facturilor sunt impuse si prin O.M.F.P. nr. 2217 din 22 decembrie 2006 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 alin. (1) - (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, publicat in M.Of. nr. 1041 din 28 decembrie 2006.

Nu ne mai mira faptul ca prin Codul fiscal s-a impus ca modalitate de arhivare stocarea electronica fara sa avem o baza legala a acestei modalitati de pastrare a documentelor!

Stiati ca in Monitorul Oficial nr. 345 din data de 22 mai 2007 a fost publicata legea nr. 135 din 15 mai 2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica?

In situatia in care ati decis sa optati pentru aceasta modalitate moderna si eficienta de stocare, va recomandam sa cititi acest act normativ care stabileste regimul juridic pentru crearea, conservarea, consultarea si utilizarea documentelor in forma electronica, arhivate sau care urmeaza a fi arhivate intr-o arhiva electronica.

Un document in forma electronica este stocat in arhiva electronica numai daca sunt indeplinite urmatoarelor cerinte:

* documentele poarta semnatura electronica extinsa a titularului dreptului de dispozitie asupra documentului;

* exista dovada ca semnatura electronica a titularului este valabila;

* s-a depus cheia de criptare si decriptare pentru documentele criptate care cad sub incidenta Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996;

* s-a intocmit in forma electronica fisa documentului de stocat, fisa care trebuie sa cuprinda informatii referitoare la:

                - proprietarul documentului in forma electronica;

                - emitentul documentului in forma electronica;

                - titularul dreptului de dispozitie asupra documentului;

                - istoricul documentului in forma electronica;

                - tipul documentului in forma electronica;

                - nivelul de clasificare a documentului in forma electronica;

                - formatul digital in care este arhivat documentul in forma electronica;

                - cuvintele-cheie necesare identificarii documentului in forma electronica;

                - elementele de localizare a suportului fizic;

                - identificatorul unic al documentului in forma electronica, in cadrul arhivei electronice;

                - data emiterii documentului;

                - data arhivarii; 

                - termenul de pastrare a documentului.



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Arhivarea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVA":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016